Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500246 Filosofia | OT | 3 |
2500246 Filosofia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Les pràctiques es desenvolupen al llarg del segon cicle dels estudis del Grau i tenen caràcter anual, per bé que es poden fer de forma extensiva (al llarg del primer i/o del segon semestre, o entre els mesos de juliol i setembre) o intensiva (en el període intersemestral -desembre-febrer- o estival -juliol-setembre-).
A l’assignatura de Pràctiques Professionals s’hi accedeix mitjançant un procés de preinscripció que té un calendari que es fa públic cada an . Podeu consultar el calendari al seg ent enllaç:
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/informacio-1345722449027.html
No haver realitzat el procés de preinscripció comporta la impossibilitat de matricular-se a l’assignatura de Pràctiques Professionals. Només s’assignarà una plaça de pràctiques a l’alumnat que s’hagi preinscrit dins del termini establert.
La preinscripció dels estudiants contempla la priorització d’un màxim de cinc places ofertes. L’assignació de les places es farà per nota mitjana de l’expedient.
Introduir l'alumnat en el món professional.
Fer-lo descobrir les seves aptituds professionals en un lloc de treball concret.
Completar la seva formació intel·lectual mitjançant el contacte amb la realitat laboral. Evidenciar la seva competència per encarar reptes personals i professionals.
Obrir perspectives de feina i aprofitar els coneixements adquirits durant els anys d'estudis.
Saber discernir, en la pràctica, les característiques tècniques de l'ofici i la possibilitat d'aplicar-les d'acord amb els equips on s'incorpori i els projectes amb qui participi.
Desenvolupar el pensament crític i participar, en la mesura que les característiques del lloc de pràctiques li ofereixi, en les propostes i projectes de trebal per tal d'identificar problemes que se'n puguin derivar i interessos comuns envers l'aplicabilitat de la filosofia en el lloc de treball
Els continguts dependran completament de l'espai en el que els estudiants portin a terme les pràctiques.
Els llocs proposats per fer pràctiques són:
- AFEV: Voluntariat Social Universitari.
- Museu Picasso (Gestió Cultural)
- Xarxa de Biblioteques de Terrassa
- Art En Curs
- Revista Enrahonar.
- Grups de recerca del Departament.
- Altres espais proposats per l'alumnat
En cas de què les pràctiques no es puguin resoldre presencialment es buscaran formes alternatives de col·laborar amb l'entitat mitjançant eines informàtiques i, si això no és possible, es cercaran entitats on una participació no presencial sigui possible.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions teòriques | 7 | 0,28 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 17, 18, 20, 24, 25, 26, 27, 28 |
Treball en el centre on es fan les pràctiques. | 125 | 5 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 24, 25, 26, 27, 28 |
Tutoria | 10 | 0,4 | 2, 3, 6, 7, 9, 11, 14, 16, 18, 26, 28 |
Tipus: Autònomes | |||
Redacció de la memòria final. | 7 | 0,28 | 2, 3, 4, 5, 7, 13, 16, 17, 18, 19, 23, 25, 26, 27, 28 |
Els i les estudiants sol·licitaran i argumentaran en unes trobades presencials al responsable de l'assignatura les seves preferències d'entitats i projectes per fer les pràctiques, d'entre el conjunt de propostes que el Departament hagi confirmat mitjançant el compromís d'un Conveni de Pràctiques Externes i pugui oferir. S'establirà un procés per a l'adjudicació de les places de pràctiques als estudiants i un cop acceptat per part de l'estudiant el compromís de fer-les, es realitzarà un Conveni Individual amb cada estudiant on hi constarà el règim de dedicació horària, el temps de durada i les tasques o el projecte en el que es col·laborarà i participarà.
Aquestes hores són supervisades per l'entitat i vinculades al projecte específic en el que s'inscrigui la pràctica i inclouen un temps inicial per a la familiarització amb l'entitat i les persones que hi treballen així com pel disseny del projecte, disseny d'entrevistes, reflexions crítiques i aportacions al grup i a l'entitat. La dedicació concreta s'establirà en el Conveni. Cada entitat o institució comptarà amb una persona tutora responsable del seguiment de cada estudiant i, conjuntament, es formularà una proposta d'estada que es concretarà en el Projecte Formatiu Individual de cada estudiant, que inclou el Conveni. Així doncs l'estudiant haurà de fer un projecte per a la seva estada de pràctiques, haurà de dur a terme l'estada de pràctiques sota l'orientació de les persones tutores, una de la Universitat i l'altra de l'Entitat quel'acull en pràctiques; hauràd'adaptar-se a les propostes específiques del conveni que regularà l'estada, haurà de dur a terme les tasques que li corresponguin i se li assignin i haurà de resoldre l'avaluació de l'assignatura mitjançant l'elaboració d'una memòria final.
La metodologia i la forma en què la filosofia s'utilizarà en l'entorn laboral dependrà fortament de l'espai on les pràctiques es desenvolupin. En la tutoria es facilitarà a més d'una descripció de la feina quines eines filosòfiques seran més rellevants i de quina manera es poden aplicar millor a la tasca encomanada.
Actualment l’assignatura de Pràctiques Externes compta amb 6 ECTS, la qual cosa implica 150 hores de treball de l’estudiant. Aquesta docència es distribueix en i) hores presencial a l’empresa, institució o ens acollidor, ii) elaboració de la memòria final i iii) tutories intermèdies per part del responsable de l’assignatura i iv) en diversos títols, sessions teòriques.
Es contemplaran diverses fórmules i períodes per a la realització de les Pràctiques Externes. Fórmula extensiva, al llarg del primer i/o del segon semestre, o entre els mesos de juny i setembre. Fórmula intensiva, en el període intersemestral (desembre-febrer) o en el període estival (juny-setembre).
Els estudiants hauran de realitzar un mínim de dues sessions de tutoria (presencial o virtual), durant el període de realització de les PE. La persona tutora deixarà constància d'aquestes sessions mitjançant una acta (seguint el model facilitat pel Deganat).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe de l'alumna/e | 30% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 |
Informe de qui tutoritza | 70% | 0 | 0 | 4, 5, 13, 16, 26 |
L'informe del/la tutor/a de pràctiques es basa en un model elaborat per la Universitat on es valoren les diferents aptituds i actituds de l'alumne/a en el seu procés de treball.
L'informe de l'alumne/a és un escrit on resumeix en què han consistit les seves pràctiques, quin resultat creu que n'ha tret i quina ha estat la seva experiència en fer aquesta assignatura. Aquest informe el lliura al professor i, alhora, pot exposar-lo públicament en una sessió acadèmica davant dels altres estudiants que han fet les pràctiques i davant de qualsevol que estigui interessat en fer-les.
Es considerarà no avaluable tot aquell estudiant que no hagi portat a terme les 125 hores de pràctiques en la institució seleccionada. Un cop confirmada l'estància es procedirà a l'avaluació.
Serà suspès un treball on les pràctiques hagin estan considerades deficients per part del tutor o tutora de la institució o memòries de molt baix nivell.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte
d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'Estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Com a part de les activitats formatives especificades a l’avaluació de les Pràctiques Professionals, cal que l’alumnat compleixi aquests dos requisits:
— haver assistit a almenys 2 dels cursos d’orientació professional grupal organitzats pel Servei d’Ocupabilitat i acreditar-ho adjuntant a la Memòria de Pràctiques el certificat d’assistència obtingut.
— haver realitzat el qüestionari Test de Competències Professionals ofert pel Servei d’Ocupabilitat de la UAB. El resultat del test es pot descarregar i adjuntar a la Memòria de Pràctiques.
Les qualificacions de l’assignatura de Pràctiques Externes poden ser:
• No avaluable. Quan l’estudiant no hagi arribat a realitzar un 10% de les hores
presencials previstes al conveni.
• Suspès. Quan l’estudiant hagi superat el 10% de presencialitat, però no hagi completat les hores previstes al conveni o bé sigui avaluat negativament.
• Matrícula d’Honor. No s’atorga la qualificació atès el caràcter potestatiu d’aquesta qualificació i l’heterogeneïtat d’aquesta assignatura en les diferents titulacions de la Facultat.
Recuperació. L’assignatura de Pràctiques Externes no pot recuperar-se.
No hi ha bibliografia rellevant per aquesta assignatura.
Es possible que algunes de les pràctiques programades impliquin l'ús de software específic. Els responsables de les entitats en aquesta situació s'encarregaran d'establir aquestes necessitats i oferir una possible formació per poder utilitzar aquest programari específic.
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.