Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501933 Periodisme | OT | 3 |
2501933 Periodisme | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es necessari tenir un coneixement de la llengua espanyola equivalent al C1 per poder seguir l'assignatura.
L'objectiu d'aquesta assignatura és donar a conèixer diferents eines i recursos lingüístics, tant digitals com en paper, que serveixin a l’alumnat per perfeccionar els seus coneixements sobre la llengua espanyola. Al final del curs, l'alumnat ha de poder aplicar els coneixements adquirits a la detecció i solució d’errors lingüístics presents en textos extrets de mitjans de comunicació orals i escrits de manera eficient, així com a la composició i perfeccionament dels seus propis textos.
1. Introducció a les eines i recursos lingüístics en paper i digitals. Quines i per a què
2. Gramàtiques, diccionaris i llibres d'estil. Altres eines i recursos lingüístics
3. Els dubtes principals en l'ús de la llengua oral i escrita
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 18 | 0,72 | 3, 9, 1, 8, 7 |
Exercicis escrits | 18 | 0,72 | 3, 5, 9, 7 |
Exercicis orals | 17,5 | 0,7 | 4, 5, 6, 1, 8, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Resolució de dubtes | 4,5 | 0,18 | 5, 6, 7 |
Tutories | 13 | 0,52 | 3, 1, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 25 | 1 | 9, 6, 1, 8 |
Lectures obligatòries | 14 | 0,56 | 4, 9, 6, 8, 7 |
Preparació de textos | 34 | 1,36 | 3, 2, 4, 5, 8, 7 |
La metodologia emprada combina les classes teòriques amb activitats pràctiques de diferent tipologia, que requereixen la participació activa de l'alumnat, individualment i en grup. En les activitats supervisades l'alumnat haurà de realitzar la lectura i l'anàlisi de textos i documents de lectura obligatòria, així com preparar i realitzar els treballs assignats pel professorat. L'alumnat comptarà amb materials de suport en el Moodle de l'assignatura i amb tutories presencials.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats específiques | 10 | 2 | 0,08 | 2, 4, 5, 9, 8, 7 |
Exàmens | 90 | 4 | 0,16 | 3, 2, 4, 5, 9, 6, 1, 8, 7 |
Avaluació continuada
L’avaluació es basarà en evidències de tres tipus:
1) Assistència i participació activa a classe (10%)
2) Dues proves escrites (35% + 35%)
3) Presentació oral (20%)
A l’inici de cada activitat d’avaluació, el professor informarà els estudiants del procediment i de la data de revisió de les qualificacions. La nota mínima per a aprovar l’assignatura és 5.
Si un estudiant ha estat avaluat de menys de 2/3 de la qualificació total de l’assignatura, rebrà la consideració de “no avaluable”.
Per optar a la recuperació cal complir dues condicions: (1) haver estat avaluat almenys de 2/3 de la qualificació total de l’assignatura i (2) tenir una nota d’avaluació continuada compresa entre 3,5 i 4,9. La qualificació màxima de la recuperació és 5. La recuperació consistirà en un prova global sobre els continguts de l’assignatura.
Avaluació única
L’alumnat que opti per l’avaluació única haurà de fer les següents activitats:
a) Prova escrita sobre els contiguts teórics de la matèria (40%).
b) Prova de resolució d’un seguit d’activitats pràctiques (40%).
c) Lliurament d’un treball escrit (20%).
Per optar a la recuperació cal complir dues condicions: (1) haver estat avaluat almenys de 2/3 de la qualificació total de l’assignatura i (2) tenir una nota d’avaluació continuada compresa entre 3,5 i 4,9. La qualificació màxima de la recuperació és 5. La recuperació consistirà en un prova global sobre els continguts de l’assignatura.
BOSQUE, Ignacio y Violeta DEMONTE (1999): Gramática descriptiva de la lengua española. Madrid: Espasa-Calpe.
CLAVE (2002): CLAVE. Diccionario del uso del español actual, 5ª ed., dir. C. Maldonado González, Madrid: SM.
DEA (1999): M. Seco, O. Andrés y G. Ramos, Diccionario del español actual, Madrid: Aguilar.
DPD (2005): Real Academia Española, Diccionario panhispánico de dudas. Madrid: Santillana. Disponible en http://www.rae.es.
DLE (2014): Real Academia Española, Diccionario de la lengua española, 23ª edición. Madrid: Espasa-Calpe. Disponible en https://dle.rae.es/
REAL ACADEMIA ESPAÑOLA (2009-2011): Nueva gramática de la lengua española, Madrid: Espasa-Calpe.
REAL ACADEMIA ESPAÑOLA (2018): Libro de estilo de la lengua española, Madrid: Espasa.
Bibliografia específica Al llarg del curs es facilitaran les referències bibliogràfiques obligatòries i complementàries fonamentals per possibilitar el seguiment de l’assignatura.
Microsoft Office o similar.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 11 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |