Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501928 Comunicació Audiovisual | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap específic.
L'objectiu principal de l'assignatura és analitzar l'evolució de la ràdio i la televisió des del seus orígens, atenent als aspectes tecnològics, estètics, institucionals i de caràcter social i cultural amb interès especial en l’origen i desenvolupament dels continguts.
Els objectius específics son els següents:
1. Naixement dels mitjans electrònics: tecnologia, política i societat, transformació en mitjà de masses, els primers relats.
2. Estats Units. Estudi del model hegemònic
3. El model europeu. Els monopolis públics
4. El cas espanyol i català
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 15 | 0,6 | KM10, KM11, KM12, SM09, SM10, KM10 |
Sessions Teòriques | 38 | 1,52 | CM05, KM11, KM12, SM09, CM05 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 8 | 0,32 | CM05, KM10, KM12, SM09, SM10, CM05 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 82,5 | 3,3 | CM05, KM11, KM12, SM09, SM10, CM05 |
El desenvolupament d'aquesta assignatura inclou:
a. Sessions teòriques on s'impartiran els coneixements necessaris per a l'assoliment de les competències, així
com l'escolta i el visionat d'aquells programes radiofònics i televisius que ens ajudin a entendre l'evolució dels
relats.
b. Sessions de seminari on els alumnes portaran a terme activitats sobre temes específics, i hauran de presentar els principals resultats dels seus treballs d'anàlisi històrica de continguts de ràdio i televisió.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats Seminari | 35% | 2,5 | 0,1 | CM05, KM10, KM11, KM12, SM10 |
Activitats a les sessions teòriques | 25% | 2 | 0,08 | CM05, KM10, KM11, KM12, SM09, SM10 |
Exàmen Teòric | 40% | 2 | 0,08 | CM05, KM11, KM12, SM09, SM10 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
L'assignatura consta de les activitats d'avaluació següents:
1. Activitats de Seminari, 35% sobre la qualificació final
2. Participació activa en les activitats proposades durant les sessions teòriques, 25% sobre la qualificació final
3. Examen teòric, 40% sobre la qualificació final
Per poder aprovar l'assignatura, caldrà superar les tres activitats d'avaluació.
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'examen teòric, sempre i quan hagi tret un mínim de 3 punts a la
primera prova.
AVALUACIÓ ÚNICA
L’alumnat es pot acollir a la modalitat d’avaluació única. Aquesta modalitat contempla la realització de les següents activitat d’avaluació:
La data d’entrega de les activitats 1 i 2 serà la mateixa de l’exàmen teòric (activitat 4), que s’indicarà a principis del curs.
Per poder aprovar l'assignatura, caldrà superar les quatre activitats d'avaluació.
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'examen teòric, sempre i quan hagi tret un mínim de 3 punts a la
primera prova.
S'exposa a continuació una bibliografia bàsica, però durant el curs es donaràn referències complementàries
per temes tractats.
ALBERT, Pierre and TUDESQ, Andre-Jean, 2001. Historia de la radio y la televisión. México: Fondo de
Cultura de México.
ARCHER, Gleason L. 1971. History of Radio to 1926. New York: Arno Press.
BAGET I HERMS, Josep Maria, 1993. Historia de la televisión en España (1956-1975). Barcelona: Feed-Back.
BALSEBRE, Armand. 2001. Historia de la radio en España. Volumen I (1874-1939). Madrid: Cátedra.
BIGNELL, Jonathan and FICKERS, Andreas (eds) (2008), A European television history, Oxford: Blackwell
Publishing.
BRIGS, Asa y BURKE, Peter, 2002. A Social History of the Media. From Gutenberg to the Internet. Cambridge:
Polity.
BRINSON, Susan (2005), "From Marconi to Cop Rock. An introduction to Broadcasting history" in WINN,
Emmet and BRINSON, Susan (eds), Transmitting the Past. Historial and Cultural Perspectives on
Broadcasting, Tuscaloosa: The University of Alabama Press, p.p. 1-15.
BUSTAMANTE, Enrique, (2008), Radio y televisión en España. Historia de una asignatura pendiente de la
democracia, Barcelona: Gedisa
CROWLEY, David and HEYER, Paul (eds.). (1997), La comunicación en la historia. Tecnología, cultura,
sociedad. Barcelona: Bosch.
DOUGLAS, Susan J. (2004), Listening in. Radio and the American Imagination, Minneapolis: University of
Minnesota Press.
FLICHY, Patrick, (1993), Una historia de la comunicación moderna. Espacio público y vida privada, Barcelona:
Gustavo Gili. Cap. 6: "Siembro a los 4 vientos", p.p.
FRANQUET, Rosa, (2001), Història de la ràdio a Catalunya al segle XX. De la ràdio de galena a la ràdiodigital.
Barcelona: Edicions 62.
GOMERY, Douglas, (2008), A history of Broadcasting in the United States, Malden: Blackwell Publishing.
HILMES, Michele (ed.) (2003), The Television History Book. London, British Film Institute
FAUS Angel, (2007), La radio en España (1896-1977). Una historia documental, Madrid: Taurus.
OLIVESI, Stephane, 1998. Histoire politique de la télévision. Paris: L'Harmattan
PALACIO, Manuel, (2001), Historia de la televisión en España, Barcelona: Gedisa.
PEGG, Mark 1983. Broadcasting and Society 1918-1939. London: Croom Helm.
STERLING, Cristopher H. and KITTROSS, John Michael (2002), Stay Tuned. A history of American
Broadcasting, Mahwah, N.J. : Lawrence Erlbaum Associates, cap. 2 "The Prehistory of Broadcasting", P.P.
19-50.
WHEATLEY, Helen, (Ed) (2007), Re-viewing television history. Critical Issues in Television Historiography,
NEW YORK: Tauris & Co.
WILLIAMS, Raymond, 1989. Raymond Williams on Television. Selected Writings. London: Routledge.
WYVER, John, (1992) La imagen en movimiento. Aproximación a una historia de los medios audiovisuales.
Valencia: Filmoteca Generalitat Valenciana.
Cap
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 41 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 42 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 43 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |