Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
1500086 Antropologia Social i Cultural | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap
A fi d'aprofundir en la formació en l'ús instrumental de la llengua catalana i de la llengua castellana en l'escriptura tècnica i científica, s'hi tractaran les estratègies per redactar textos especialitzats de manera clara, correcta i apropiada a cada circumstància, matèria i disciplina. S'hi farà especial atenció a les diverses tipologies textuals, a les etapes d'elaboració de textos i a les propietata que caracteritzen els escritsa de qualitat.
1. LES ESTRATÈGIES PER ESCRIURE TEXTOS ACADÈMICS: Els objectius, la planificació, la revisió, les etapes, els instruments i els recursos.
2. LA PRAGMÀTICA I LA TIPOLOGIA TEXTUAL ACADÈMICA:
2.1. El gènere i el registre. L'adeqüació i l'estil i les convencions. Els llenguatges d'especialitat
2.2. Les veus del discurs (punts de vista i impersonalització
2.3. L'exposició: Definició, crítica, analogia, reformulació resum i controvèrsia
2.4. L'argumentació: Estructura dels textos argumentatius i figures retòriques.
2.5. La ressenya i la recensió. La crítica. L'assaig
2.6. Els treballs de recerca: tesis, TFM, projectes i propostes de treball
3. L'ESTRUCTURA DEL TEXT ESCRIT: Macroestructura i microestructura, cohesió i coherència textuals, puntuació, connectors i parentètics.
4. LA COMPETÈNCIA GRAMATICAL: Ordre de paraules i valor comunicatiu de les parts del test. Estructura predicativa: verbs, subjecte i complements. Procediments de cohesió textual. Coherència intra- i extratextual (referències internes i externes.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Teòrico - pràctiques | 50 | 2 | CM04, CM05, KM05, SM05, SM06, SM07, CM04 |
Tipus: Supervisades | |||
tutories | 21 | 0,84 | CM04, CM05, KM05, SM05, SM06, SM07, CM04 |
Tipus: Autònomes | |||
preparació d'exàments i treballs | 71,5 | 2,86 | CM04, CM05, KM05, SM05, SM06, SM07, CM04 |
Es combinaran les explicacions teòriques per part del professorat i la realització d'activitsts per part dels estudiants. Els conceptes enumerats als punts 1 i 2 dels continguts son de caràctergeneral i aplicables a les dues llengües en les quals es treballa en aquesta assignatura. La resta de punts dels continguts, en canvi, platejaran activitats en les quals els estudiants desenvoluaran una sèrie de recursos de caràcter retòric i gramatical qiue els permetran escriure textos acadèmiques en les dues llengües objecte de l'assignatura que són aquelles en les que amb tota probabilitat es desenvoluparà la vida professional de l'alumne.
Es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre / titulació , per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura .
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis i participació | 3 | 1,5 | 0,06 | CM04, CM05, KM05, SM05, SM06, SM07 |
Lliuraments | 3 | 3 | 0,12 | CM04, CM05, KM05, SM05, SM06, SM07 |
prova escrita final | 3 | 3 | 0,12 | CM04, CM05, KM05, SM05, SM06, SM07 |
L'avaluació continua de l'assignatura consistirà en:
* Exercicis i participació: 20 %
* Lliuraments: 30 % - 40 %
* Prova escrita final: 40 % - 50 %
L'avaluacio única de l'assignatura consistirà en:
* Exercici individual 1 (30 %)
* Exercici individual 2 (30 %)
Prova escrita final ( 40 %)
L'avaluaciño final resultarà de la suma pondewrada de les puntuacions de les diverses proves.
Les dates de les proves s'anunciaran a principis de curs i els terminis de lliurament dels exercicis es programaran i anunciaran a l'aula Moddle.
Es podrà fer recuperació de l'assignatura si la mitjana de la nota és superior a 3,5.
En cas que l'estudiant faci qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificacio d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. Si es produeixen diverses irregularitats en els actes, la qualificaciño final d'aquesta assignatura serà 0.
Per poder aprovar l'assignatura caldrà treune una nota mínima de 5.
S'indica la bibliografia bàsica que els professors de l'assignatura completaran durant el desenvolupament del programa:
CASSANY, D. (1993), La cuina de l'escriptura, Barcelona, Empúries.
CASSANY, D. (2007), Esmolar l'eina: Guia de redacció per professionals, Barcelona, Empúries.
IEC (2016), Gramàtica de la lengua catalana, Barcelona, IEC.
CALSAMIGLIA, H.; Tusón, A. (1999), Las cosas del decir, Barcelona, Ariel.
REAL ACADEMIA ESPAÑOLA (2009), Nueva Gramática de la lengua española, Madrid, Espasa.
REYES, Graciela (1998), "Registros, estilos y tipos de textos", en Cómo escribir bien en español, Madrid, Arco Libros, pp. 47-80.
No es necessita programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |