Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
1500086 Antropologia Social i Cultural | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerrequisits
L’objectiu central de l’assignatura és presentar a l'estudiant a les grans tradicions epistemològiques del món, partint dels desenvolupaments recents en l'epistemologia occidental per reconèixer el nostre marc de referència com el que és, un marc situat i no culturalment neutre. Es posa èmfasi a comprendre les diferències i especificitats entre les grans tradicions epistemològiques grega, índia i xinesa, i problematitzar les seves relacions amb les epistemologies pròpies d’altres cultures i períodes. També es busca analitzar com el coneixement d’aquests marcs enriqueix els problemes actuals en l’epistemologia globalitzada.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Autonomous work | 70 | 2,8 | CM01, CM03, KM02, KM03, SM01, SM04, CM01 |
Clases magistrales. | 50 | 2 | CM01, CM03, KM02, KM03, CM01 |
Tipus: Supervisades | |||
Debats a classe | 22,5 | 0,9 | SM01, SM04, SM01 |
La metodologia del curs es basarà rigorosament en l'avaluació continuada i conjunta de l'assignatura:
1) Es duran a terme lectures comprensives de textos estratègics de la temàtica de l'assignatura que s'hauran de preparar prèviament a les sessions de comentari establertes. Aquests textos es posaran a disposició de l'estudiant mitjançant el campus virtual una setmana abans de la classe dedicada a la discussió conjunta i comentari de text.
2) Es duran a terme explicacions teòriques dels punts clau del temari de l'assignatura per part del professor de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assaig escrit (X2) | 50% (25%+25%) | 4 | 0,16 | KM03, SM01, SM04 |
Exàmens tipus test (2) | 50% (25%+25%) | 3,5 | 0,14 | CM01, CM03, KM02, KM03 |
- El procés d’avaluació inclou tres activitats d’avaluació distribuïdes al llarg del curs: Examen (50%), Assaig (40%), Exposició oral (10%).
- S'utilitzarà el campus virtual per tal de preparar les lectures que es comentaran a classe.
- En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l’alumnat (via Moodle, per tal que en quedi registre oficial) del procediment i data de revisió de les qualificacions
- Els alumnes que no superin l'aprovat en la mitja de l'assignatura s'hauran de presentar a la recuperació. Si no s'hi presenten, suspendran l'assignatura. Per participar a la recuperació l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total. Per participar al procés de recuperació és necesari haver obtingut una qualificació mínima de 3,5 en la mitjana de l’assignatura.
- No Avaluable: els estudiants que no es presentin a cap prova avaluativa obtindran un "No Avaluable".
- En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
- En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'Estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Avaluació única
L'avaluació única consistirà en tres proves escrites que es desenvoluparan al llarg d'una setmana.
La primera prova serà un comentari de text amb un pes del 40% de la nota
La segona prova serà un breu assaig desenvolupant un tema del curs amb un pes del 40% de la nota
La tercerca prova serà un examen tipus test amb un pes del 20% de la nota.
Gettier, E. (1963). ¿Es el conocimiento una creencia verdadera justificada? Theoría, 2(3), 319-323.
Goldman, A. I. (1999). Knowledge in a Social World. Oxford University Press.
Zagzebski, L. T. (1996). Virtues of the Mind: An Inquiry into the Nature of Virtue and the Ethical Foundations of Knowledge. Cambridge University Press.
Plató. (2010). Fedó (trad. Josep Vives i Solé). Edicions 62.
Fraser, N. (2008). Escalas de Justicia: Reimaginando el espacio político en un mundo globalizado. Herder Editorial.
Chakrabarti, K. (1999). Classical Indian Philosophy of Induction: The Nyaya Viewpoint. Lexington Books.
Feng, Y. (2002). Breve Historia de la Filosofía China. Fondo de Cultura Económica.
Graham, A. C. (1978). Later Mohist Logic, Ethics and Science. Chinese University Press.
Nasr, S. H. (2001). Islamic Philosophy from Its Origin to the Present: Philosophy in the Land of Prophecy. SUNY Press.
Wiredu, K. (1996). Cultural Universals and Particulars: An African Perspective. Indiana University Press.
Smith, L. T. (2012). Decolonizing Methodologies: Research and Indigenous Peoples. Zed Books.
Cajete, G. (2000). Native Science: Natural Laws of Interdependence. Clear Light Publishers.
No cal cap software especial
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |