Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503878 Estudis Socioculturals de Gènere | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no té prerequisits, tot i que s'aconsella haver completat prèviament l'assignatura d'Eines per l'anàlisi I: Metodologia i disseny.
L'interès primordial de l'assignatura és el de dotar l'alumnat dels fonaments teòrics i dels instruments tècnics per l'aplicació de tècniques qualitatives i quantitatives en la fase de la contrastació empírica de la recerca, en particular, d'anàlisi de les dades. El curs es centrarà especialment en els mètodes i tècniques qualitatives d'observació i anàlisi de dades qualitatives (anàlisis de continguts, i anàlisi de discurs). I des de la perspectiva quantitativa, l'assignatura es concentra en les tècniques d'anàlisi estadística descriptiva univariada i bivariada.
BLOC TRANSVERSAL
Tema 1. La recerca bibliogràfica
BLOC QUALITATIU
Tema 1. Tècniques d'observació: l'observació directa
Tema 2. L'entrevista en profunditat
Tema 3. L'anàlisi de continguts i l'anàlisi temàtica qualitativa
BLOC QUANTITATIU
Tema 1. L’estructura de les dades quantitatives
Tema 2. Anàlisi descriptiva univariada
Tema 3. Anàlisi descriptiva bivariada
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 37 | 1,48 | |
Pràctiques | 15 | 0,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutorització grupal programada | 15 | 0,6 | |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura dels textos | 23 | 0,92 | |
Preparació individual de proves escrites | 22 | 0,88 | |
Redacció individual de treballs | 11 | 0,44 | |
Treball en equip | 23 | 0,92 |
Atès que l'assignatura s'orienta fonamentalment a l'aprenentatge de les tècniques bàsiques d'anàlisi quantitativa i qualitativa, la metodologia docent i les activitats formatives de l'assignatura el situen en el centre del procés d'ensenyament-aprenentatge. Així, la metodologia docent combinarà: sessions expositives (per orientar i aclarir dubtes de les lectures obligatòries), pràctiques presencials (a seminaris, i a aules orientar i aclarir dubtes de les lectures obligatòries), pràctiques presencials (a seminaris, i a aules informatitzades). Aquest format docent permet aplicar els conceptes adquirits i tècniques explicades, i es combinarà al llarg de tot el curs amb tutories de seguiment i treball autònom. A continuació es concreten les diferents activitats, amb el seu pes específic dins de la distribució del temps total que l'estudiant ha de dedicar a l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Bloc Qualitatiu: Participació i pràctiques | 5% | 0 | 0 | CM10, CM16, KM21, SM16, SM17 |
Bloc Qualitatiu: Treball en grup | 25% | 0 | 0 | |
Bloc Quantitatiu: Participació i pràctiques | 5% | 0 | 0 | CM10, CM16, KM21, SM16, SM17 |
Bloc Quantitatiu: treball en grup | 15% | 0 | 0 | |
Prova escrita final | 30% | 2 | 0,08 | SM16, SM17 |
Prova escrita parcial | 20% | 2 | 0,08 | SM16, SM17 |
1. Model d'avaluació
Aquesta assignatura implica una participació activa de l'alumnat i contempla l'assistència regular a classe com a forma d'integració entre les diferents activitats d'aprenentatge.
2. Requisits per aprovar l'assignatura.
Per a superar l'assignatura cal una nota final mínima de 5, calculada com a mitjana ponderada de les 6 activitats d'avaluació. Vegeu la distribució del pes de cada activitat al quadre inferior.
Pel càlcul d'aquesta mitjana ponderada s'aplicarà el següent criteri, en funció del seguiment del curs: - L'alumnat que no assisteix regularment a classe (assistència inferior al 70%): només se'ls calcularà la mitjana si la qualificació de totes i cadascuna de les parts és com a mínim d'un 5.
Es considerarà com a "No avaluable" a aquelles persones que no es presentin a les proves escrites (parcial o final), i/o que no presentin el treball final.
AVALUACIÓ ÚNICA
L'entrega del treball, la realització de l'examen i l'examen oral es duran a terme en una única data indicada en el programa de l'assignatura, accessible des del campus virtual.
3. Recuperació.
Durant el període de recuperació, es pot presentar de nou a avaluació dins de la mateixa convocatòria qui no superi (<5) alguna de les proves individuals o treballs de grup. Les pràctiques queden excloses derecuperació.
En cas de recuperació, la nota màxima de la part reavaluada no superarà en cap cas el 7.
4. Política davant el plagi als treballs acadèmics o proves escrites.
Us recordem que, en el moment de signar la vostra matrícula us vau comprometre en el següent sentit: "DECLARO que la Universitat Autònoma de Barcelona m'ha informat que (...) El plagi és l'acte de divulgar, publicar o reproduir una obra o part d'aquesta en nom d'un/a autor/a diferent de l'autèntic/a, fet que suposa una apropiació de les idees creades per una altra persona sense fer un reconeixement explícit del seu origen. Aquesta apropiació implica una lesió del dret a la propietat intel·lectual d'aquesta persona que no estic autoritzat a fer en cap cas sigui quina sigui la circumstància: exàmens, treballs, pràctiques… Per tant, em COMPROMETO a respectar les disposicions normatives relatives als drets de la propietat intel·lectual en relació amb l'activitat docent i/o de recerca realitzada per la UAB en els estudis que estic cursant."
La presentació de materials d'avaluació escrits per intel·ligències artificials com a resultats propis serà considerada com a plagi.
Exàmens: En cas que es detecti alumnat que ha copiat continguts no permesos, totes les persones implicades quedaran automàticament suspesos sense possibilitat d'accés a la recuperació.
En cas de plagi en la redacció de treballs, es valorarà cada cas i, en cas extrem es considerarà l'opció de suspens directe sense opció a recuperació.
Processador de documents: LibreOffice Writer, o MicroSoft-WORD
Suport a presentacions: LibreOffice Impress, o MicroSoft-POWERPOINT
Full de càlcul: LibreOffice Calc, o MicroSoft-EXCEL
Transformació i Anàlisi de dades quantitatives: RStudio/jamovi
Tractament de dades qualitatives: RQDA
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |