Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503878 Estudis Socioculturals de Gènere | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es necessiten prerequisits previs per cursar aquesta assignatura.
L'objectiu de l'assignatura Principis Bàsics d'Antropologia Social i Cultural és oferir una primera aproximació a l'Antropologia Social i a la perspectiva antropològica d'anàlisi basada en l'afirmació de l'existènciad'una humanitat compartida i alhora diversa. Es tracta d'una panoràmica general de la disciplina, incloent-hi els seus objectes d'estudi -anàlisi de les cultures i la seva diversitat-, la seva trajectòria històrica, la metodologia i les tècniques d'investigació -el treball de camp-, les seves principals àrees d'estudi i algunes de les seves aplicacions al món contemporani. Es tracta d'il·lustrar etnogràficament la diversitat cultural humana, discutir conceptes i explicacionst eòriques sobre la mateixa, abordar alguns textos d'autors clau –tant clàssics com contemporanis– i reflexionar críticament al voltant de l'estudi científic de les diferències socioculturals i de la construcció de la desigualtat, així com desenvolupar perspectives crítiques per construir una convivència igualitària. Aquesta assignatura ofereix, a través de set temes, una visió introductòria a l'antropologia com a disciplina i a alguns dels camps particulars en els qualsaquesta es manifesta: el parentiu, l'economia, la política i la religió. Finalment, pretén també aproximar-se a una forma de mirar i analitzar el mónd'una manera respectuosaamb les diferents cultures i societats
L'assignatura Principis Bàsics de l'Antropologia Social i Cultural és una primera aproximació a l'estudi de la variabilitat sociocultural humana, des d'una perspectiva comparativa. Al llarg del semestre es presenten i desenvolupen els conceptes bàsics i els temes clau de l'Antropologia Social i Cultural. Es tractaran els àmbits temàtics clàssics i, s'introduiran alguns dels desenvolupaments més recents de la disciplina. Mitjançantl'estudi de casos etnogràfics que permetenil·lustrar la diversitat cultural, i amb el suport de materials de lectura, audiovisuals i ponents convidats, els i les estudiants assoliran un coneixement bàsic sobre la disciplina antropològica.
Tema 1. Què és i per què serveix l'antropologia?
La diversitat humana i la seva interpretació.
El debat entre naturalesa i cultura.
Antropologia aplicada
Investigació i transferència de resultats: serveis a les persones, les comunitats, les administracions i organitzacions públiques i privades i elsestats.
Tema 2. Aproximació històrica a l'Antropologia
Antecedents: el concepted'alteritat en la història occidental.
El sorgiment de l'antropologia acadèmica.
L'antropologia en el camp de les ciències humanes i socials.
Objecte, mètode i tècniques antropològiques.
L'etnografia i el treball de camp. Perspectivs emic i etic
Tema 3. Economia i intercanvi
Modes, formes i relacions de producciói reproducció.
Reciprocitat, redistribució i intercanvi.
Comerç, diners, mercat i circulació de béns, serveis, parts del cos i persones.
Tema 4. Antropologia del parentiu
Construcció social de les relacions de parentiu
La mirada de l'antropologiaclàssica al parentiu
Introducció delaperspectiva de gènere en l'anàlisi del parentiu
Gènere, regulació de la sexualitat i organització de la procreació
Antropologia de la reproducció i polítiques reproductives
Tema 5. Poder(s)
L'antropologia política
Biopolítica i governabilitat
Hegemonia
Gènere i poder(s)
Tema 6. Sistemes de creences, simbolisme i ritual
Universalitat del fenomen religiós.
El sagrat i el profà. Mitologia.
Símbols, rituals i rituals de pas.
Noves formes de religiositat
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris de discussió de les lectures obligatòries | 6 | 0,24 | SM05, SM05 |
Test de lectures obligatòries | 38 | 1,52 | CM04, CM05, KM10, SM05, CM04 |
Treball escrit i presentacions orals | 17 | 0,68 | CM04, CM05, KM10, SM05, SM07, CM04 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories individuals i grupals | 4,5 | 0,18 | KM10, SM05, KM10 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i treball personal | 30 | 1,2 | CM04, CM05, KM10, SM05, SM07, CM04 |
Lectures | 12 | 0,48 | SM05, SM05 |
- Totes les activitats de formació estan programades i els exercicis d'avaluació tenen una data límit de lliurament que cal complir estrictament, segons el calendari proposat a l'inici de l'assignatura a través del Moodle.
- El treball per part dels/les estudiants consisteix fonamentalment en la cerca ianàlisid'informació, la realització de les lectures previstes, la realització i entrega (via Moodle) dels treballs i comentaris corresponents i la participació en els debats guiats .
- Les lectures també formen part del temari que cal avaluar a través de l'examen.
- Els diferents exercicis seran retornats corregits amb comentaris generals per reformular-los, si es consideren necessaris, i de cara al següent exercici.
- Els estudiants i les estudiantes han de tenir en compte que el Moodle és l'espai a través del qual es notifiquen informacions fonamentals de l'assignatura. Per tant, és responsabilitat seva atendre les notícies i informacions que es vaginpujant.
- La comunicació es realitzarà a través del Moodle. En casos d'urgència, se suggereixrecórrer a la comunicació a través de correuelectrònic.
- Es reservaran 15 minuts duna classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de le studiantat de les enquestes da valuació de lactuació del professorat i davaluació de la asignatura.
Sobre les tutories
- Se suggereix fer al menys una tutoria individual durant el primer mes de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Anàlisi etnogràfica/Exposició oral | 25% | 11 | 0,44 | CM04, CM05, KM10, SM05, SM07 |
Comentari individual lectures obligatòries (3/6) | 25% | 11 | 0,44 | CM04, CM05, KM10, SM05, SM07 |
Examen final | 30% | 11 | 0,44 | CM04, CM05, KM10, SM05, SM07 |
Test de lectures obligatòries | 20% | 9,5 | 0,38 | CM04, CM05, KM10, SM05, SM07 |
Avaluación única
- Un treball individual reflexiu de lectures i els continguts de l'assignatura (40% de la nota global de l'assignatura)
- Presentació oral i discussió amb les reflexions sobre lectures obligatòries (20% de la nota global de l'assignatura)
- Examen test (40% de la nota global de l'assignatura)
- L'entrega del treball, la realització de l'examen i les presentacions orals es duran a terme en una única data indicada en el programa de l'assignatura, accessible des del campus virtual.
- S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per a l’avaluació continuada.
Avaluació contínua:
Activitat 1 (20%): Tests de les lectures obligatòries. Les classes dedicades a les lectures obligatòries començaran amb un test virtual sobre cada lectura. Serà imprescindible haver llegit la lectura amb antelació per poder respondre el test.
El test es realitzarà en línia amb el dispositiu que l'estudiant tingui a la seva disposició, o amb antelació a casa, segons allò acordat conjuntament, es dies: 27 de setembre, 2 d'octubre, 25 d'octubre, 13 de novembre, 22 de novembre i 4 de desembre.
Activitat 2 (25%): Comentari individual. Lliuramentd'un comentari per cada estudiant de 500 paraules, on articularà 3 dels 6 textos de lectura obligatòria amb una nota de premsa de lliure elecció: 11 de desembre.
Activitat 3 (25%): Anàlisi etnogràfica/Presentació Oral. Realització i presentació oral en grups d'un màxim de 4 persones d'un treballd 'anàlisi de 10 hores d'observació etnogràfica o material audiovisual escollit i un mínim de dues lectures: una obligatòria i complementària, d'una llista que es proporcionarà a principi de curs . L'activitat constarà de les parts següents:
- Constitució del grup mitjançant Moodle. Cal tenir en compte que cada opció de lectures només podrà ser elegida per un grup: 8 de novembre
- Presentació del guió de la presentació (5%) - Powerpoint de la presentació oral: 20 de desembre (25%).
- Presentacions orals: 8 i 10 de gener. En cap cas no poden excedirels 10 minuts.
Examen (30%): 18 de desembre. Test escrit individual a classe sobre elcontingut de les sessions, incloent les lectures obligatòries, les ponències i els visionats relacionats. L'examenconstarà de duesparts:
-Primera part tipus test sobre les lectures obligatòries (25%)
-Segon aparteix el comentari d'una nota de premsa relacionant-la amb les lectures obligatòries i el contingut de l'assignatura (75%).
Procediment de revisió de les avaluacions:
- En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
- Per considerar superada l'assignatura caldrà obtenir una nota mínima de 5,0 com a nota mitjana resultant de les notes obtingudes a cadascuna de les activitats, considerant el percentatge de cadascuna d'elles a la nota final. És obligatori fer TOTES les activitats d'avaluació per superar l'assignatura. L'estudiant/a rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagilliurat més de 1/3 de les activitats d'avaluació. Si l'estudiantés avaluable però no aprova una de les activitats, pot recuperar-la enperíode de recuperació.
-Una vegada superada l'assignatura, aquesta no podrà és ser objected'una nova avaluació.
-Els qui, per assistència a reunions dels òrgans col·legiats de representació universitària o altres motius previstos a les seves respectives normatives no poguer enconcórrer a alguna de les activitats d'avaluació programades, tenen dret que se'ls fixi un dia i hores diferents per la seva realització.
-Els qui participin en les diferents activitats d'avaluació i la requereixin, rebran una justificació documental de la participació esmentada.
- El termini de lliurament de les activitats està clarament detallat en aquesta guia docent. Qualsevol activitat no lliurada en el termini establert es considerarà com no lliurada.
- En el moment de realització de cada activitat d'avaluació, s'informarà mitjan çant Moodle del procediment i fitxa de revisió de les qualificacions.
Plagi
- En cas que l’estudiantrealitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0 a l'activitat, la pèrdua del dret a reavaluació i se suspendrà tota l'assignatura.
- Recordar que es considera "còpia" un treball que reprodueix en tot o en part el treballd'unaltre –a company-a. "Plagi" és presentar tot o part d'untext d'un autor com a propi, sense citar les fonts, ja sigui en paper o en format digital. Veure documentació de la UAB sobre "plagi" a:http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html
Procediment de recuperació
- Hagin obtingut una nota mitjana de les 4 (quatre) activitats d’avaluació de 3,5. En cas d’obtenir una nota inferior, l’assignatura no es pot recuperar.
- La re-avaluació constarà d’una única proba i es realitzarà el dia, hora i llocestablerts per la Facultat
- La nota obtinguda en la recuperació constituirà la nota final de l’assignatura.
L'assignatura es considerarà com a "no avaluable" quan la professora estableixi que no disposa d'evidència suficient.
Bibliografia General
Barnard, Alan (2000). History and theory in anthropology: University Press.
Bohannan, Paul(1996). Para raros, nosotros: Introducción a la antropología cultural: Ediciones Akal.
Bohannan, Paul y Glazer, Mark (2001). Antropología. Lecturas. Madrid. Delaney, C. et al (2011). Investigating Culture: An Experiential Introduction to Anthropology: Wiley-Blackwell.
Comas d’Argemir, Dolors (2017). La antropología importa. Diversidad cultural y desigualdades sociales en los retos de la sociedad actual. En Palenzuela, P. (coord.). Antropología y compromiso. Homenaje al profesor Isidoro Moreno (pp. 89-108): Icaria.
Durkheim, Émilie [1895] (2001). ¿Qué es un hecho social?, Durkheim, E. [1895] (2001). Las reglas del método sociológico (pp. 38-52): FCE.
Eriksen, Thomas et. al. (2001). A history of anthropology. London: Pluto Press. - Eriksen, T. H. [1995] (2001). Small Places, Large Issues. An Introduction to Social and Cultural Anthropology: Pluto Press.
Fassin, Didier (2017).La Razón Humanitaria. Una Historia Moral del Tiempo Presente: Prometeo
Héritier, Françoise (1996). Masculino/Femenino. El pensamiento de la diferencia: Ariel
Le Breton, David (2021). Antropología del Cuerpo y Modernidad. Prometeo.
Lewin, Ellen (2006). Feminist Anthropology. A Reader: Blackwell.
Ingold, Tim (1994). Companion encyclopedia of anthropology: Routledge.
Kottak, Conrad (2002). Antropología cultural. Espejo para la humanidad: McGraw-Hill.
Marcus, George [1986] (1991). Problemas de la etnografía contemporánea en el mundo moderno.
Marcus G. y Clifford J. [1986] (1991). Retóricas de la antropología (pp. 253-268): Júcar.
Scheper-Hughes, Nancy (1997). Muerte Sin Llanto. Violencia y Vida Cotidiana en Brasil: Ariel.
Raport, Nigel [1999] (2014). Social and Cultural Anthropology. The Key Concepts: Routledge.
Velasco, Honorio (Comp.) (2010). Lecturas de antropología social y cultural. La cultura y las culturas: Trotta.
Wade, Peter (2014). Raza, ciencia, sociedad. Interdisciplina 2(4), 35-62.
Bibliografía obligatoria de l’assignatura per temes:
Tema1: Què és i per què serveix l'antropologia?
Eriksen, Thomas (2004). Why Anthropology?. In What is Anthropology (pp. 3-18): Pluto Press.
Ortner, Sherry (1979). ¿Es la mujer con respecto al hombre lo que la naturaleza con respecto a la cultura? EnHarris, Olivia y Kate Young (Comp.). Antropología y feminismo (pp.109-131).
Godelier, Maurice (2016). En el mundo de hoy, la antropología es más importante que nunca. AIBR Revista de Antropología Iberoamericana 10(3), 59-77. http://www.aibr.org/antropologia/netesp/numeros/1101/110104.pdf
Tema 2: Aproximació històrica a l'antropologia
Malinowski, Bronislaw [1922] (1972). "Introducción: objeto, método y finalidad de esta investigación". Malinowski, B. [1922] (1972). Los argonautas del Pacífico occidental. Comercio y aventura entre los indígenas de la Nueva Guinea Melanésica (pp. 37-54):Península.
Tema 3: Economia i intercanvi
Mauss, Mauss [1924] (2009). Los dones intercambiados. En Ensayo sobre el don: forma y función del intercambio en las sociedades arcaicas (pp. 81-106): Katz.
Tema 4: Antropologia del Parentiu
Ginsburg, Faye y Rapp, Rayna (1991). The politics of reproduction. Annual Review of Anthropology, 20, 311–43.
Tema 5: Poder(s)
Foucault, Michel [1976] (2009). Derecho de muerte y poder sobre la vida. En La voluntad del saber (pp. 143-169): Siglo XXI.
Tema 6:Sistemes de creences, simbolisme i ritual
Durkheim, Émilie([1912] 1968). Definición del fenómeno religioso y de la religión. En Las formas elementales de la vida religiosa: Schapire.
Ong, A. (1988). The Production of Possession: Spirit and the Multinational Corporation in Malaysia. American Ethnologist 15(1), 28-42. https://doi-org.are.uab.cat/10.1525/ae.1988.15.1.02a00030
Software
Se utilizarán los programas propios de la UAB.
Bibliografia racomanada
Butler, Judith [1993] (2002). Los cuerpos que importan. En Cuerpos que importan: sobre los límites materiales y discursivos del 'sexo' (pp. 53-94): Paidós.
Clemente Martínez, C.K. (2022). Volver a los orígenes. Una etnografía de la adopción transnacional: Bellaterra Edicions.
Davis, D. A. (2019). Obstetric Racism: The Racial Politics of Pregnancy, Labor, and Birthing. Medical anthropology, 38, 560–573.
Davis-Floyd, R. (2001). The technocratic, humanistic, and holistic paradigms of child birth.International Journal of Gynecology & Obstetrics 75, S5-S23.
De Martino, E. [1948] (2004). El Mundo Mágico: Libros de la Araucaria.
Douglas, Mary [1966] (2007). Pureza y Peligro. Un Análisis de los Conceptos de Contaminacióny Tabú: Nueva Visión Argentina.
Douglas, Mary (1966). Internal Lines. Purity and Danger: An analysis of concepts of pollution and taboo: Routledge & Kegan Paul.
Fassin, Didier (2010). El irresistible ascenso del derecho a la vida. Razón humanitaria y justicia social. Revista de Antropología Social, 19, 191-204.
Foucault, Michel [1966] (2001). El nacimiento de la clínica. Una arqueología de la mirada médica: Siglo XXI.
Foucault, Michel [1974-1975] (2000). Los anormales: FCE.
Foucault, Michel [1976] (1998). Historia de la sexualidad I. La Voluntad de Saber: Siglo XXI.
Foucault, Michel [1984] (2012). Historia de la sexualidad. II. El uso de los placeres: Siglo XXI.
Foucault, Michel [1984] (1987). Historia de la sexualidad III. La inquietud de si: Siglo XXI.
Gremillion, Helen. (2005). The Cultural Politics of Body Size. Annual Review of Anthropology, 34(1),13-32.
Hemment, Julie. (2007). Public Anthropology and the Paradoxes of Participation: Participatory Action Research and Critical Ethnography in Provincial Russia. Human Organization 66(3),301-314.
Izugbara, Chimaraoke. & Undie, Chi chi. (2008). Who Owns the Body?: Indigenous African Discourses of the Body and Contemporary Sexual Rights Rhetoric. Reproductive Health Matters, 16, 159-167.
Izza, G. P. (2005). Antonio Gramsci y la antropología médica contemporánea. Hegemonía, "capacidad de actuar " (agency) y transformaciones de la persona. Revista de Antropología Social, 15-32.
Lambeck, Michel (2007). How do women give birth?InAstuti,R., Parry, J., & Stafford, C. (Eds.).Questions of anthropology (pp. 197-226):Berghahn Books.
Marks, Jonathan (2013). The Nature/Culture of Genetic Facts. Annual Review of Anthropology, 42(1), 247-267.
Marre, Diana (2009). Los silencios de la adopción en España. Revista de Antropología Social, 19, 97-126.
Marre, Diana (2018). El retraso delamaternidad. En Devesa, M., Rodríguez, A., Veiga, A. (eds.), Ser madre a los 40 (y más allá). Lo que has de saber (pp. 8-31): Grijalbo / PenguinRandom House Grupo Editorial.
Marre, Diana, San Román, Beatriz & Guerra, Diana (2018). On reproductive work in Spain. Transnational adoption, egg donation, surrogacy. Medical Anthropology, 37(2): 158-173.
Molas, Anna & Whittaker, Andrea (2021). Beyond the making of altruism: branding and identity in egg donation websitesin Spain. BioSocieties 17: 320-346.
Miller, Nancy (2007). Reareading as a woman: the body practice. In Lock, M., & Farquhar, J. (Eds.). Beyond the body proper: reading the anthropology of material life (pp. 297-305): Duke UniversityPress.
Nieto, Raúl (2001). Realidad secular, prácticas populares y videocultura en la ciudad de México. Alteridades, 11 (22): 49-57.
Pichardo, Jose Ignacio, de Stéfano, Matías & Martín-Chiappe, Laura (2015). (Des)naturalización y elección: emergencias en la parentalidad y el parentesco de lesbianas, gays, bisexuales y transexuales. Revista Dialectología y Tradiciones Populares, LXX(1), 187-203.
Rapp, Rayna (2001). Gender, body, biomedicine: how some feminist concerns dragged reproduction to the center of social theory. Medical Anthropology Quarterly, 15(4), 466-77.
Reischer, Erica. & Koo, Kathryn. S. (2004). The Body Beautiful: Symbolism and Agency in the Social World. Annual Review of Anthropology, 33(1), 297-317.
Samuelsen, Helle. & Steffen, Vibeke. (2004). The relevance of Foucault and Bourdieu for medical anthropology: exploring new sites. Anthropology & Medicine, 11(1), 3-10.
Stets, Jan. & Burke, Peter. (2000). Feminity/Masculinity. In Borgatta, E. F. & Montgomery, R. J. V. (Eds.), Encyclopedia of Sociology, Revised Edition (pp. 997-1005): Macmillan.
Severi, Carlo (2002). Memory, reflexivity and belief. Reflections on the ritual use of language. Social Anthropology,10, 23-40.
Strathern, Marilyn (2004). The Whole Person and Its Artifacts. Annual Review of Anthropology, 33(1), 1-19.
Visionats recomanats
Peliculas
Almodóvar, Pedro (1997). Carne trémula. España, 101 min.
Bayona, Juan Antonio. (2012). Lo imposible (Theimpossible). España, 107 min.
Branagh,Kenneth (1994). Frankenstein de Mary Shelley. USA, 123 min.
Boileau, Laurent (2012). Piel color miel. Bélgica, 70 min.
Cuarón, Alfonso (2018). Roma. México, 135 min.
Eastwood, Clint (2002). Deuda de sangre (BloodWork). USA, 115 min.
Fabiánová, Diana (2010). La luna en ti. Eslovenia, 120 min. http://vimeo.com/40773282
Farrelly, Peter (2018). Green Book. USA, 130 min.
González Iñárritu, Alejandro (2003). 21 gramos. USA, 125 min.
Hormann, Sherry (2009). La flor del desierto (Desertflower). UK, 120 min.
Kreuzpaintner, Marco (2007).Trade(El precio de lainocencia). USA, 120 min.
Lewin, Ben (2012). The sessions. USA, 98 min.
Macías, Juana (2016).Embarazados. España, 100 min
Niccol, Andrew (1997). Gattaca. USA, 106 min.
Oshima, Nagisa (1976). El imperio de los sentidos (Ai no korîda). Japón, 100 min.
Pang Chun, Oxide & Pang, Danny (2002). The eye (Gin Gwai). Hong Kong, 98 min.
Stilson, Jeff (2009). Good hair. USA, 95 min.
Taylor, Tate (2011). Criadas y señoras.USA, 146 min.
Laurent, Mélanie (2021) El baile de las locas. Francia, 121 min.
Series TV
Curtis, Simon (2010). Downton Abbey. Tv serie. UK, 5 temporadas de 10 episodios cada una.
Gervais, Ricky (2019). After Life. Miniserie TV. UK, 1 temporada de 6 episodios.
Weiner, Matthew (2007-2015). Madmen. Tv serie. USA, 7 temporadas de 13 episodios cada una.
Documentals
AFIN. (2011). Congreso Internacional AFIN.Barcelona. Una mujer narra su historia sobre un embarazo y una 'donación' en el año 1971. https://www.youtube.com/watch?v=9Ox361chsYM
Arthus-Bertrand, Y. (2015). Human. (279) HUMAN Extended version VOL.1 - YouTube
Armengou, Montse. & Belis, Ricard. (2002). Els nens perduts del franquisme. Trenta minuts(parte1). Televisió de Catalunya (TV3). https://www.youtube.com/watch?v=zA3M-k-ckis
Armengou, Montse. & Belis,Ricard. (2002). Els nens perduts del franquisme. Trenta minut(parte 2). Televisió de Catalunya (TV3). https://www.youtube.com/watch?v=YuJNElQkzIY
Armengou, Montse. & Belis, Ricard. (2012). Torneu-me el fill!. TV3.
Armengou, Montse. & Belis, Ricard. (2015). Elsinternatsde la por. SenseFicció. Televisió de Catalunya (TV3). https://www.youtube.com/watch?v=ttAbGa789Hg
Armengou, M. & Belis, R. (2016). Jotambé vull sexe! TV3, 60 min.
Armengou,Montse., Belis, Ricard. & Elfa, Albert (2018). Desemparats. Sense ficció. Televisió de Catalunya (TV3). http://www.ccma.cat/tv3/sense-ficcio/desemparats-miniserie-documental-dinvestigacio-sobre-les-retirades-de-me
Artigas, Xavier & Ortega, Xapo(2013) CiutatMorta. https://www.youtube.com/watch?v=QIeFJqt0rqg
BBC(2009). Cuentos de la jungla: Malinowski y las Islas Trobiand. https://www.youtube.com/watch?v=YBQi9STHI5U
BBC. (2009). Tales from the jungle: Margaret Mead. https://www.youtube.com/watch?v=DjGRCi7ewtY
Belis, Ricard (2016). Jo també vullsexe!.Senseficció. Televisió de Catalunya (TV3). https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/sense-ficcio/jo-tambe-vull-sexe/video/5634098/
Carracedo, Almudena. y Bahar, Robert. (2018). El silencio de los otros. (España, 96’).
Centeno, Antonio. & De la Morena, Raúl. (2015). Yes, we fuck!España, 60 min.
Franco,Gustavo (2013).Los años robados de Xavi.Una lucha por recuperar la identidad. (España, 45´).
Ginestà, Jaume., Franch, Gerard., Permanyer,Judit. &Farriols, Carles(2019). Maternitatenstand by. Senseficción. Televisióde Catalunya (TV3). https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/sense-ficcio/maternitat-en-stand-by/video/5834827/
Gómez, Carlos (2011). Badajoz, 1936. Crónicas. Televisión Española (TVE). (España, 55 min.). https://www.youtube.com/watch?v=sHIWuLRhFls
Sallarés, Mireia (2016). Las muertes chiquitas. Serie documental. https://www.filmin.es/serie/las-muertes-chiquitas
Strathern Marilyn (2021) Siempre Relacionando. Charla para el Departamento de Antropología de la Universidad Católica de Chile. https://www.youtube.com/watch?v=Q_aI176oGPQ
El proporcionat per la UAB.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |