Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503743 Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles | FB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No és obligatori haver cursat cap assignatura prèviament. En qualsevol cas, per cursar aquesta assignatura és necessari:
- Capacitat de comunicació escrita i oral;
- Nivell mitjà de català, castellà i anglès, que permeti la comprensió escrita i auditiva en les tres llengües, i
- Nivell mitjà d’ofimàtica, especialment dels programes de full de càlcul, text i presentacions, ja sigui de MS Office o de programari lliure.
L’assignatura té un objectiu doble. D’una banda proporcionar els coneixements bàsics sobre el context econòmic, social i territorial en què operen els sistemes energètic i de gestió de recursos a les societats avançades. L'assignatura,
d'altra banda, també té per objectiu que l'alumnat conegui diferents instruments i mecanismes per a la gestió i la planificació dels recursos.
Pel que fa al primer dels objectius, l’assignatura parteix d’un plantejament introductori dels elements socioeconòmics i territorials que afecten sistemes amb un elevat nivell de complexitat tècnica com són l’energia i els recursos. Així, es considera que la configuració i evolució d’aquests sistemes no respon únicament a un component tècnic o tecnològic sinó que venen clarament condicionades per qüestions tan diverses com el marc legal i administratiu, les imposicions i els requeriments de l’entorn urbà i territorial sobre el que operen, l’estructura empresarial en què s’estructura cada sector, el marc geopolític i el funcionament de l’economia a escala mundial, les pautes de consum i les demandes de la població o el nivell de sensibilització de la societat envers els impactes d’aquest consum. En aquest sentit, la comprensió de la lògica de funcionament d’aquests elements de caire socioeconòmic i territorial esdevé fonamental per poder interpretar les possibilitats de desenvolupament d’un determinat model energètic o de recursos amb èxit. Aquest primer objectiu s’aborda a la primera part de l’assignatura, la qual es basa principalment en l’àrea de l’energia per anar abordant de manera detallada cadascuna d’aquestes qüestions. Així, i després d’una contextualització geogràfica i històrica de l’energia, es detallen els components d’un sistema energètic per passar posteriorment a descriure el funcionament dels mercats energètics a partir de la descripció dels tres grans grups d’agents que els integren: els subministradors, els consumidors i l’Administració. Finalment, es descriuen alguns dels impactes de l’actual model energètic en la nostra societat i s’aporten propostes de solució a partir del planejament.
Pel que fa al segon objectiu, adquirir una visió global de la gestió ambiental, proporcionarà als estudiants conceptes fonamentals de la sostenibilitat, així com els mecanismes i polítiques públiques per promoure els comportaments sostenibles a tots nivells. S'introduiran mètodes de mesura de la sostenibilitat i la seva aplicació en la gestió de recursos.
Bloc 1: Energia
Bloc 2: Gestió Ambiental
Tķtol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Magistrals | 30 | 1,2 | KM16, SM16, KM16 |
Exercicis dirigits a l'aula (prąctiques) | 30 | 1,2 | CM12, KM16, SM16, CM12 |
Tipus: Supervisades | |||
Lectures orientades | 10 | 0,4 | KM16, KM16 |
Realització de prąctiques | 30 | 1,2 | CM12, KM16, SM16, CM12 |
Tipus: Autņnomes | |||
Cerca d'informació | 6 | 0,24 | KM16, KM16 |
Lectura i estudi personal | 10 | 0,4 | KM16, SM16, KM16 |
La asignatura se estructurará a partir de dos actividades principales en el aula, las clases de teoría y la realización de ejercicios prácticos. En estos ejercicios, realizados con ordenador, los estudiantes buscarán información y seleccionarán, tratarán, analizarán y representarán datos sobre las temáticas explicadas en clase a nivel teórico, con el objetivo de seguir la evolución de cada estudiante en la comprensión y uso de las herramientas trabajadas en la asignatura.
Aparte de las actividades dirigidas, los alumnos deberán destinar tiempo fuera del aula completar aquellos ejercicios prácticos no terminados en clase, así como realizar las lecturas recomendadas para cada tema, donde se trabajan activamente las competencias transversales.
Durante la realización de las clases de teorías se realizarán preguntas abiertas en clase que permitirá al alumno demostrar su creatividad, iniciativa y sensibilidad hacia los temas sociales y medioambientales (T02).
Para poder realizar los ejercicios prácticos de manera exitosa se deberán generar propuestas innovadoras y competitivas en la actividad profesional (T03). A la vez, la realización de ejercicios prácticos permitirá generar propuestas para prevenir y solucionar problemas, adaptándose a situaciones imprevistas y tomar decisiones (T04).
Nota: se reservarán 15 minutos de una clase dentro del calendario establecido por el centro o por la titulación para que el alumnado rellene las encuestas de evaluación de la actuación del profesorado y de evaluación de la asignatura o módulo.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mņdul.
Tķtol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Bloc Energia | 25% | 1 | 0,04 | CM12, KM16, SM16 |
Examen Bloc Gestió Ambiental | 20% | 1 | 0,04 | CM12, KM16, SM16 |
Participació | 5% | 2 | 0,08 | KM16 |
Prąctiques / Projectes | 50% | 30 | 1,2 | CM12, KM16, SM16 |
L’avaluació de l’assignatura es farà de forma progressiva i continuada durant tot el semestre. El sistema d’avaluació es basa en les següents evidències d’aprenentatge:
Criteris d’avaluació
La nota Final es calcularà a partir dels dos examens parcials, i la nota de pràctiques. També es tindrà en compte la participació a classe de l'alumnat a través de l'avaluació del professor i d'exercicis de classe.
NotaFinal = 25% Nota Modul energia (Primer parcial) + 20% Nota Modul ambiental (Segon parcial) + 50% Nota Pràctiques + 5% Participació
En la qualificació dels examens i informes es tindran en compte aspectes com: presentació de l'examen, redacció, cometre erros bàsics, modificant, si fos necessari, la nota final obtinguda a partir de la mitjana ponderada de cada una de les notes.
Serà condició necessària per poder efectuar la suma ponderada que les pràctiques estiguin aprovades (el que implicaque s'han de fer totes les pràctiques) i que la qualificació obtinguda als exàmens sigui igual o superior a 5. És important recalcar que les pràctiques han de fer-se i entregar-se a les dates indicades a l'efecte pel professor de l'assignatura, ja que no es podran recuperar després.
Re-avaluació
Per a aquells estudiants que al final del procés d’avaluació no hagin obtingut una qualificació igual o superior a 5 a la nota d’exàmens, però tinguin més d’un 5 a les pràctiques, hi haurà una re-avaluació. Consistirà en la realització, en la data prevista per la Facultat i programada en la darrera setmana del semestre, d’un examen representatiu de les situacions treballades durant el curs. Els alumnes només s’hauran de presentar a la part de teoria que no hagin aprovat als examens parcials. Pels alumnes repetidors, la nota de teoria de les parts aprovades no es guarda d’un curs per l’altre. Però, la nota de les pràctiques sí que es guardarà d’un curs per l’altra.
Matrícula d'Honor
Atorgar una qualificació de matrícula d’honor (MH) és decisiódel professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.
No avaluable
Es considera “no avaluable” un estudiant que no s’hagi presentat a cap examen. En qualsevol altre cas es segueixen els criteris d’avaluació detallats més amunt.
Plagi o irregularitats a l’avaluació de l’assignatura
Sense perjudicid'altresmesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de laqualificació en una activitat avaluable es qualificaran amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
En cas de no superar l'assignatura degut a que alguna de les activitats d'avaluació no arriba a la nota mínima requerida, la nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 4.5 i la mitjana ponderada de les notes. Amb les excepcions de que s'atorgarà la qualificació de "No Avaluable" als estudiants que no participin en cap de les activitats d'avaluació, i de que la nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 3.0 i la mitjana ponderada de les notes en cas que l'estudiant hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació (i per tant no serà possible l'aprovat per compensació). En edicions futures d'aquesta assignatura, a l'estudiant que hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació no se li convalidarà cap de les activitats d'avaluació realitzades.
En resum: copiar, deixar copiar o plagiar (o l'intent de) en qualsevol de les activitats d'avaluació equival a un SUSPENS, no compensable i sense convalidacions de parts de l’assignatura en cursos posteriors.
Bloc 1: Energia
Lectures generals:
Bloc 2: Gestió Ambiental
MS Excel
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Prąctiques d'aula | 1 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 2 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |