Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503743 Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els coneixements requerits per a realitzar l’assignatura són, bàsicament, les competències bàsiques de matemàtiques i física del nivell mig de batxillerat.
També es recomanable haver superar, o com a mínim cursat, les assignatures del primer semestre del primer curs del propi grau, especialment la de fonaments d'electrònica.
La matèria se centra en els sensors i el procés de recollida d'informació obtinguda del món físic per a ser incorporat en el domini digital.
Els objectius concrets de l'assignatura són:
- Conèixer les característiques i aspectes claus dels sistemes d'instrumentació convencionals.
- Entendre el funcionament dels sensors i el se condicionament electrònic.
- Entendre el funcionament dels conversors Analògic-Digital i Digital-Analògic, així com el processos i operacions requerits per l'adquisició de la infromació provinent dels circuits i sensors del sistema.
- Estudiar com intervenen les tecnologies de les TIC en l'aplicació dels sistemes dinstrumetnació en l'smart city, així com comprendre el potencial de la infromació mesurada combinada amb altres tecnologies de comuicació inalámbrica, geolocalització o Internet of Things.
- Repàs de fonaments d'electrònica i conceptes de programació per usuaris no experts.
- Conceptes dels sistemes d'instrumentació: Entrada / sortida, guany, filtrat, sensibilitat, resolució, quantificació, codificació, transducció, linealitat.
- Sensors i transductors. Principis de funcionament, tipus i característiques.
- Actuadors i interacció amb l'entorn.
- Sistemes de control per a sistemes d'instrumentació electrònica. Bucles i presa de decisions.
- Integració dels sistemes d'instrumentació, consum i connectivitat.
Tķtol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Problemes | 12 | 0,48 | |
Teoria | 26 | 1,04 | |
Tipus: Supervisades | |||
Prąctiques | 12 | 0,48 | |
Tipus: Autņnomes | |||
Activitats en grup | 12 | 0,48 | |
Entregues Individuals | 12 | 0,48 | |
Estudi dels continguts | 30 | 1,2 | |
Resolució de problemes | 8 | 0,32 |
La metodologia docent a seguir està orientada a l’aprenentatge de la matèria per part de l’alumne de forma continuada. Aquest procés es fonamenta en la realització de tres tipus d’activitats que es desenvoluparan al llarg del curs: classes de teoria, classes de problemes i pràctiques de laboratori.
Classes de teoria: El professor subministrarà informació sobre els coneixements de l'assignatura i sobre estratègies per adquirir, ampliar i organitzar aquests coneixements. Es fomentarà la participació activa dels alumnes durant aquestes sessions, per exemple plantejant discussions en aquells punts que tinguin una càrrega conceptual més elevada.
Classes de problemes: Els alumnes hauran de participar activament per consolidar els coneixements adquirits resolent, presentant i debatent problemes que hi estiguin relacionats.
Pràctiques de laboratori: Els alumnes hauran de treballar en equips de dues persones per realitzar muntatges electrònics, respondre les preguntes relacionades i resoldre els problemes plantejats, posant en pràctica els coneixements treballats a les classes de teoria i problemes . Desprès hauran de presentar-les mitjançant informes escrits, on es valorarà l'ús de l'anglès, la capacitat de síntesis, i els raonaments i explicacions demanats.
Activitats no dirigides: Els alumnes hauran de fer 4 activitats no dirigides, dos de forma individual i dos de forma grupal, perdemostrar les compentències i coneixements adquirits.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mņdul.
Tķtol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
2 Examens parcials | 30% | 6 | 0,24 | KM22 |
Activitats en Grup | 20% | 10 | 0,4 | SM20 |
Entregues Individuals | 20% | 10 | 0,4 | KM22, SM20 |
Prąctiques de laboratori | 30% | 12 | 0,48 | SM20 |
Avaluació continuada
Requisit : Nota mínima de 5 de mitjana dels dos parcials.
Nota mínima de 3 en cadascun dels dos parcials.
En cas que la nota mitjana dels dos parcials sigui inferior a 5, l’alumne s’haurà de presentar obligatòriament a l’examen final de síntesi per poder aprovar l’assignatura.
Requisit : Haver lliurat totes les activitats i entregues proposades (les no lliurades es qualificaran amb un No Presentat, NP)
Nota mínima de 5 de mitjana d’aquestes activitats, i també de les entregues.
Requisit: Nota mínima de 5 de mitjana de totes les pràctiques.
Assistència a totes les pràctiques.
Recuperació
Examen final de síntesi
No avaluables
En cas que no es faci cap lliurament, no s’assisteixi a cap sessió de laboratori i no es faci cap examen, la nota corresponent serà un “No Avaluable”. En qualsevol altre cas, els “no presentats” computen com un 0 per al càlcul de la mitjana ponderada que, com a màxim, serà 4,5. És a dir, la participació en alguna activitat avaluable implica que es tinguin en compte els “no presentats” en altres activitats com a zeros. Per exemple, una absència en una sessió de laboratori implica una nota de zero per a aquella activitat. I el fet de no realitzar-la implicarà suspendre les pràctiques de laboratori, i per tant, l’assignatura.
Suspesos
La nota màxima que figurarà a l'expedient en cas de no superar l'assignatura per no complir algun dels requisits mínims exigits en els punts anteriors, serà de 4 com a màxim.
Revisions d'examen i activitats
Totes les activitats realitzades que computin per a la nota de l'assignatura es podran revisar per verificar-ne la seva puntuació. La revisió es realitzarà un dia i una hora concretes amb els professors corresponents a les activitats revisades, i que aquests indicaran amb antelació a través del campus virtual. Un cop passada la revisió, aquestes notes no podran tornar a ser revisades. Sino es pot assistir a una revisió, l'alumne ho haurà de notificar anticipadament i es procedirà a trobar una altre data a convenir entre alumne i professor/s. Només en cas de causa justificada es podrà realitar la revisió posteriorment a la data anunciada.
Repetidors
Els alumnes que repeteixin l’assignatura podran convalidar les pràctiques de laboratori, i se’ls hi conservarà la nota de l’any anterior. Per tal de convalidar les pràctiques, l’alumne haurà de contactar amb el professor responsable de les pràctiques i sol·licitar-ne la convalidació. Les pràctiquesno es convalidaran dos anys seguits, per tant, un alumne que cursi aquesta assignatura per tercera vegada haurà de realitzar de nou les pràctiques.
La resta de notes de l’assignatura no es podran convalidar, i l’alumne haurà de repetir tots els treballs i exàmens de l’avaluació, com un alumne de primera matrícula.
Matrícules d’Honor
Les matrícules d’honor es concediran, si es creu convenient als qui obtinguin una nota superior o igual a 9 a cada part, fins al 5% dels matriculats segons ordre descendent de nota final. A criteri del professorat, també se’n podran concedir, o no, en d’altres casos segons criteri de l'equip docent.
Còpies i plagis
Les còpies fan referència a les evidències de que el treball o l’examen s’ha fet en part o totalment sense contribució intel·lectual de l’autor. En aquesta definició s’hi inclouen també les temptatives provades de còpia en exàmens i lliuraments de treballs i les violacions de les normes que n’asseguren l’autoria intel·lectual.
Els plagis fan referència als treballsitextos d’altres autors quees fan passar com a propis. Són un delicte contra la propietat intel·lectual. Per evitar incórrer en plagi, citeu les fonts que feu servir a l’hora d’escriure l’informe d’un treball.
D’acord amb la normativa de la UAB, tant còpies com plagis o qualsevol intent d’alterar el resultat de l’avaluació, pròpia o aliena –deixant copiar, per exemple, impliquen una nota de la part corresponent (teoria, problemes o pràctiques) de 0 i, en aquest cas, un suspès de l’assignatura, sense que això limiti el dret a emprendre accions en contra delsqui hi hagin participat, tant a l’àmbit acadèmic com en el penal.
- ‘Instrumentación Electrónica’, Pérez, Álvaro, Campo, Ferrero, Grillo. Editorial Thomson.
- ‘Sensores y acondicionamiento de señal’, Ramón Pallás Areny. Editorial Marcombo - Boixareu
S'utilizarà el programari de la plataforma Arduino d'accès lliure per la realizació de las pràctiques de laboratori.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Prąctiques d'aula | 611 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 612 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 611 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 612 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 613 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 61 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |