Logo UAB

Idioma Modern II (Anglès)

Codi: 106908 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
1500086 Antropologia Social i Cultural OT 4
2503710 Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial OT 4
2504611 Arqueologia OT 3
2504611 Arqueologia OT 4

Professor/a de contacte

Nom:
Elisenda Vila Estrada
Correu electrònic:
elisenda.vila@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Per cursar aquesta assignatura els alumnes han de tenir un nivell d’anglès equivalent al nivell B2 del Marc europeu comú de referència per a les llengües. Es recomana haver cursat Idioma Modern I.


Objectius

Aquesta assignatura posa èmfasi en parlar i la comprensió oral de la llengua anglesa. A partir de diversos materials es tractaran deferents aspectes gramaticals i lèxics corresponents al nivell del curs. (Es treballaran temps verbals, causa i efecte, i quantificadors, entre altres) També es treballarà l’adquisició de vocabulari, correcció d’errors, comprensió de texts i organització d’escriptura.


Resultats d'aprenentatge

  1. CM32 (Competència) Presentar treballs en formats ajustats a les demandes i els estils personals, tant individuals com en grup petit.
  2. CM38 (Competència) Presentar treballs en formats ajustats a les demandes i els estils personals, tant individuals com en grup reduït.
  3. CMU32 (Competència) Presentar treballs en formats ajustats a les demandes i els estils personals, tant individuals com en grup reduït.
  4. SM42 (Habilitat) Identificar les idees principals i les secundàries per a expressar-les amb correcció lingüística.
  5. SM43 (Habilitat) Mantenir una conversa adequada al nivell de l'interlocutor.
  6. SM44 (Habilitat) Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica adequadament.
  7. SM45 (Habilitat) Dur a terme presentacions i debats orals usant un vocabulari i un estil acadèmic adequats.
  8. SM46 (Habilitat) Elaborar un discurs organitzat i correcte, oralment i per escrit, en la llengua corresponent.
  9. SM48 (Habilitat) Identificar les idees principals i secundàries per expressar-les amb correcció lingüística.
  10. SM49 (Habilitat) Mantenir una conversa adequada al nivell de l'interlocutor.
  11. SM50 (Habilitat) Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, fent servir el vocabulari i la gramàtica de forma adequada.
  12. SM51 (Habilitat) Fer presentacions i debats orals utilitzant un vocabulari i un estil acadèmic adequats.
  13. SM52 (Habilitat) Elaborar un discurs organitzat i correcte, oralment i per escrit, en la llengua corresponent.
  14. SMU42 (Habilitat) Identificar les idees principals i les secundàries per expressar-les amb correcció lingüística.
  15. SMU43 (Habilitat) Mantenir una conversa adequada al nivell de l'interlocutor.
  16. SMU44 (Habilitat) Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, fent servir el vocabulari i la gramàtica de forma adequada.
  17. SMU45 (Habilitat) Fer presentacions i debats orals utilitzant un vocabulari i un estil acadèmic adequats.
  18. SMU46 (Habilitat) Elaborar un discurs organitzat i correcte, oralment i per escrit, en la llengua corresponent.

Continguts

Es faran les Unitats 6,7,8 i 10 del llibre com també altra material en especial Ted Talks per treballar el material del curs.

Organització d’escriptura: Esquemes i topic sentences


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Activitats dirigides 50 2 CM32, CM38, CMU32, SM42, SM43, SM44, SM45, SM46, SM48, SM49, SM50, SM51, SM52, SMU42, SMU43, SMU44, SMU45, SMU46, CM32
Tipus: Supervisades      
Activitats Supervisades 25 1 CM32, CM38, CMU32, SM42, SM43, SM44, SM45, SM46, SM48, SM49, SM50, SM51, SM52, SMU42, SMU43, SMU44, SMU45, SMU46, CM32
Tipus: Autònomes      
Activitats autònomas 50 2 CM32, CM38, CMU32, SM42, SM43, SM44, SM45, SM46, SM48, SM49, SM50, SM51, SM52, SMU42, SMU43, SMU44, SMU45, SMU46, CM32
Preparar treball i presentació oral 10 0,4 CM32, CM38, CMU32, SM42, SM43, SM44, SM45, SM46, SM48, SM49, SM50, SM51, SM52, SMU42, SMU43, SMU44, SMU45, SMU46, CM32

La metodologia que segueix aquest curs és la que s’especifica al llibre de text (vegeu Bibliografia). Es faran les unitats 6,7,8 i 10. Hi haurà bàsicament activitats d’expressió i comprensió oral. També es treballarà la comprensió de Ted Talks i organització de l’escriptura.

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Activitats Parlades 10% 4 0,16 CM32, CM38, CMU32, SM42, SM43, SM44, SM45, SM46, SM48, SM49, SM50, SM51, SM52, SMU42, SMU43, SMU44, SMU45, SMU46
Avaluació continuada (tests i redaccions) 35% 5,5 0,22 CM32, CM38, CMU32, SM42, SM43, SM44, SM45, SM46, SM48, SM49, SM50, SM51, SM52, SMU42, SMU43, SMU44, SMU45, SMU46
Examen Final 45% 1,5 0,06 SM42, SM43, SM44, SM46, SM48, SM49, SM50, SM52, SMU42, SMU43, SMU44, SMU46
Presentació Oral 10% 4 0,16 CM32, CM38, CMU32, SM42, SM43, SM44, SM45, SM46, SM48, SM49, SM50, SM51, SM52, SMU42, SMU43, SMU44, SMU45, SMU46

L’assignatura s’avaluarà de la següent manera:

 

Avaluació Continuada                                                                        35%

-          4 proves 

Les proves es realitzaran al finalitzar les unitats del llibre i s’anunciaran una setmana abans. No es podran recuperar excepte per raons mediques o per aprovació de coordinació.

-          2 treballs d’escriptura fet a classe

-          2 treballs d'escriptura fet a casa

Presentació                                                                                      10%

Examen Final                                                                                   45%

Participació a classe                                                                          10%

-          Expressar-se en anglès, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.

-          Completar les activitats orals i escrites assignades. 

 

Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.

 

En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.

  

Recuperació: 

La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi amb les següents condicions:

-          L’alumnat s’haurà d’haver presentat a un mínim de dos terços dels ítems d’avaluació.

-          L’alumnat haurà d’haver obtingut una qualificació mitjana igual o superior a 3,5.

-          La qualificació màxima que es pot obtenir a la recuperació és de 5.

 

Qualificació "No avaluable"

L’estudiantat rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 35% de les activitats d’avaluació.

En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que puguiconduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitatsen els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.

Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.


Bibliografia

Llibre de text:

Lansford, Lewis, Dummett, Paul, and Helen Stephenson. (2017). Keynote Advanced for "Usos Bàsics" (UAB SPECIAL EDITION). Hampshire:National Geographic Learning.

 

Per millorar la gramàtica es recomana:

- Kennedy-Scanlon, Michael, Pladevall, Elisabet and Cebrián, Juli (2012). Guided Error correction

Level B2. Universitat Autònoma de Barcelona Servei de Publicacions

Bellaterra.

 

Diccionaris:

- Oxford Advanced Learner’s Dictionary, OUP.

- Collins Cobuild English Dictionary, Harper Collins Publishers.

- Cambridge Advanced Learner’s Dictionary, CUP.

- Collins English-Spanish/Spanish-English Dictionary, 6th ed., Grijalbo.

- Longman Language Activator. Longman.

 

http://www.ldoceonline.com/ (Longman Dictionary of Contemporary English)

http://www.merriam-webster.com/ (Merrian-Webster dictionaries on line)

http://dictionary.cambridge.org/ (Cambridge dictionaries on line)

http://www.flo-joe.co.uk/ (Cambridge official examination practice)

http://www.els-lab.com (listening exercises with self-correction multiple-choice activities)

http://oxforddictionary.so8848.com/ (online collocation dictionary)


Programari

No s'utilitza programari específic.


Llista d'idiomes

La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.