Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
1500086 Antropologia Social i Cultural | OT | 4 |
2503710 Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial | OT | 4 |
2504611 Arqueologia | OT | 3 |
2504611 Arqueologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Tenir coneixements bàsics de llengua francesa.
No és una assignatura per a alumnes francòfons.
Idioma modern II es una assignatura que s’insereix dintre de la matèria “Llengua moderna” junt amb Idioma modern I. Forma part dels 12 crèdits optatius programats per al tercer i quart curs.
Aquesta assignatura introdueix a l'estudiant a l'ús de la llengua francesa escrita i oral actual. El contingut d'aquesta assignatura té com a objectiu la formació en llengua francesa instrumental de l'estudiant a través de la producció i comprensió de documents de diferent tipologia en llengua francesa actual.
L' objectiu de l’assignatura es que l’estudiant sigui capaç de:
- Fer servir el francès com a llengua habitual en la interacció pròpia de la classe
- Comunicar-se en situacions senzilles i habituals que exigeixin un intercanvi simple i directe d’informació sobre temes quotidians i previsibles.
- Descriure, de manera senzilla, aspectes de la seva experiència o bagatge personal, aspectes de l’entorn immediat i assumptes relacionats amb necessitats immediates.
- Comprendre frases i expressions senzilles utilitzades habitualment i relacionades amb temes d’importància immediata (per exemple, informacions personals bàsiques, família, compres, geografia local, ocupació…).
- Llegir textos breus escrits en un llenguatge senzill i planer.
- Ampliar coneixements sobre la realitat social i cultural dels països de parla francesa.
El curs pretén desenvolupar una sèrie de competències no només lingüístiques sinó també pragmàtiques, textuals i socioculturals així com una aptitud per aprendre a aprendre. El desenvolupament d’aquestes competències es farà mitjançant la pràctica escrita i oral de la llengua que engloba tots els seus aspectes (comunicatius, gramaticals, lèxics, socioculturals…).
Expressió e interacció oral.
Presentar-se
Descriure de forma senzilla la seva activitat professional o la d’un altre.
Redactar una biografia senzilla i presentar-la oralment
Explicar les seves activitats quotidianes
Descriure la seva familia, un amic/una amiga (físic i caràcter)
Explicar els seus gustos i preguntar a altri
Entendre una recepta de cuina i explicar-ne una senzilla
Descriure el lloc on viu
Convidar un amic per SMS, e-mail o telèfon
Explicar con anar a un lloc
Explicar un cap de setmana, un viatge
Expressar la seva opinió sobre temes senzills i quotidians
Comprendre instruccions senzilles
Explicar els seus projectes
Expressió escrita.
- Produccions escrites sobre fets i activitats senzilles (present, passat, futur)
- Redacció de cartes personals, SMS, e-mails molt senzilles per expressar agraïment o disculpar-se.
- Redacció de notes i missatges senzills sobre temes quotidians.
Comprensió lectora.
- Anàlisi i comprensió de textos senzills i corrents.
- Anàlisii comprensió de missatges breus i senzills.
- Anàlisi i comprensió d'anuncis i cartells sobre esdeveniments d'interès
- Anàlisi i comprensió d’instruccions senzilles sobre aparells que es troben en la vida diària
- Anàlisi i comprensió de senyals i avisos que se solen trobar en llocs públics, com ara en carrers, restaurants, estacions de tren, i en llocs de treball.
Comprensió oral.
- Anàlisi i comprensió de transaccions senzilles en botigues, oficines de correus o entitats bancàries.
- Anàlisi i comprensió d’indicacions senzilles sobre com anar d’X a Y, a peu o amb transport públic.
- Anàlisi i comprensió de missatges i anuncis breus, clars i senzills.
- Anàlisi i comprensió de fragments breus i enregistrats que tracten d’assumptes quotidians i previsibles.
En els diferents documents i aspectes socioculturals abordats, es presentaran personalitats del món francòfon de tots dos gèneres.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques amb TIC,Realització de treballs a classe, Anàlisi, valoració i discussió de documents escrits, problemes, casos pràctics… | 55 | 2,2 | |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació de treballs,Tutories | 15,5 | 0,62 | |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de llibres de text, dossiers, textos… Repàs (gramàtica, lèxic, tècniques d'expressió escrita…) Realització de treballs | 67,5 | 2,7 |
L’assignatura de Idioma modern II és de caire instrumental i essencialment pràctic. L’èmfasi en les activitats formatives es posarà en la participació activa de l’alumnat per poder assolir les competències previstes en aquesta guia docent. En termes generals, es dirigirà l’aprenentatge mitjançant el següent conjunt de tècniques i accions: - Classe magistral amb suport TIC i discussió col·lectiva - Pràctica d’expressió oral i escrita en llengua francesa - Anàlisi de fenòmens gramaticals - Lectura comprensiva de textos - Realització d’esquemes, mapes conceptuals i resums - Realització d’exercicis individuals i en grup, tant escrits como orals (cartes, invitacions, narracions…; debats, diàlegs, exposicions sobre un tema concret …) - Realització d’activitats autònomes: exercicis del quadern, preparació de les proves, lectures, redaccions, recerca d’informacions a Internet… - Intercanvis a classe (professor-estudiant, estudiant-estudiant) - proves de gramàtica, d’expressió escrita/oral i de comprensió escrita/oral Es treballarà amb documents autèntics en llengua francesa.
|
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats d'avaluació de la producció oral | 20 % | 3 | 0,12 | CM32, CM38, CMU32, SM42, SM43, SM44, SM45, SM46, SM48, SM49, SM50, SM51, SM52, SMU42, SMU43, SMU44, SMU45, SMU46 |
Comprensió oral i escrita | 10% | 1 | 0,04 | SM42, SM48, SMU42 |
Test 1 | 30 % | 4 | 0,16 | CM32, CM38, CMU32, SM42, SM43, SM44, SM45, SM46, SM48, SM49, SM50, SM51, SM52, SMU42, SMU43, SMU44, SMU45, SMU46 |
Test 2 | 40 % | 4 | 0,16 | CM32, CM38, CMU32, SM42, SM43, SM44, SM45, SM46, SM48, SM49, SM50, SM51, SM52, SMU42, SMU43, SMU44, SMU45, SMU46 |
1- L’avaluació del curs serà contínua. Els/Les estudiants han de demostrar el seu progrés realitzant activitats i exàmens. Les dates d’aquestes activitats d’avaluació s'indiquen el primer dia de classe i es publicaran al campus virtual.
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professor responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
Per participar a la recuperació, l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total. Només tenen dret a la recuperació els/les alumnes que, havent suspès, tinguin almenys una nota mitjana final de 3,5. La recuperació consistirà en un examen final de síntesi.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adecuarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
2- Aqueta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única
El plagi: El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades, sigui una sola frase o més, fent-ho passar per producció pròpia (això inclou copiar frases o fragments d’Internet i afegir-los sense modificacions al text que es presenta com a propi), i és una ofensa greu.
La responsabilitat del seguiment de les activitats formatives i d’avaluació recau exclusivament en l’estudiant
Obligatòria:
HUGOT, Catherine; M. Kizirian, Véronique; Waendendries, Monique (2012/2018). Alter Ego + Méthode de Français A1. Paris : Hachette. ISBN : 978-2-01-155810-7
Obres de consulta
BESCHERELLE (1991): L'art de conjuguer : Dictionnaire de 12 000 verbes, Hurtubise HMH, La Salle.
BESCHERELLE (1997) : L'orthographe pour tous, Hatier, Paris.
Vocabulari
MIQUEL, Claire (2017) Vocabulaire progressif du français - 2ème édition - Niveau débutant (Livre + CD audio). Clé International, Paris.
ELUERD, Rolland (2008) : Les exercices de vocabulaire en contexte. Niveau débutant. Hachette. Paris.
AKYÜZ, Anne (2008) : Les exercices de vocabulaire en contexte. Niveau intermédiaire. Hachette. Paris.
Fonètica
CHARLIAC,Lucile, LE BOUGNEC, Jean-Thierry, LOREIL, Bernard, MOTRON, Annie-Claude (2018) Phonétique progressive du français - Niveau débutant. Clé International, Paris.
Gramàtiques de consulta:
BERARD,Evelyne, LAVENNE, Christian (1989) : Modes d'emploi : Grammaire utile du français, Hatier, Paris.
MAHEO-LE COADIC, Michèle, MIMRAN, Reine, POISSON-QUINTON, Sylvie (2002) Grammaire expliquée du français . Clé international, Paris.
RIEGEL, Martin et alii. (1998) Grammaire Méthodique du Français, Presses Universitaires de France, Paris
Diccionaris :
- REY,Alain, REY-DEBOVE, Josette, Dictionnaire alphabétiqueet analogique de la langue française : Petit Robert 1. (dernière édition). (Diccionari monolingüe, imprescindible)
- LAROUSSE (Diccionari monolingüe, imprescindible. Inclou també sinònims,antònims, cites, expressions…)
- LAROUSSE ( Dicionari bilingüe)Français-Espagnol/ Espagnol/ Français. Larousse http://www.larousse.com/es/diccionarios/frances-monolingue http://www.larousse.fr/dictionnaires/francais-espagnol/
- Diccionari Francès- Català / Català-Francès. Diccionaris Enciclopedia Catalana
Gramàtiques amb exercicis (Com a reforç dels continguts gramaticals treballats a classe)
GLAUD, Ludivine, LANNIER, Muriel, LOISEAU, Yves (2015) Grammaire Essentielle du Français A1 - A2 (livre + CD). Didier, Paris.
AKYÜZ, Anne, BAZELLE-SHAHMAEL, Bernadette, BONENFANT, Joëlle, GILEMANN, Marie-Françoise.(2008) : Les 500 exercices de grammaire. A2. (avec corrigés). Hachette, Paris.
Activitats de comprensió oral i escrita
http://www.bonjourdefrance.com
http://www.tv5monde.com
Diàlegs
http://clicnet.swarthmore.edu/fle.html
Jugant al detectiu : activitats de comprensió , de gramàtica ide vocabulari
Activitats de fonètica :
http://www3.unilcon.es/dp/dfm/flenet/phon/phoncours.html
http://phonetique.free.fr/
Comprensió oral
http://www.tv5.org/TV5Site/enseigner-apprendre-francais/accueil_apprendre.php
http://www.tv5.org/TV5Site/7-jours/
Civilització :
-
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.