Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
1500086 Antropologia Social i Cultural | OT | 4 |
2503710 Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial | OT | 4 |
2504611 Arqueologia | OT | 3 |
2504611 Arqueologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es requereixen coneixements previs d'euskara.
És una assignatura d'iniciació en la llengua basca atenent l'aprenentatge de la llengua d'una manera pràctica. Es treballarà la comprensió oral, la comprensió escrita, l'expressió oral, i la expressió escrita. És la prolongació de l'assignatura d'iniciació en la llengua basca, Idioma modern I. En aquest segon curs donarem a l'àmbit oral més presència.
Continguts comunicatius
- preguntar i contestar qüestions bàsiques
- narrar i explicar esdeveniments bàsics
- localitzar en el temps i en l'espai
Continguts gramaticals
- determinants
- complements de nom
- casos gramaticals (datiu)
- altres casos de la declinació
- aspectes verbals
- oracions subordinades bàsiques
- vocabulari elemental
Continguts culturals
- cançons
- usos i costums
Idiomes dels grups
Llengua vehicular majoritària: català (cat)
Grup íntegre en català: Sí
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Aprenentatge basat en explicacions i lectures. Exercicis pràctics | 52 | 2,08 | CM32, SM44, SM46, SM49, CM32 |
Tipus: Supervisades | |||
Presentació, seguiment i correcció d'exercicis i treballs | 15 | 0,6 | CM32, SM44, CM32 |
Tipus: Autònomes | |||
Exercicis i problemes que s'han de resoldre autònomament. Estudi personal. | 70 | 2,8 | CM32, SM44, SM46, CM32 |
1) Exercicis i problemes que s'han de resoldre autònomament.
2) Estudi personal.
3) Aprenentatge basat en explicacions i lectures.
4) Exercicis pràctics.
5) Presentació, seguiment i correcció d'exercicis i treballs.
Es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació,
per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació
del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis tutoritzats | 4 | 10 | 0,4 | CM32, SM43, SM50, SM52 |
Participació activa a classe | 4 | 1 | 0,04 | CM32, CM38, CMU32, SM42, SM43, SM44, SM45, SM46, SM48, SM49, SM50, SM51, SM52, SMU42, SMU43, SMU44, SMU45, SMU46 |
Proves de comprensió escrita i oral i d'ús de la gramàtica i del vocabulari 1 | 23 | 0,5 | 0,02 | CM32, SM43, SM50, SM52 |
Proves de comprensió escrita i oral i d'ús de la gramàtica i del vocabulari 2 | 23 | 0,5 | 0,02 | CM32, SM43, SM50, SM52 |
Proves de comprensió escrita i oral i d'ús de la gramàtica i del vocabulari 3 | 23 | 0,5 | 0,02 | CM32, SM43, SM44, SM46 |
Proves de comprensió escrita i oral i d'ús de la gramàtica i del vocabulari 4 | 23 | 0,5 | 0,02 | CM32, SM43, SM44, SM46 |
No hi haurà examen final!
Utilitzarem un model d'avaluació contínua; es valorarà no només l'assoliment suficient de les competències competències, sinó també l'adquisició progressiva de coneixements, la labor diària i la participació.
Durant el curs es realitzaran 4 proves, que valoraran la comprensió i expressió escrita i oral i l'ús de la gramàtica i vocabulari. Cada una d'aquestes proves tindrà un pes del 23% de la nota global. Fer aquestes proves més tard de les dates establertes suposa que la seva puntuació no serà sobre 10, sinó sobre 8,5. Un 4% de la nota estarà en relació amb l'assistència a classe, la labor diària, la participació i l'actitud. L'altre 4% de la nota estarà relacionat amb el lliurament dels exercicis tutoritzats. Lliurar aquets exercicis més tard de les dates establertes suposa que la seva puntuació no serà sobre el 100 %, sinó sobre el 85 %.
Qualsevol pràctica inacceptable (lliurar treballs diferents als demanats, fer fraus d'identitat en els treballs, redactar molt malament, copiar en els exàmens, etc.) suposa el suspens absolut de l'assignatura.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Es considerarà com a 'NO AVALUABLE' l'alumne que hagi realitzat menys de 2/3 parts de les activitats d'avaluació.
Per participar a la reavaluació, l'alumne ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total. Només tenen dret a la reavaluació els alumnes que, havent suspès, tinguin almenys una nota mitjana final de 3,5. Algunes tasques no es poden reavaluar (participació a classe, presentacions orals, exercicis fets a classe).
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s'adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis o discussions d'exercicis a través de Teams, etc. El professor vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Casos particulars: els alumnes que ja saben euskara tenen un sistema d'avaluació diferent, que en principi, té un límit de 8 sobre 10. Per concretar el seu model cal que vinguin a una tutoria específica.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l'alumnat del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
Billelabeitia, M. M., 2001, Esquemas de euskera, Centro de Lingüística Aplicada Atenea, Madrid.
Etxabe, I., & Alkain, A., & Aio, B., 2011, Arian 1. Euskara ikasteko metodoa, Elkar, Donostia.
HABE., 2008, Euskara munduan 1A maila, Eusko Jaurlaritza (DVDa).
Letamendia, J. A., 1999, Bakarka 1. Método de aprendizaje individual del euskera, Elkarlanean, Donostia.
Letamendia, J. A., 1999, Bakarka 2. Método de aprendizaje individual del euskera, Elkarlanean, Donostia.
Urruzola, B., & Illarramendi, M., 1992, Hitzetik hortzera, 1. urratsa: ikaslearen liburua, IKA Ardatz Kultur Elkartea, Gasteiz.
Urruzola, B., & Illarramendi, M., 1992, Hitzetik hortzera, 2. urratsa: ikaslearen liburua, IKA Ardatz Kultur Elkartea, Gasteiz.
Zubiri, I., 1994, Gramática didáctica del euskera, [ed. revisada i augmentada], Didaktiker, Bilbo.
Lectures adaptades:
Lartategi, J., 2012, Otsoa, Arian irakurgaiak, Elkar. [1A].
Lartategi, J., 2012, Siberiako lorea, Arian irakurgaiak, Elkar. [1A].
Meabe, M. A., 2012, Borrokalari argitsuak, Arian irakurgaiak, Elkar. [1A].
Meabe, M. A., 2012, Tangoa noizean behin, Arian irakurgaiak, Elkar. [1A].
Meabe, M. A., 2017, Kresalaren taberna, Arian irakurgaiak, Elkar. [1A].
Rabelli, A., 2013, Naia Chinatown inguruan, Arian irakurgaiak, Elkar. [1A].
Rabelli, A., 2018, Naia eta eskultore itsua, Arian irakurgaiak, Elkar. [1A].
Cox, A., Aireportuko espioia, Xirimiri bilduma, Tinkoketa. [1. urratsa].
Cox, A., Bidaia arriskutsua, Irakurmendi bilduma, Elkarlanean, Donostia.
Jupp, T. C., Irabazi eta galdu, Irakurmendi bilduma, Elkarlanean, Donostia.
McIver, N., Maite zaitut, Irakurmendi bilduma, Elkarlanean, Donostia.
Milne, J., Tunel luzea, Irakurmendi bilduma, Elkarlanean, Donostia.
Milne, J., Motorrarentzako dirua, Irakurmendi bilduma, Elkarlanean, Donostia.
Diccionaris:
Elhuyar (Euskara-Gaztelera / Castellano-Vasco)
Hiztegia 3.000
http://www.hiztegia.net/
Sarasola, I., Ed. Vox.
Microsoft Office
Open Office
Acrobat
Audacity
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.