Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Idioma Modern II (Alemany)

Codi: 106903 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
1500086 Antropologia Social i Cultural OT 4
2503710 Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial OT 4
2504611 Arqueologia OT 3
2504611 Arqueologia OT 4

Professor/a de contacte

Nom:
Jordi Jane Llige
Correu electrònic:
jordi.jane@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Llengua estrangera alemany I aprovat o tenir un certificat d'haver aprovat el nivell A1.1.

 


Objectius

Objectius formatius: formació bàsica en la descripció i ús de l’idioma alemany.

 


Resultats d'aprenentatge

  1. CM32 (Competència) Presentar treballs en formats ajustats a les demandes i els estils personals, tant individuals com en grup petit.
  2. CM38 (Competència) Presentar treballs en formats ajustats a les demandes i els estils personals, tant individuals com en grup reduït.
  3. CMU32 (Competència) Presentar treballs en formats ajustats a les demandes i els estils personals, tant individuals com en grup reduït.
  4. SM42 (Habilitat) Identificar les idees principals i les secundàries per a expressar-les amb correcció lingüística.
  5. SM43 (Habilitat) Mantenir una conversa adequada al nivell de l'interlocutor.
  6. SM44 (Habilitat) Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica adequadament.
  7. SM45 (Habilitat) Dur a terme presentacions i debats orals usant un vocabulari i un estil acadèmic adequats.
  8. SM46 (Habilitat) Elaborar un discurs organitzat i correcte, oralment i per escrit, en la llengua corresponent.
  9. SM48 (Habilitat) Identificar les idees principals i secundàries per expressar-les amb correcció lingüística.
  10. SM49 (Habilitat) Mantenir una conversa adequada al nivell de l'interlocutor.
  11. SM50 (Habilitat) Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, fent servir el vocabulari i la gramàtica de forma adequada.
  12. SM51 (Habilitat) Fer presentacions i debats orals utilitzant un vocabulari i un estil acadèmic adequats.
  13. SM52 (Habilitat) Elaborar un discurs organitzat i correcte, oralment i per escrit, en la llengua corresponent.
  14. SMU42 (Habilitat) Identificar les idees principals i les secundàries per expressar-les amb correcció lingüística.
  15. SMU43 (Habilitat) Mantenir una conversa adequada al nivell de l'interlocutor.
  16. SMU44 (Habilitat) Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, fent servir el vocabulari i la gramàtica de forma adequada.
  17. SMU45 (Habilitat) Fer presentacions i debats orals utilitzant un vocabulari i un estil acadèmic adequats.
  18. SMU46 (Habilitat) Elaborar un discurs organitzat i correcte, oralment i per escrit, en la llengua corresponent.

Continguts

L’aprenentatge es concentra en l’exercici de les quatre destreses bàsiques: Comunicació oral, comunicació escrita, comprensió auditiva i comprensió lectora. Es pretén alhora donar un coneixement actual i real del paper decisiu de la llengua alemanya dins la Unió Europea, així com destacar el seu paper com a vehicle d’expressió de la cultura en períodes claus de l’evolució de la cultura occidental.

 SYLLABUS

Gramàtica:

-       Les preposicions amb datiu

-       L’article amb datiu

-       Possessius: acusatiu

-       Conjugació regular dels verbs / La pregunta directa / Les oracions principals i les seves conjuncions.

-        Adjectius amb “sein” (+ sehr/zu) , “in” amb acusatiu; preposicions de canvi (“Wechselpräpositionen”) amb datiu

-         Passat: Perfekt, Participi II: verbs regulars/irregulars; (El pretèrit perfet (tots els tipus) amb "haben" i amb "sein")

-         Connectors: “und”, “oder”, “aber”

-         Preguntes: “Welcher?”, “Welches?”, “Welche?”; demonstratiu/Definit: “dieser, diese, dieses”;

-         Participi II: verbs separables i no-separables El sustantiu i l'article amb nominatiu / L'adjectiu / La negació "kein"

-        Possessius / Verb "sein" / Verbs amb canvi vocàlic i verbs separables /Posició verbal

-        Pronom personal amb datiu

-        Imperatiu “Aufforderungssätze”

-        Verbs modals: “sollen, müssen, nicht dürfen, dürfen”

-        L'imperfet de "haben", "sein" i verbs modals

-       Pronom “man”, preguntes amb: “Wer?, Wen?, Wem?, Was?...”

-       Adverbis del temps: “zuerst, dann, später, zum Schluss”

Situacions i Temes:

- Presentar-se; preguntar pels altres.

- contactes, cites

- comprensió de textos

- viure; pisos; cases; “Meine Wohnung”

- feina, vida laboral

- vestits, moda

- salut, malaltia

- vacances

- Narració de fets passats recents

 

 


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Avaluació: exàmens parcials i final 15 0,6
Classes amb participació activa - L'assistència és obligatòria 40 1,6
Tipus: Supervisades      
Pràctica oral, situacions simulades 11 0,44
Tipus: Autònomes      
Redacció de textos de nivell bàsic, exercicis gramaticals, consulta de manuals, Online-Wortschatzübungen, qüestionari a partir de pel·lícules 40 1,6

L'alumne/a adquireix els coneixements teòrics de la gramàtica bàsica de l'alemany i reforça aquests coneixements amb exercicis pràctics a classe i a casa en una progressió tutoritzada pels professors:

La comunicació oral es practica, sobre la base de la gramàtica teòrica, a través de situacions de comunicació senzilles que van assolint progressivament un grau major de dificultat.

La comprensió auditiva es practica a classe a través de la lectura de textos adequats al nivell per part del professor i de gravacions.

Per a l'exercici de la comprensió lectora es treballen a classe estratègies de lectura sobre textos escrits del nivell corresponent.

L'exercici de la comunicació escrita es fa a través de redaccions, diàlegs escrits, etc. que l'alumne/a haurà d’elaborar regularment a casa, per indicació del professor, i que aquest corregirà.

 

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Examen final de diferents destreses 50% 3 0,12 SM43, SM44, SM45, SM46, SM48, SM49, SM50, SMU42, SMU43, SMU44, SMU45, SMU46
Exericis de vocabulari online; llibreta de vocabuilari 20% 14 0,56 SM51, SMU45
Exàmens i exercicis parcials de totes les destreses 20% 3 0,12 SM42, SM43, SM44, SM45, SM46, SM48, SM49, SM50, SM51, SM52, SMU42, SMU43, SMU44, SMU45, SMU46
Textos escrits a casa 10% 24 0,96 CM32, CM38, CMU32

Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.

 

Avaluació continuada (= 50% de la nota final):

a) L’avaluació continuada consta de les següents parts: vocabulari, exàmens parcials, redaccions i participació activa.

 

b) Es fan dos exàmens parcials, després de les lliçons 8 i 10, que consten de les següents parts: comprensió oral, comprensió escrita, gramàtica i vocabulari. S’han de aprovar els dos exàmens parcials amb una nota mínima de 5 sobre 10.

 

c) S’haurà d'elaborar una llibreta de vocabulari segons les instruccions del/a professor/a, que s’haurà de lliurar desprès de cada lliçó, havent fet com a mínim el 70%. Els resultats es valoraran amb una nota del 7 al 10.

 

d) És obligatori haver fet, al final de la lliçó, els exercicis del Quizlet corresponents, com a mínim el 70%. Els resultats es valoraran amb una nota del 7 al 10.

 

e) S’haurà de fer tres redaccions, dues a casa i una a classe.

 

f) La nota de l’avaluació continuada consta de les següents parts: Vocabulkari (Quizlet i llibreta de vocabulari) 15% + Redaccions 15% + 2 proves parcials (20%)

g) ) Només s'optarà a l'examen final si s'han realizat totes les activitats de l'avaluació continuada, que són obligatòries.

 

II.) Examen final (= 50% de la nota final):

 

1) S'avaluaran totes les destreses en llengua alemanya: gramàtica, comprensió oral i escrita, expressió oral i escrita.

 

2) Per aprovar l'examen final caldrà aprovar, per separat, cadascuna de les parts de què es composa l'examen final.

 

3) Cal aprovar l'examen final amb una nota mínima de 5 sobre 10.

 

4) L'assignatura s'aprova amb un 5 sobre 10 a la notafinal, composta per la suma de les notes del examen final i l'avaluació continuada.

 

5) Només poden anar a la recuperació aquells i aquelles estudiants que hagin superat com a mínim el 60% de les tasques i que tinguin una nota mínima de 3,5 sobre 10 a l'examen final i l'avaluació continuada.

 

6) La recuperació es farà, doncs, de les parts suspeses fins a un màxim del 40% de les tasques de l'avaluació continuada i l'examen final.

 

7) L’estudiantat rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat totes les activitats d’avaluació.

 En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams o altres plataformes, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.

Procés de revisió de les qualificacions

En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.

 

PLAGI

 

En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinarique s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.


Bibliografia

Llibre de classe:

     Netzwerk neu A1.2., Kurs- und Arbeitsbuch Teil 2 Mit DVD und Audio-CDs ISBN 978-3-12-607155-0

 

 

Diccionari:

       Wörterbuch Deutsch-Spanisch ("Diccionario Moderno", 1 vol.), Langenscheidt

       Diccionari Alemany-Català, 1 vol., Fundació Enciclopèdia Catalana.

 

Llibres de consulta i de reforç d’exercicis gramaticals (a la Biblioteca d’Humanitats):

      

Reimann, Monika, Grundstufen-Grammatik für DaF, Hueber, Ismaning, 2000

 

Castell, Andreu, Gramàtica de la lengua Alemana, Idiomas, Madrid, 2002.

     


Programari

_


Llista d'idiomes

La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.