Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504604 Ciències Ambientals | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver cursat i superat les matèries bàsiques del grau i les relacionades amb el medi natural i el soci econòmic.
- Conèixer els procediments d'avaluació ambiental i el contingut dels documents preceptius.
- Conèixer la legislació per la qual es regeixen les avaluacions ambientals.
- Saber identificar i valorar impactes ambientals.
- Estar capacitat per proposar mesures mitigadores d'impactes.
- Reconèixer els principals efectes de les activitats humanes sobre el medi natural i social.
- Saber valorar la percepció social dels impactes ambientals.
- Analitzar críticament una avaluació ambiental.
Bloc I: Conceptes, normatives i mètodes. Els impactes sobre el medi biòtic
– Metodologia dels estudis d’impacte ambiental
– Valoració dels impactes sobre els organismes i els ecosistemes
– Estudi de casos
Bloc II: Els impactes sobre el medi físic i social
– El medi físic en els estudis d’impacte ambiental
– Valoració d’impactes sobre el medi geològic i hidrològic
– L’avaluació d’impacte des de la perspectiva social
– Estudi de casos
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Prácticas de aula o problemas | 11 | 0,44 | SM34, SM35, SM36, SM37, SM34 |
Seminaris | 11 | 0,44 | CM29, KM37, SM34, SM35, CM29 |
Sortida de camp | 8 | 0,32 | SM34, SM35, SM36, SM34 |
Teoria | 20 | 0,8 | CM27, CM28, CM29, KM37, CM27 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 66 | 2,64 | CM27, CM28, CM29, KM37, SM37, CM27 |
Treball pràctic en grups | 29 | 1,16 | CM27, CM28, CM29, KM37, SM34, SM35, SM36, SM37, CM27 |
L'assignatura combina classes de teoria, pràctiques a aula, seminaris, treball pràctic i sortida de camp.
(a) Classes de teoria on s'expliquen els conceptes i mètodes de la disciplina. A les sessions teòriques es destaquen i aborden els punts complicats i importants de cada unitat didàctica. Posteriorment, l'estudiant a partir de la informació bibliogràfica i amb el treball personal haurà d'assimilar els conceptes explicats.
(b) Classes de pràctiques d'aula i problemes on es combinarà l'explicació del fonament dels mètodes de valoració i avaluació principals amb càlculs a l'ordinador mitjançant casos d'estudi.
(c) Classes de seminaris on s'aprofundirà algun aspecte de l'avaluació ambiental de casos pràctics concrets.
(d) Treball pràctic orientat al coneixement dels processos i documents implicats en l'avaluació ambiental.
(e) Pràctica de camp on es farà una sortida al camp per observar i discutir 'in-situ' els impactes produïts per actuacions humanes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Primer parcial (Bloc I) | 35 | 2 | 0,08 | CM27, CM28, CM29, KM37, SM34, SM35, SM36, SM37 |
Segon parcial (Bloc II) | 35 | 2 | 0,08 | CM27, CM28, CM29, KM37, SM34, SM35, SM36, SM37 |
Treball pràctic en grups | 30 | 1 | 0,04 | CM27, CM28, CM29, KM37, SM34, SM35, SM36, SM37 |
Es realitzaran avaluacions separades pel Bloc I, el Bloc II, i el treball pràctic. L'assignatura es pot aprovar "per curs" (avaluació continuada) o en una prova final "compensatòria". El càlcul de la nota final es farà d'acord amb els pesos següents, expressats enpercentatge:
- Parcial Bloc I: 35%
- Parcial Bloc II: 35%
- Treball pràctic en grups: 30%
Per poder aprovar l’assignatura cal treure una nota no inferior a 3,5 sobre 10 a cadascuna de les tres parts i una nota mitjana superior a 4,9 sobre 10. El format, procediment i contingut específic de les proves d’avaluació de cada part es detallarà pel professor corresponent al llarg del curs.
Els exàmens parcials corresponents al Bloc I i al Bloc II que quedin suspesos (menys d’un 4,9 sobre 10) es podra recuperar en una prova compensatòria al gener, sempre que l’alumne hagi estat avaluat d’un mínim de 2/3 de la qualificació total de l’assignatura.
L'alumnat obté la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% a la qualificació final. L'assistència a les sessions pràctiques o sortides de camp és obligatòria.
L’estudiant pot sol·licitar l’avaluació única. La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada, i implica l'avaluació d'un examen final així com el lliurament d'un treball pràctic individual. Per sol·licitar l’avaluació única, l’alumnat ha de presentar una sol·licitud motivada al centre dins dels terminis fixats al calendari acadèmic administratiu de laUAB.
Conesa Fernández-Vitora V (2010) Guía Metodológica para la Evaluación del Impacto Ambiental. Mundi-Prensa. 4ª edició. Madrid.
Domenico, P.A. i F.W. Schwartz (1990). Physical and chemical hydrogeology. Wiley. Fetter, C.W. (1988). Applied hydrogeology. MacMillan.
Fetter, C.W. (1993). Contaminant hydrogeology. MacMillan.
Garméndia, A. (2005) Evaluación de impacto ambiental. Ed Pearson Educación, Madrid, 396p.
Gómez Orea D (2003) Evaluación de Impacto Ambiental, un instrumento preventivo para la gestión ambiental. 2ª edició ampliada. Editorial Mundi-Prensa. Madrid, Barcelona, México, 749p.
Keller, E.A and R.H. Blodgett (2007). Riesgos naturales. Procesos de la Tierra como riesgos, desastres y catástrofes. Pearson.
Mallarach JM (1999) Criteris i mètodes d'avaluació del patrimoni natural. Documents dels Quaderns de medi ambient Núm. 2. Departament de Medi Ambient. Generalitat de Catalunya.
McCarthy, D (1997) Essentials of soil mechanics and foundations. Prentice-Hall.
Rau, J.G. and D. C. Wooten (1980). Environmental Impact Analysis Handbook. McGraw-Hill. Riera, P. (2000) Evaluación de impacto ambiental. Barcelona: Rubes Ed.
No hi ha cap programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PCAM) Pràctiques de camp | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PCAM) Pràctiques de camp | 2 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 2 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |