Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500259 Ciència política i gestió pública | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els estudiants haurien d'haver cursat les assignatures obligatòries Metodologia de l'Anàlisi Polític i Comportament Polític.
L'objectiu d'aquesta assignatura és proporcionar als estudiants les eines teòriques i pràctiques per analitzar els processos electorals i els diversos elements i actors que hi participen: els sistemes electorals, les campanyes, els candidats i els electors.
Es tracta d'una continuació natural de l'assignatura 'Comportament polític' de tercer curs, en la que es presenta l'estat actual de la recerca en comportament electoral combinada amb una vessant més aplicada d'anàlisi i estratègia electoral.
13/9/24 |
S1 |
Introducció i models de comportament |
17/9/24 |
S2 |
Enquestes i predicció electoral |
20/9/24 |
S3 |
Sistemes electorals |
24/9/24 |
Festiu |
|
27/9/24 |
P1 |
Simulació sistemes electorals |
1/10/24 |
S4 |
Competició partidista i dealineament |
4/10/24 |
T1.1 |
Tutoria TF: pregunta de recerca |
8/10/24 |
T1.2 |
|
11/10/24 |
S5 |
Vot de classe i realineament |
15/10/24 |
P2 |
Repàs d'R |
18/10/24 |
S6 |
Corrupció |
21/10/24 |
L1 |
Lectura sobre corrupció |
25/10/24 |
T2.1 |
Tutoria TF: Marc teòric |
29/10/24 |
T2.2 |
|
1/11/24 |
Festiu |
|
5/11/24 |
S7 |
Extrema dreta |
7/11/24 |
|
Sessió magistral Elias Dinas JCPOP 2024 |
8/11/24 |
S8 |
Gènere, edat i comportament |
15/11/24 |
L2 |
Extrema dreta i gènere |
19/11/24 |
T3.1 |
Tutoria TF: Mètodes i dades |
22/11/24 |
T3.2. |
|
26/11/24 |
P3 |
Vot d'extrema dreta |
29/11/24 |
S10 |
Referèndums |
3/12/24 |
L3 |
Lectura sobre referèndums |
10/12/24 |
S11 |
Cleavage urbà-rural |
13/12/24 |
P4 |
Pràctica cleavage urbà-rural |
17/12/24 |
T4.1. |
Tutoria TF: resultats i conclusions |
20/12/24 |
T4.2. |
S: TEORIA |
P: PRACTICA ANÀLISI DE DADES |
T: TUTORIA GRUPAL TREBALL FINAL |
L: PRACTICA LECTURA |
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Preparació i redacció d'article acadèmic | 0 | 0 | 1, 4, 5, 10, 8, 12, 17, 16, 18, 19, 14, 11, 13, 21, 23, 24 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis pràctics a classe | 0 | 0 | 1, 4, 5, 6, 3, 9, 8, 12, 17, 15, 16, 18, 19, 11, 21, 2, 24 |
Supervisió d'article acadèmica amb el tutor (5 sessions de 20 minuts) | 0 | 0 | 4, 5, 6, 17, 15, 16, 18, 11, 21, 2, 25, 22, 24 |
Les classes de pràctiques estaran dividides en tres tipus d'activitats:
- Elaboració d'un article acadèmic en grup. Inclou 4 sessions de tutoria personalitzades amb el professor de l'assignatura per avaluar l'evolució del treball i orientar-lo acadèmicament.
- Tècniques per l'anàlisi de dades d'enquesta: 4 sessions de pràctiques d'analisis de dades amb R i excel
- Discussió de textos: 3 sessions en què els estudiants hauran hagut de llegir un o diversos text previs a la classe, on es discutirà i es comentarà críticament.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 40 | 50 | 2 | 1, 4, 5, 6, 3, 7, 10, 9, 8, 12, 17, 15, 16, 18, 19, 14, 11, 13, 20, 21, 2, 25, 23, 22, 24 |
Pràctiques a classe | 30 | 50 | 2 | 1, 4, 5, 6, 3, 7, 10, 9, 8, 12, 17, 15, 16, 18, 19, 14, 11, 13, 20, 21, 2, 25, 23, 22, 24 |
Treball final de l'assignatura | 30 | 50 | 2 | 1, 4, 5, 6, 3, 7, 10, 9, 8, 12, 17, 15, 16, 18, 19, 14, 11, 13, 20, 21, 2, 25, 23, 22, 24 |
Avaluació continuada:
Examen final (40%) *
Treball final de l'assignatura (30%) * Dividit entre:
- Document entregat (25%)
- Assistència i avaluació seminari (5%)
El document s'haurà d'entregar com a molt tard el dia de l'examen de l'assignatura. No entregar el treball abans de l'examen no donarà dret a realitzar-lo.
Pràctiques a classe (30%) Dividit entre:
- Entrega de 3 pràctiques (15%)
- Lectura i discussió de 3 textos, avaluació a classe i entrega de document de síntesi (15%)
---
Avaluació única:
Examen final (70%). Dividit de la següent forma:
Treball final de l'assignatura a realitzar de forma individual (30%).
---
En tots els casos per aprovar l'assignatura s'ha d'haver obtingut almenys un 5/10 a l'examen final i al treball final. Recuperació:
Els alumnes que no superin l'examen o el treball final (nota < 5) podran fer un examen de recuperació i/o tornar a lliurar el treball el dia de l'examen de recuperació.
Si el treball no s'ha lliurat prèviament i es presenta directament el dia de l'examen de recuperació s'aplicarà una penalització de - 25% sobre la nota del treball.
Bàsica
Arzheimer, K., Evans, J., Lewis-Beck, M.S., 2017. The SAGE handbook of electoral behaviour. SAGE. Anduiza, Eva y Bosch, Agustí. 2004 Comportamiento politico y electoral. Barcelona: Ariel
Fraile, Marta, & Hernández, Enrique (2020). Determinants of voting behaviour. En D. Muro & I. Lago (Eds.), The Oxford Handbook of Spanish Politics. Oxford University Press. Complementaria
Riba, Clara. 2000. "Voto Dual Y Abstención Diferencial. Un Estudio Sobre El Comportamiento Electoral En Cataluña." Revista Española de Investigaciones Sociológicas 91: 59-88.
Rose-Ackerman, Susan. 2008. "Corrupció política i reforma en sistemes democràtics: perspectives teòriques". A Corruption and Clientelism, Junichi Kawata (Ed.), pp 61-81 Kyoto: Minerva Ltd.
Riera, Pedro. 2009. L'evolució Del Vot Dual a Catalunya. Institut de Ciències Polítiques i Socials, Working paper 278.
Verge, Tània. 2012. "Les quotes: són necessàries". Revista Interdisciplinar de Estudios de Género 2: 21-31. La bibliografia obligatòria per a seminaris i pràctiques es lliurarà a l'inici del curs.
Per realitzar les pràctiques d'analisi de dades s'utilitzarà el software lliure R i R Studio i Excel
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |