Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500260 Educació social | FB | 1 |
2500261 Pedagogia | FB | 1 |
2500797 Educació Infantil | FB | 1 |
2500798 Educació Primąria | FB | 1 |
Grup 61. Les dates de les exposicions orals del G61 seran: seminari A i B el 18/6/2025 i seminari C el 25/6/2025. La data de la re-avaluació el 2/7/2025.
Grup 71. Les dates de les exposicions orals del G71 seran: seminari A i B el 17/1/2025.
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És imprescindible un domini bàsic del català oral i escrit per tal de poder realitzar les activitats que es proposen.
Per aprovar aquesta assignatura cal que l'estudiant mostri, en l'ús que fa de la llengua catalana, tant oralment com per escrit, que té un nivell de competència lingüística equivalent a la que es demana en el nivell C1 del Marc europeu comú de referència per a les llengües.
L'assignatura té l'objectiu de millorar la competència de cada estudiant a l'hora d'expressar-se davant d'un grup, i també per escrit. Aquesta millora li serà útil en l'àmbit acadèmic actual i en el seu futur professional. És una de les quatre assignatures que componen la formació bàsica compartida de la Facultat que prepara en competències bàsiques i funcionals que qualsevol professional de l'educació necessita.
Cadascun dels àmbits (Estratègies discursives i Cos i veu) aporta el seu coneixement al servei de la comprensió global dels aspectes comunicatius i d'interacció educativa. L'assignatura té un vessant clarament pràctic i aplicatiu i per això es dissenya la docència amb un percentatge molt alt de seminaris amb grups reduïts d'estudiants.
Objectius formatius generals:
1. Actitud corporal, gest respiratori i projecció de la veu.
1.1. l'actitud corporal en la comunicació i en la projecció de la veu
1.2. Gest respiratori i veu
1.3. Emissió eficient de la veu sana.
2. La veu i el cos com a eines de comunicació.
2.1. Elements paralingüístics en la comunicació oral
2.2. Elements corporals i gestuals en la comunicació oral
3. La situació de la comunicació educativa: discurs oral en continu i en interacció.
3.1. La interacció a través dels diferents tipus de rols comunicatius (monòleg, diàleg retòric...).
3.2. La gestió de la situació comunicativa: estratègies de comprensió, relació social i manteniment de la interacció.
4.Suports multimèdia i comunicació oral.
4.1. Les funcions dels suports audiovisuals en els diferents tipus de situacions comunicatives.
4.2. La distribució de la informació: llenguatge verbal i suports audiovisuals.
5. Gèneres discursius i processos de producció en el marc educatiu. Elements de cohesió.
5.1. El procés de producció d'un text oral o escrit.
5.2. Les propietats lingüístiques: adequació, estructuració, coherència, cohesió.
5.3. Elsgèneres discursius orals i escrits propisde l'àmbit educatiu.
5.4. Les estratègies retòriques del discurs explicatiu, argumentatiu i narratiu.
Tķtol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Gran grup | 5 | 0,2 | 4, 5, 11 |
autņnomes | 65 | 2,6 | 4, 2, 5, 9, 10, 6, 11 |
seminari | 40 | 1,6 | 4, 3, 2, 5, 9, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
activitats supervisades | 32,5 | 1,3 | 5, 1, 8, 9, 11 |
Tot i que amb el suport dels marcs teòrics, les exposicions i les lectures que es considerin necessaris, aquesta assignatura està plantejada essencialment com un espai de treball pràctic amb l'objectiu que cada participant pugui millorar la seva competència comunicativa.
A les sessions de gran grup hi ha sobretot exposicions per part del professorat de qüestions bàsiques i complementàries. Es realitza amb tot el grup classe. Els seminaris en grups reduïts són espais de treball en grup reduïts on mitjançant activitats diverses (estudi de casos, anàlisi de materials, dinàmiques de grup, etc.) s'aprofundeix en els
continguts de l'assignatura. Les activitats supervisades són tutories de seguiment de les activitats, tant presencialment com virtualment. Les activitats autònomes són hores de treball autònom individual i en grup.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mņdul.
Tķtol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats d'Estratčgies discursives | 33,5% | 4,5 | 0,18 | 4, 3, 2, 5, 1, 9, 10 |
Activitats de Cos i Veu | 16.5 | 3 | 0,12 | 5, 9, 10, 11 |
activitat transversal | 50% | 0 | 0 | 5, 8, 9, 7, 6 |
L'assistència a les activitats dirigides és obligatòria per assolir els objectius de l'assignatura. Per ser avaluat caldrà l'assistència d'almenys el 80% de totes les classes de cada bloc. Si no s'acumpleix, l'estudiant pot anar a la re-avaluació, si la supera, la nota que obtindrà serà un 5.
Aquesta assignatura NO contempla l'avaluació única.
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà al llarg de tot el període acadèmic de l'assignatura. Per poder superar l'assignatura s'han d'aprovar cadascun dels dos àmbits que la constituteixen. Com l'avaluació es realitza de manera continuada es requereix haver entregat un nombre mínim de tasques per poder ser avaluat.
En acabar l'assignatura es preveu la possibilitat de recuperació dels aspectes no assolits per tal de poder superar la matèria. S'haurà d'estudiar en cada cas, en funció de la situació de cada estudiant, si aquesta recuperació es realitza a través d'un treball autònom addicional o bé refent algunes de les activitats lliurades o realitzades. Per tal de superar l'assignatura, s'han de tenir aprovats els dos àmbits (Cos i Veu i Estratègies Discursives) i treure un 4,5 com a mínim de la presentació oral.
Aquells estudiants que presentin problemes de veu i no aportin el diagnòstic mèdic i/o informe del procés de reeducació, no podran ser avaluats. En conseqüència, suspenen la part de Cos i Veu de l'assignatura.
Les qualificacions de cada una de les evidències avaluatives es faran públiques al CV. L'estudiant que vulgui revisar la nota haurà de fer-ho en els 15 dies posteriors a la seva publicació, en l'horari de tutories que el professorat té establert per aquesta assignatura i que es consigna en el programa correponent.
La còpia o plagi de material, tant en el cas de treballs com en el cas dels exàmens, constitueixen un delicte que serà sancionat amb un zero a l'activitat i no es tindrà dret a reavaluar-la. En cas de reincidència es suspendrà tota l'assignatura. Recordem que es considera "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a. "Plagi" és el fet de presentar tot o partd'un text d'un autor com a propi, sense citar les fonts, siguin en paper o en format digital. Podeu veure la documentació de la UAB sobre "plagi" a:http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri, en les activitats que se li proposin, una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llenguaoles llengües vehiculars que consten a la guia docent.
Recordem que, en el cas de la llengua catalana, a primer i segon curs es demana que l'estudiant tingui una competència lingü.stica equivalent al nivell C1 i que a partir del 3er. curs del grau l'estudiant haurà d'haver mostrat una competènia equivalent al nivell C2.
DATES D'AVALUACIÓ DE LA PART TRANSVERSAL DE L'ASSIGNATURA
Les exposicions orals (50% de la nota) es faran les dates següents:
DATES DERE-AVALUACIÓ
La re-avaluació consistirà en : una presentació oral i/o un examen escrit, en funció de si la part suspesa és la teòrica o pràctica
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 101 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 102 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 201 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 202 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 211 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 212 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 213 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 311 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 312 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 313 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 411 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 412 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 413 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 611 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 612 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 613 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 621 | Catalą | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 622 | Catalą | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 623 | Catalą | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 711 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 712 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 713 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 101 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(SEM) Seminaris | 102 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(SEM) Seminaris | 201 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(SEM) Seminaris | 202 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(SEM) Seminaris | 211 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(SEM) Seminaris | 212 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(SEM) Seminaris | 213 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(SEM) Seminaris | 311 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(SEM) Seminaris | 312 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(SEM) Seminaris | 313 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(SEM) Seminaris | 411 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 412 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 413 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 611 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(SEM) Seminaris | 612 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(SEM) Seminaris | 613 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(SEM) Seminaris | 621 | Catalą | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 622 | Catalą | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 623 | Catalą | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 711 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 712 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 713 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 21 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 31 | Catalą | primer quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 41 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 61 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 62 | Catalą | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 71 | Catalą | primer quadrimestre | tarda |