Logo UAB

Anatomia Humana: Cardiovascular, Cap i Coll

Codi: 106728 Crèdits: 4
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2502442 Medicina FB 1

Professor/a de contacte

Nom:
Alfonso Rodriguez Baeza
Correu electrònic:
alfonso.rodriguez@uab.cat

Equip docent

Mario Roberto Bueno Gallegos
Jorge Anibal Francisco Ortíz Cazal
Alejandro Fernández León
Edgar Antonio de la Santísima Buloz Osorio
Maria Luisa Ortega Sánchez
Sergi Call Caja
Luis Carlos Garcia Rodriguez
Xavier Domingo Miró

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Tot i que no hi ha prerequisits oficials, és convenient que s'hagi assolit unes competències d’autoaprenentatge i de treball en grup, i és aconsellable que s'hagi assolit els objectius de l’assignatura Anatomia humana: generalitats i aparell locomotor (de primer semestre de primer curs).

Com que es faran pràctiques a la sala de dissecció, s'ha d’adquirir el compromís de preservar la confidencialitat i el secret professional de les dades a les que pugui tenir accés durant les seves activitats d’aprenentatge, i s'ha de mantenir una actitud d’ètica professional en totes les seves accions. A més ha de disposar del certificat de seguretat que acrediti que ha superat els test específic de bones pràctiques a la sala de dissecció


Objectius

L’objectiu general de l’assignatura és l’estudi de l’organització anatòmica general del sistema cardiovascular, del cap i del coll, els principis del desenvolupament del sistema cardiovascular i del cap, i l’estudi sistemàtic de l’anatomia del sistema cardiovascular (cor i vasos de la circulació major i menor, i el sistema limfàtic), de l’organització osteo-musculo-articular del cap (incloent l’òrgan de la visió i de l’audició) i de l’organització musculo-aponeuròtica del coll. Aquesta assignatura té la seva continuïtat natural amb les assignatures d’anatomia de segon curs, i es complementa amb altres assignatures bàsiques i obligatòries com són la Histologia, la Fisiologia i la Fisiopatologia i Semiologia Clínica.

Quan s'hagi superat aquesta assignatura, l'alumnat ha de ser capaç de descriure, amb nomenclatura anatòmica internacional, i de reconèixer l’organització anatòmica dels sistema cardiovascular, del cap, de coll i dels òrgans del sentits, així com els principis del seu desenvolupament.


Competències

  • Comunicar-se de manera clara, tant oral com escrita, amb altres professionals i amb els mitjans de comunicació.
  • Demostrar que comprèn els agents causants i factors de risc que determinen els estats de salut i el desenvolupament de la malaltia
  • Demostrar que comprèn l'estructura i funció dels aparells i sistemes de l'organisme humà normal en les diferents etapes de la vida i en els dos sexes.
  • Demostrar que comprèn les ciències bàsiques i els principis en els que es fonamenten.
  • Demostrar que coneix i comprèn l'anatomia descriptiva i funcional, macro i microscòpica dels diferents aparells i sistemes, així com l'anatomia topogràfica, la seva correlació amb les exploracions complementàries bàsiques i els mecanismes de desenvolupament.
  • Formular hipòtesis i recollir i valorar de manera crítica la informació per a la resolució de problemes seguint el mètode científic.
  • Organitzar i planificar adequadament la càrrega de treball i el temps en les activitats professionals.
  • Tenir capacitat de treballar en un context internacional.
  • Utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació en l'activitat professional.
  • Valorar críticament i utilitzar les fonts d'informació clínica i biomèdica per obtenir, organitzar, interpretar i comunicar la informació científica i sanitària.

Resultats d'aprenentatge

  1. Aplicar els coneixements anatòmics adquirits per produir textos estructurats de revisió.
  2. Comunicar-se de manera clara, tant oral com escrita, amb altres professionals i amb els mitjans de comunicació.
  3. Conèixer i utilitzar correctament la nomenclatura anatòmica internacional.
  4. Descriure els factors que determinen la forma, l'aspecte general i les proporcions del cos humà en estat de salut en les diferents etapes de la vida i en els dos sexes.
  5. Descriure els fonaments científics de l'anatomia humana.
  6. Descriure l'organització anatòmica general dels aparells i sistemes del cos humà en estat de salut.
  7. Descriure les estructures anatòmiques mitjançant la inspecció, la palpació i/o la utilització de diferents tècniques de diagnòstic per la imatge.
  8. Descriure les estructures anatòmiques, l'organització i la morfogènesi del sistema cardiovascular, sistema nerviós central i els òrgans dels sentits.
  9. Explicar la formació del disc embrionari i els seus principals derivats.
  10. Formular hipòtesis i recollir i valorar de manera crítica la informació per a la resolució de problemes seguint el mètode científic.
  11. Identificar els mecanismes morfogenètics de les principals alteracions en el desenvolupament del sistema cardiovascular, del sistema nerviós central  i dels òrgans dels sentits .
  12. Identificar les estructures anatòmiques que conformen el sistema cardiovascular, el sistema nerviós central i els òrgans dels sentits en estat de salut, mitjançant la inspecció, la palpació i/o la utilització de mètodes macroscòpics i diferents tècniques.
  13. Identificar les estructures anatòmiques que constitueixen els diferents aparells i sistemes corporals en estat de salut en les grans etapes del cicle vital i en els dos sexes.
  14. Identificar les principals tècniques utilitzades en un laboratori d'anatomia humana.
  15. Organitzar i planificar adequadament la càrrega de treball i el temps en les activitats professionals.
  16. Tenir capacitat de treballar en un context internacional.
  17. Utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació en l'activitat professional.

Continguts

Programa de classes teòriques (21h)

TEMA 1: CAP.

Organització general del cap ossi: normes, fosses cranials, articulacions. Morfogènesis: desmocrani, condrocrani. Desenvolupament del neurocrani. Desenvolupament del viscerocrani: primer i segon arcs faringis. Articulacions del crani: sindesmosis, sincondrosis i sinovials. Articulació temporomandibular. Cinemàtica articular. Músculs de la masticació: temporal, masseter, pterigoïdal medial, pterigoïdal lateral. Músculs suprahioïdals: digàstric, milohioïdal, genihoïdal, estilohioïdal. Músculs de l’expressió facial (de la mímica): característiques generals. Músculs periorbitaris: occipitofrontal, corrugador de la cella, depressor de la cella, pròcer, orbicular de l’ull. Músculs perinasals: nasal, mirtiforme. Músculs periauriculars: anterior, superior, posterior. Músculs peribucals: orbicular de la boca, zigomàtics major i menor, buccinador, elevador del llavi superior, elevador del llavi superior i de l’ala del nas, caní, depressor de l’angle de la boca (triangular), risori, depressor del llavi inferior (quadrat), mental (borla del mentó), cutani del coll (platisma).

TEMA 2: COLL.

Organització general: fàscies i espais cervicals. Triangles cervicals: límits i contingut. Músculs rectes o grup infrahioïdal: esternotiroïdal, tirohioïdal, esternoclidohioïdal i omohioïdal. Músculs laterals: escalens. Músculs cranizonals: esternoclidomastoïdal, trapezi. Plexe cervical: constitució, branques terminals i branques col·laterals.

TEMA 3: ULL.

Cavitat orbitària. Globus ocular: constitució anatòmica. Túnica externa (escleròtica i còrnia), túnica mitja (iris, cos ciliar, coroide), túnica interna (retina). Cristal·lí, cambra anterior, cambra posterior, cambra vítria. Estructures annexes: músculs extrínsecs, fàscies, aparell lacrimal.

TEMA 4: ORELLA.

Orella externa: pavelló auricular, conducte auditiu extern. Orella mitjana: caixa del timpà, tuba faringotimpànica, cel·les mastoïdals. Orella interna: laberint ossi (vestíbul, canals semicirculars, cargol) i laberint membranós (utricle, sàcul, conducte i sac endolimfàtic, conducte coclear).

TEMA 5: COR.

Generalitats: constitució anatòmica, localització, relacions. Morfologia externa: cares, marges, base i àpex. Morfologia interna: esquelet fibrós, cavitats. Miocardi de treball. Teixit excito-conductor. Artèries i venes del cor. Limfàtics. Innervació extrínseca. Pericardi: fibrós, serós, cavitat del pericardi.

TEMA 6: DESENVOLUPAMENT DEL SISTEMA CARDIOVASCULAR

Morfogènesi del cor: fase premorfogenètica i fase morfogenètica. Tub cardíac: processos d’incurvació, septació i histodiferenciació. Morfogènesi del sistema vascular: desenvolupament dels arcs aòrtics, desenvolupament de les venes vitel·lines, umbilicals i cardinals. Desenvolupament del sistema limfàtic.

TEMA 7: SISTEMA VASCULAR

Circulació menor (pulmonar): tronc pulmonar, artèries pulmonars dreta i esquerra. Segmentació arterial pulmonar. Venes pulmonars.

Circulació major (sistèmica): artèria aorta ascendent, arc aòrtic, artèria aorta descendent (porció toràcica i porció abdominal). Artèries ilíaques comunes. Troncs supraaòrtics: tronc braquiocefàlic, artèria caròtida comuna esquerra, artèria subclàvia esquerra. Artèries subclàvies. Artèries caròtides comunes: bifurcació carotídia. Artèries caròtides internes. Artèries caròtides externes. Artèries maxil·lars. Artèries temporals superficials.

Sistemes venosos. Venes jugulars (interna, externa, anterior). Venes subclàvies. Angles jugulosubclavis. Venes braquiocefàliques. Vena cava superior. Venes ilíaques. Vena cava inferior. Sistemes venosos intercavals: sistema vena àziga, plexes venosos vertebrals.

Sistema limfàtic: cisterna del quilo (de Pecquet). Conducte toràcic. Conducte limfàtic dret.  

        

Programa de seminaris (8h):

Seminari 1: osteologia del crani (1). Ossos del neurocrani i ossos del viscerocrani (cara). Crani adult i crani fetal: sutures, fontanel·les. Norma lateral: fosses. Principals punts antropomètrics del crani. Correlació de l’osteologia amb tècniques de diagnòstic per imatge.  

Seminari 2: osteologia del crani (2). Norma frontal. Cavitat orbitària. Cavitat nasal i sinus paranasals. Correlació de l’osteologia amb tècniques de diagnòstic per imatge.

Seminari 3: osteologia del crani (3). Base interna del crani: fosses, forats. Correlació de l’osteologia amb tècniques de diagnòstic per imatge.

Seminari 4: desenvolupament embrionari del sistema cardiovascular i la seva aplicació a casos clínics.

 

PRÀCTIQUES DE DISSECCIÓ (6h):

Per accedir a la sala de dissecció és obligatori portar bata, guants i altres mesures de protecció que estiguin establertes, i haver fet el certificat de seguretat. Està totalment prohibit fer qualsevol tipus d’imatges (fotografies, vídeos, etc..) a la sala de dissecció.

Pràctica 1 (anatomia del cap i del coll):

Contingut: normes i fosses cranials. Base interna del crani. Sutures, fontanel·les. Articulació temporomandibular, músculs de la masticació. Músculs de l’expressió facial. Músculs i fàscies del coll. Triangles cervicals: límits, contingut. Plexe cervical. Correlació de preparacions anatòmiques amb tècniques de diagnòstic per imatge.

Pràctica 2 (anatomia dels òrgans dels sentits: ull i oïda):  

Contingut: cavitat orbitària, globus ocular, annexes oculars (músculs extrínsecs, aparell lagrimal). Os temporal i oïda (externa. mitja, interna). Correlació de preparacions anatòmiques amb tècniques de diagnòstic per imatge.

Pràctica 3 (anatomia del sistema cardiovascular):

Contingut: morfologia externa del cor. Pericardi. Morfologia interna del cor: cavitats cardíaques, esquelet fibrós. Artèries coronàries. Venes cardíaques. Limfàtics del cor. Nervis i plexes cardíacs. Relacions del cor. Correlació de preparacions anatòmiques del cor amb tècniques de diagnòstic per imatge. Sistema vascular: artèria aorta. Artèries i venes pulmonars. Artèries ilíaques comunes. Artèries caròtides: comuna, interna i externa. Artèries i venes subclàvies. Artèries maxil·lar itemporal superficial. Venes jugulars i vena cava superior. Venes ilíaques i vena cava inferior. Sistemes anastomòtics intercavals: vena àziga i plexes vertebrals. Conductes limfàtics: conducte toràcic i conducte limfàtic dret. Correlació de preparacions anatòmiques dels sistema vascular amb tècniques de diagnòstic per imatge.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
PRÀCTIQUES DE LABORATORI (PLAB) 6 0,24 2, 3, 7, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17
SEMINARIS (SEM)) 8 0,32 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15, 16, 17
TEORIA (TE) 21 0,84 2, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 13, 15, 16, 17
Tipus: Supervisades      
Tutories 11 0,44 2, 3, 5, 7, 8, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17
Tipus: Autònomes      
LECTURA D'ARTICLES / INFORMES D'INTERÈS / ESTUDI PERSONAL 48 1,92 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17

METODOLOGIA

ACTIVITATS DIRIGIDES

Classes de teoria (tipologia TE) (21h)

Seminaris (tipologia SEM) (8h) (amb material didàctic en Campus Virtual de la UAB)

Pràctiques en sala de dissecció (tipus PLAB) (6h) (amb material didàctic en Campus Virtual de la UAB)

ACTIVITATS SUPERVISADES:

Tutories personalitzades i/o grupals, presencials o virtuals

Tutories on line 

ACTIVITATS AUTÒNOMES:

Lectura de textos i articles, realització i estudi d'esquemes, resums i assimilació conceptual dels continguts. Preparació prèvia d'activitats: seminaris, pràctiques de dissecció.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Avaluació objectiva estructurada dels continguts del programa de pràctiques 30% 2 0,08 2, 3, 7, 12, 13, 14, 15, 16, 17
Avaluació objectiva tipus test dels continguts del programa de classes teòriques 55% 3 0,12 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 15, 16
Avaluació objectiva tipus test i/o pregunta curta dels contingutrs del programa de seminaris 15% 1 0,04 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 15, 16, 17

AVALUACIÓ

Les competències de l’assignatura seran avaluades mitjançant tres activitats avaluatives (per normativa UAB) i un examen de recuperació. La data, l’horari i la distribució d’aules de cada prova serà l’establerta al calendari de l’UDCMB.

PRIMER PARCIAL:

Avaluació dels temes 1, 2, 3 i 4 del programa de classes teòriques: prova objectiva tipus test de 30 preguntes amb 4 opcions de resposta, només 1 vàlida, i descompten les respostes incorrectes a raó de 1/3. L’examen tindrà una durada màxima de 60´. La qualificació d’aquest parcial serà d’alliberat, si s’assoleix una nota mínima de 5.0, o no alliberat.

SEGON PARCIAL:

Avaluació dels temes 5, 6 i 7 del programa de classes teòriques: prova objectiva tipus test de 30 preguntes amb 4 opcions de resposta, només 1 vàlida, i descompten les respostes incorrectes a raó de 1/3. L’examen tindrà una durada màxima de 60´. La qualificació d’aquest parcial serà d’alliberat, si s’assoleix una nota mínima de 5.0, o no alliberat.

TERCER PARCIAL:

Avaluació dels continguts del programa de seminaris: prova objectiva de 20 preguntes tipus test amb 4 opcions de resposta, només 1 vàlida, i descompten les respostes incorrectes a raó de 1/3. Per fer aquesta prova és requisit tenir justificada l’assistència a les sessions presencials de cadascun dels seminaris. En cas contrari, la nota serà ponderada pel número de sessions que tingui justificades.

Avaluació dels continguts del programa de pràctiques de dissecció: prova objectiva estructurada - examen pràctic - de 20 preguntes relacionades amb estructures assenyalades en diferents preparacions anatòmiques. Cada pregunta es puntua amb 1 o 0, no descompten les mal contestades o en blanc, però per assolir la nota de 5,0 es necessari tenir 12 dels 20 punts.

 

Càlcul de la nota final de l’assignatura dels estudiants que hagin alliberat els dos parcials de teoria i al tercer parcial no tinguin una nota de 0,00 a la part de seminaris i/o a la part de pràctiques:

nota teoria primer parcial x 0,275 + nota teoria segon parcial x 0,275 + nota part de seminaris del tercer parcial x 0,15 + nota part pràctica del tercer parcial x 0,30.

EXAMEN DE RECUPERACIÓ

Per l'alumnat que hagi de recuperar el primer, el segon i/o el tercer parcial, i per l’alumnat que vulguin pujar nota de qualsevol d’aquest tres parcials (renunciant a la nota obtinguda prèviament). L’examen tindrà la mateixa estructura (continguts, format, numero de preguntes, etc..) i s’aplicaran els mateixos criteris i percentatges establerts a cada avaluació parcial.

Segons normativa acadèmica de la facultat de Medicina i de la UAB: Per participar a la recuperació, l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. Es considera com a NO AVALUABLE l’alumnat que no realitzi les proves d’avaluació tant teòrica com pràctica, exhaurint els dret a la matricula de l’assignatura.

L’alumnat repetidor de l’assignatura que tinguin justificada l'assistència als seminaris i una nota mínima de 4,00 al curs anterior, pot demanar, en el termini establert, la convalidació de la nota d’aquesta part, que serà d'un 5,00, quedant eximit d’assistir-hi a les sessions programades.

La nota final de l'assignatura tindrà una expressió numèrica, amb un decimal, a l'escala 0-10 i amb l'equivalència qualitativa d'acord amb els criteris de la UAB, suspens, aprovat, notable i excel·lent (amb l’opció d'assolir matricula d’honor si la nota és igual o superior a 9,3).

Revisions dels exàmens parcials i/o de recuperació: el lloc i les dates seran comunicades a través del Campus Virtual de la UAB. El procés de revisió es farà sempre d'acord amb la normativa vigent de la UAB.

Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única (acord de facultat, 30/març/2023).


Bibliografia

EMBRIOLOGIA

Cochard, L.R. (2005) Netter - Atlas de Embriología humana. 1ª edición. Ed. Masson SA. Disponible.

Moore, K.L., Persaud, T.V.N., Torchia, M.G. (2020) Embriología clínica. 11ª edición. Ed. Elsevier. Disponible.

Sadler, T.W. (2023) Langman Embriología Médica. 15ª edición. Ed. Wolters Kluwer. Disponible.

ANATOMIA

Anastasi, G.; Gaudio, E.; Tacchetti, C. (2022) Anatomía humana - atlas - (editor de la edición en español: Alfonso Rodríguez Baeza). 3 volúmenes. 2ª edición. Ed. Edra - edi-ermes. Disponible.

Anastasi, G.; Gaudio, E.; Tacchetti, C. (2022) Anatomía humana - atlas - (editor de la edición en español: Alfonso Rodríguez Baeza). 1 volumen. 2ª edición. Ed. Edra - edi-ermes. Disponible.

Dauber, W. (2021) Feneis Nomenclatura anatómica ilustrada. 11ª edición. Ed. Elsevier. Disponible.

Drake, R.L., Vogl, W., Mitchell, A.W.M. (2020) Gray - Anatomía para estudiantes. 4ª edición. Ed. Elsevier. Disponible.

Drake, R.L., Vogl, W., Mitchell, A.W.M. (2021) Gray - Atlas de Anatomía. 3ª edición. Ed. Elsevier. Disponible.

Drenckhahn, D., Waschke, J. (2010) Benninghoff y Drenckhahn - Compendio de Anatomía. 1ª edición. Ed. Médica Panamericana. Disponible.

Fleckenstein, P., Tranum-Jensen, J. (2016) Bases anatómicas del diagnóstico por imagen. 3ª edición. Ed. Elsevier Science. Disponible.

Gilroy, A.M., Mandri, A. (2020) Prometheus - Anatomía. Manual para el estudiante. 2ª edición. Ed. Médica Panamericana. Disponible.

Gilroy, A.M., MacPherson, B.R., Wikenheiser, J. (2022) Prometheus - Atlas de Anatomía. 4ª edición. Ed. Médica Panamericana. Disponible.

Loukas, M., Benninger, B., Shane Tubbs, R. (2019) Guía fotográfica de disección del cuerpo humano. 2ª edición. Ed. Elsevier. Disponible.

Moore, K.L., Dalley, A.F., Agur, A.M. (2018) Anatomía con orientación clínica. 8ª edición. Ed. Wolters Kluvers.

Netter, F.H. (2023) Atlas de Anatomía humana. 8ª edición. Ed. Elsevier. Disponible.

Nielsen, M., Miller, S. (2018) Atlas de Anatomía Humana. 1ª edición. Ed. Médica Panamericana. Disponible.

Paulsen, F. Waschke J. (2024) Sobotta Atlas de Anatomía Humana. 25ª edición. Ed. Elsevier. Disponible.

Potau, JM. Merí, A. (2024) EVA - Anatomía, Atlas. 1ª edición. Ed. Médica Panamericana.

Rohen, J.W., Yokochi, C., Lütjen-Drecoll, E. (2021) Atlas de Anatomía humana. Estudio fotográfico del cuerpo humano. 9ª edición. Ed. Elsevier. Disponible.

Schünke, M., Schulte, E., Schumacher, U. (2022) Prometheus - Texto y atlas de Anatomía. 5ª edición. Ed. Médica Panamericana. Disponible.

Spratt, J.D.; Salkowski, L.R.; Loukas, M. (2021) Weir y Abrahams. Atlas de Anatomía Humana por técnicas de imagen. 6ª edición. Ed. Elsevier. Disponible.

Standring, S. (2021) Gray’s. Anatomy. The Anatomical Basis of Clinical Practice. 42th edition. Ed. Elsevier. Disponible.

Waschke J, Koch M, Kurten S, Schulze-Tanzil G, Spittau B. (2018) Sobotta. Texto de Anatomía. 1ª edición. Ed. Elsevier. Disponible.

Weber, E.D.; Vilensky, J.; Carmichael, S.W., Lee, K.S. (2015) Netter Anatomia Radiológica Esencial. 2ª edición. Ed. Elsevier. Disponible.

Important:

Accès al Campus Virtual de la UAB

Accès a la pàgina web de la Biblioteca per consultar bibliografia disponible  


Programari

No és necessari programari específic


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PLAB) Pràctiques de laboratori 101 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 102 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 103 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 104 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 105 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 106 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 107 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 108 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 109 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 110 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 111 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 112 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 113 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 114 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 115 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 116 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 117 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 118 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 119 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 120 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 101 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 102 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 103 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 104 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 105 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 106 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 107 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 108 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 109 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 110 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 111 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 112 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 113 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 114 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 115 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 116 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 117 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 118 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 119 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 120 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(TE) Teoria 101 Espanyol segon quadrimestre tarda
(TE) Teoria 102 Espanyol segon quadrimestre tarda
(TE) Teoria 103 Espanyol segon quadrimestre tarda
(TE) Teoria 104 Espanyol segon quadrimestre tarda