Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502442 Medicina | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits per cursar l'assignatura AIM II. Tot i així, és molt convenient que l'alumnat hagi adquirit coneixements sobre la morfologia, estructura i funcions de l'organisme humà. És molt recomanable que l’alumant estigui cursant o hagi cursat la resta d’assignatures troncals de segon curs.
És convenient que l'alumnat hagi adquirit destreses de treball autònom i en grup.
AIM II és una assignatura que s'imparteix en el segon semestre del segon curs del grau de Medicina. Com la resta d'aprenentatges integrats en medicina, és una assignatura transversal, tant horitzontal com verticalment, que pretén desenvolupar algunes competències bàsiques per a l'activitat professional i el pensament científic dels graduats i graduades en Medicina.
Els objectius formatius generals de l'assignatura són: Aprendre habilitats bàsiques en la pràctica mèdica.
Objectius específics:
En aquesta matèria es pretén donar una formació integral del coneixement mèdic, presentant els problemes de salut de forma transversal.
Per tant, l’objecitu és treballar competències transversals bàsiques per a l'activitat professional i el pensament científic dels graduats i graduades en Medicina: treballar habilitats en recerca biomèdica i la capacitat d'aplicar-les en l'àmbit clínic, aptituds per afrontar amb èxit la vessant assistencial, la seva relació amb el pacient i els seus familiars i amb els i les professionals de l’àmbit de la salut, introduir conceptes de la medicina amb perspectiva de gènere, treballant sobretot competències transversals (habilitats de comunicació, empatia, capacitat d’autocrítica, reflexió, resolució de problemes, execució, treball en equip...).
-Es treballaran aquestes aptituds en tres escenaris de simulació clínica en dos contextos diferents:
1. Resolució d’un problema de risc vital: aturada cardio-respiratòria (1 escenari)
Tenir les eines bàsiques per fer una RCP i saber aplicar aquesta habilitat en un escenari que simuli la realitat
2. Resolució d’una situació freqüent en l’àmbit de l’atenció primària (2 escenaris)
Treballar les habilitats de comunicació, empatia, capacitat executiva, treball en equip per tal de resoldre una situació clínica bàsica
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
PRÀCTIQUES DE LABORATORI (PLAB) | 3 | 0,12 | 1, 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 14, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 26, 27 |
Pràctica en simulació clínica avançada (PSCA) | 8 | 0,32 | 1, 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 26, 27 |
TEORIA (TE) | 6 | 0,24 | 1, 2, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 22, 23, 24, 27 |
Tipus: Autònomes | |||
ELABORACIÓ DE TREBALLS / ESTUDI PERSONAL / LECTURA D'ARTICLES / INFORMES D'INTERÈS | 73 | 2,92 | 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 17, 23, 24, 25, 26 |
El gruix de l'assignatura és pràctic i es basa en la metodologia de simulació clínica.
A l'inici de l'assignatura, hauran classes teòriques introductòries a la simulació clínica i en els aspectes fonamentals tractats en els escenaris de simulació. Els i les estudiants també hauran de treballar de manera autònoma diferents materials penjats al campus virtual.
Aquets coneixements conformaran el material de suport que els i les estudiants ha de treballar prèivament per resoldre amb èxit les situacions plantejades. La base metodològica és la simulació clínica en els diferens escenaris.
- Escenari 1: simulació clínica de fidelitat mitja (PLAB)
-Escenari 2 i 3: simulación clínica d'alta fidelitat (PSCA)
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avalaució dels coneixements en reanimació cardiorespiratoria en un escenari de simulació | 25% | 0,8 | 0,03 | 1, 2, 4, 6, 8, 9, 11, 13, 15, 16, 17, 19, 22, 23, 24, 25, 26, 27 |
Avalaució de la contribució a les sessions de PCSA (2 escenaris) mitjançant rúbriques | 60% | 8 | 0,32 | 1, 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 26, 27 |
Avaluació mitjançant proves objectives de coneixements previs als escenaris de simulació clínica | 15% | 1,2 | 0,05 | 2, 3, 7, 9, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 19, 20, 22, 23, 24, 26 |
Les competències d'aquesta assignatura seran avaluades mitjançant l'avaluació dels diferents escenaris
Es valorarà la comprensió i el coneixement integrat dels conceptes desenvolupats en les diferents activitats de l'assignatura, que l'alumnat haurà d'haver adquirit tant en les classes presencials com en el seu propi autoaprenentatge, així com la participació activa en els escenaris de simulació.
Mitjançant diferents proves objectives es valoraran els coneixements previs necessaries per afrontar els escenaris de simulació d'alta fidelitat (15%)
Mitjançant rúbriques es valorarà el coneixment integrat dels coneixements necessaris per afrontar els escenaris, així com el grau d'implicació, d'esforç i motivació dels i les estudiants en els diferents escenaris de simulació clínica d'alta fidelitat (30% per cada escenari PSCA) així com els coneixements pràctics i teòrics de les maniobres de reanimació cardiopulmonar (25% per l'escenari PLAB)
Per aprovar l'assignatura, cal treure una nota igual o superior a 5, que s'obtindrà de la mitja ponderada de les notes obtingudes en les diferents activiats..
Aquesta assignatura és eminentment pràctica, pel que no permet una recuperació.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única
Es considerarà com a "No avaluable" l'alumne que no es presenti a les activitats d'avaluació de cadascún dels blocs anteriors.
Bibliografia de consulta:
- La recomanada en les assignatures troncals de 2n curs implicades en l'assignatura.
- Es recomanarà específicament en cadascuna de les activitats que es realitzaran durant el desenvolupament de l'assignatura.
No se'n fa servir
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 101 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 102 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 103 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 104 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 105 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 106 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 107 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 108 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 109 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 110 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 111 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 112 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 113 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 114 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 115 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 116 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 117 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 118 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 119 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 120 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 101 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 102 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 103 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |