Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per poder cursar aquesta assignatura és necessari tenir coneixement bàsics de llengua anglesa per llegir alguna de les lectures recomanades i també per a la realització d'algun exercici pràctic. Així mateix és molt recomanable que els estudiants hagin cursat i superat les assginatures:
104728 - Sistemes d'Informació
104740 - Programació d'Aplicacions en Tecnologia Web
104739 - Serveis Web Avançats
104746 - Emmagatzematge i Recuperació d'Informació
1. L'ecosistema actual de la Intel·ligència Artificial (IA).
2. Tècniques d'Aprenentatge automàtic.
3. Aplicacions de la IA a la comunicació.
4. L'ètica de la IA.
5. IA i negocis.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 15 | 0,6 | 2, 1, 6, 8, 23, 11, 9, 10, 14, 13 |
Projecte | 16 | 0,64 | 2, 4, 1, 9, 12, 14, 13, 15, 18, 20, 21, 3, 22, 17, 16 |
Seminaris | 16 | 0,64 | 2, 4, 1, 5, 7, 23, 14, 13, 18, 19, 20, 21, 17, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Examen de teoria | 3 | 0,12 | 1, 6, 8, 23, 9, 13, 22 |
Tutories (activitat presencial individual o en grup orientada a resoldre problemes d'aprenentatge) | 10 | 0,4 | 2, 4, 7, 14, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi: lectura i síntesi de textos | 56 | 2,24 | 2, 1, 8, 23, 14, 13, 19 |
L'assignatura s'estructura a partir de 3 metodologies docents: Lliçons magistrals, seminaris teòrico-pràctics i l'elaboració d'un projecte d'aplicació de la IA en l'àmbit de la comunicació.
Les lliçons magistrals tenen com a objectiu la transmissió dels contiguts del programa.
Els seminaris teòrico-pràctics a vincular els conceptes teòrics i les seves aplicacions.
El projecte consistirà en el desenvolupament d'una aplicació web que incorpori la IA com a element central.
El calendari detallat i el contingut de les diferents sessions, s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i es penjarà també al campus virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, així com els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per l'adequat seguiment de l'assignatura.
L'assistència a classe i la participació en les sessions dedicades al projecte i als seminaris és obligatòria.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de teoria | 40% | 3 | 0,12 | 2, 1, 5, 6, 8, 23, 11, 9, 10, 13 |
Projecte | 30% | 20 | 0,8 | 2, 4, 5, 6, 8, 7, 23, 11, 10, 12, 14, 13, 15, 18, 19, 20, 21, 3, 22, 17, 16 |
Seminaris | 30% | 11 | 0,44 | 2, 4, 6, 7, 11, 9, 10, 14, 13, 15, 18, 21, 17, 16 |
Aquesta assignatura contempla les modalitats d'avaluació única i avaluació continuada. Per acollir-se a la opció d'avaluació única els estudiants hauran de comunicar-ho, com a molt tard, el dia 1 d'octubre.
L'assignatura s'avalua, en modalitat d'avaluació continuada a partir de 3 eixos:
- Individual: Prova teòrica (40% de la nota final)
- Grup: Projecte (30% de la nota final)
- Grup: Seminaris (30% de la nota final)
La nota final serà la suma de la puntuació obtinguda en cada una d'aquestes parts.
És imprescindible aprovar o obtenir un mínim de 4 sobre 10 en prova teòrica per poder superar l'assignatura.
En modalitat d'avaluació única l'avaluació s'articularà a partir de:
- Individual: Prova teòrica (40% de la nota final)
- Individual: Projecte (30% de la nota final)
- Individual: Assaig escrit (30% de la nota final)
La nota final serà la suma de la puntuació obtinguda en cada una d'aquestes parts.
És imprescindible aprovar o obtenir un mínim de 4 sobre 10 en prova teòrica per poder superar l'assignatura.
SISTEMA DE RECUPERACIÓ OPTATIU:
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura només si ha estat avaluat del conjunt d'activitats. Només es pot recuperar la prova escrita i el projecte. Els seminaris no són recuperables i per tant no són reavaluables.
Si l’examen es suspèn amb menys d’un 4, l’estudiant no tindrà dret a reavaluació.
La nota máxma tant per a la prova teòrica com als projectes reavaluats será de 5 sobre 10.
Assistència: L'assistència a les classes de seminaris i pràctiques de projecte és obligatòria. L'absència no justificada de l'alumnat en aquestes sessions comporta un "no presentat" a la nota del seminari o pràctica específica, i per tantno será recuperable.
Ramírez Gil, William A & Ramiréz Gil, Carlos Mario. Introducción a la inteligencia artificial aplicada al marketing. Ra-Ma. 2023.
Alto, Valentina. Inteligencia artificial generativa con modelos de ChatGPT y OpenAI. Anaya. 2023.
Barceló, Miquel. La intel·ligència Artificial. Editorial UOC. 2005.
Boden, Margaret A. Inteligencia Artificial. Turner Publicaciónes. 2022.
Coromina, Ò., Tsinovoi, A., & Munk, A. K. (2023). Digital marketing as digital methods: Repurposing Google Ads for controversy mapping. Big Data & Society, 10(2), 20539517231216955.
Girón Sierra, José M. Introducción a la Inteligencia Artificial. Editorial Almuzara. 2023.
Ireland, Amy. Filosofía-ficción. Inteligencia Artificial, tecnología oculta y el fin de la humanidad. Holobionte Ediciones. 2022.
López de Mántaras i Badia, Ramon. 100 coses que cal saber sobre intel·ligència Artificial. Cossetània. 2023.
Mitchell, Melanie. Inteligencia Artificial. Guía para seres pensaantes, Capitán Swing. 2024.
Rieder, B., Matamoros-Fernández, A., & Coromina, Ò. (2018). From ranking algorithms to ‘ranking cultures’ Investigating the modulation of visibility in YouTube search results. Convergence, 24(1), 50-68.
Es proporcionarà bibliografia addicional per a la preparació i realització dels seminaris.
Editor de text orientat a codi
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 61 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 6 | Català | primer quadrimestre | tarda |