Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No s'escau.
- Llegir i conèixer en profunditat una obra cabdal de la literatura francesa.
- Conèixer el context històric, socioeconòmic i cultural d'una obra cabdal de la literatura francesa.
- Ser capaç de reflexionar críticament sobre la lectura feta.
- Ser capaç d'escriure, a partir d'un fragment literari donat, un comentari de text.
- Ser capaç d'exposar oralment les principals característiques d'una obra cabdal de la literatura francesa.
LES MISÉRABLES de Víctor Hugo
Unitat 1: Introducció a l'obra i al seu context històric
Propostes de lectura i edicions recomanades
Biografia de Víctor Hugo
Presentació general de l'obra de l'autor
Panorama històric de la França del segle XIX
Introducció als principals temes socials abordats a Les Misérables
Unitat 2: Anàlisi dels personatges principals (1)
Jean Valjean: caràcter, fets, evolució moral i personal
Javert: figura de l'ordre i de la justícia implacables
Fantine: víctima de la injustícia social
Unitat 3: Anàlisi dels personatges principals (2)
Cosette: d'una infància maltractada a una joventut condicionada
Marius: orígens i compromís polític
Els Thénardier: crim i misèria o misèria i crim?
Unitat 4: Els grans temes de la novel·la
Pobresa i injustícia social
Redempció i perdó
Justícia i llei
Amor i sacrifici
Política i història
Unitat 5: Anàlisi estilística i narrativa
L'estructura de la novel·la
La llengua de Víctor Hugo: la prosa del poeta
Digressions i intervencions de l'autor
Unitat 6: El context històric a la novel·la
La Revolució Francesa i les seves conseqüències
La societat del segle XIX a França: context econòmic, polític i cultural
L'era napoleònica: Waterloo
La revolució de 1830
Unitat 7: Impacte i recepció de lobra
Recepció de la crítica i del públic
Adaptacions teatrals, cinematogràfiques, etc.: la qüestió de la transmodalitat
Posteritat de l'obra. Les Misérables avui: rellevància i actualitat
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes amb suport TIC i discussió col·lectiva | 47 | 1,88 | |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis | 12 | 0,48 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i lectures | 85 | 3,4 |
La metodologia docent es basarà principalment en:
- Classes magistrals amb suport TIC i discussió col·lectiva.
- Lectura i comentari de fragments de textos literaris i de textos de crítica literària.
- Visionat i comentari de documents audiovisuals.
- Presentació oral, per part de l'alumnat, de temes i activitats proposades, que podran donar lloc a preguntes i debat. Aquestes presentacions es duran a terme segons el model de l'aula invertida es faran preferentment en grups reduïts i inclouran la participació de tot l'alumnat present a l'aula (que, prèviament, haurà treballat amb materials afins a cada tema exposat). Es podran incloure tècniques d'ingenieria lingüística aplicades a l'anàlisi del text literari.
Nota: es reservaran 15 minuts d’una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l’alumnat de les enquestes d’avaluació de l’actuació del professorat i d’avaluació de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exposicions orals a clase | 40% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Participació activa a les classes | 20% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 12 |
Primer examen d'avaluació formativa | 20% | 1,5 | 0,06 | 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12 |
Segon examen d'avaluació formativa | 20% | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12 |
L'avaluació del curs serà contínua (llevat dels casos en què s'hagi sol·licitad prèviament avaluació única segons la normativa vigent) i inclourà tant les diverses proves com els comentaris i exposicions orals realitzats durant tot el semestre, així com la participació activa a les classes. Inclourà dos exàmens, un d'ells parcial i un de síntesi. Aquest últim serà preferentment oral.
L'avaluació unica consistirà en una única prova (oral) i requerirà el lliurament d'una presentació (que es farà també oralment dins el marc de la prova esmentada) i d'un treball escrit que desenvolupi el tema de la presentació.
Per participar a la recuperació (que consistirà en un examen global de síntesi), l'alumne ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total. Només té dret a la recuperació l'alumnat que, havent suspès, tingui almenys una nota mitjana final de 3,5 sobre 10. Les presentacions orals i les tasques relacionades amb l'activitat docent diària queden excloses de la recuperació. Es considerarà com a 'NO AVALUABLE' l'alumnat que hagi realitzat menys de 2/3 parts de les activitats d'avaluació.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, s'informarà l'alumnat del procediment i data de revisió de les qualificacions.
El plagi: El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l'exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades, sigui una sola frase o més, fent-ho passar per producció pròpia. És una ofensa greu.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat quepugui conduir auna variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'unamateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s'adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d'exercicis a través de Teams, etc. El professorat vetllarà perquè l'estudiantat hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius que estiguin al seu abast.
Aquesta és una bibliografia molt succincta que haurà de ser consultada per tot el grup de classe. Durant el curs, es facilitarà bibliografia específica segons els aspectes de l'obra que diferents estudiants o grups d'estudiants vulguin analitzar.
Bibliographie primaire
Hugo, Victor (1862) : Les Misérables. Édition présentéé, établie et annotée par Yves Gohin, 2 volumes. Éditions Gallimard (Folio Classique), Paris, 1999.
Hugo, Victor (1862) : Les Misérables. Édition d'Henri Scepi avec la collaboration de Dominique Moncond'huy. Éditions Gallimard (Bibliothèque de la Pléiade, nº 85), Paris, 2018.
Hugo, Victor (1862) : Les Misérables. Émile Testard, Paris, 1890. [Disponible sur Wikisource].
Bibliographie secondaire
Fillipetti, Sandrine (2011) : Victor Hugo, Paris : Éditions Gallimard (Folio biographies).
Spitzer, Sébastien (2023) : Dictionnaire amoureux de Victor Hugo, Paris : Éditions Plon.
Vanderborght, Harmony (2016) : Les Misérables de Victor Hugo, Bruxelles : Profil littéraire.
Winock, Michel (2018) : Le monde selon Victor Hugo, Paris : Tallandier.
NooJ (es pot descarregar lliurement des de https://nooj.univ-fcomte.fr/downloads.html)
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 1 | Francès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Francès | segon quadrimestre | matí-mixt |