Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap
L'assignatura Llengua Francesa II té com a objectiu aprofundir en la formació en llengua francesa instrumental de l'estudiant a través de la producció de documents de diferent tipologia en llengua francesa avançada i comprensió de documents autèntics de diferent tipologia en llengua francesa actual. Els continguts tractats en aquesta assignatura estan igualment orientats a dotar als estudiants de les eines necessàries per a l'accés als continguts de les matèries de caire lingüístic literari i cultural previstes en cursos posteriors.
Es treballaran les competències lingüística, sociolingüística i pragmàtica a partir de les següents funcions comunicatives com explicar un esdeveniment o una notícia, reaccionar davant d'una queixa, un advertiment, realitzar una entrevista, matisar una opinió, explicar un problema, donar instruccions, identificar els criteris en una argumentació, etc. S'avaluaran les produccions orals i escrites en funció dels objetius del nivell C1 del MECRL.
L'assignatura pretén desenvolupar una sèrie de competències no només lingüístiques sinó també pragmàtiques, textuals i socioculturals així com una aptitud per aprendre a aprendre. El desenvolupament d'aquestes competències es farà mitjançant la pràctica escrita i oral de la llengua que engloba tots els seus aspectes (comunicatius, gramaticals, lèxics…).
Comprensió oral i escrita: entendre diversos textos llargs i complexes i reconèixer sentits implicits.
Expressió oral i escrita: expressar-se de manera fluent i espontània.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi, valoració i discussió de documents orals i documents escrits | 10 | 0,4 | 1, 2, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 15, 16, 18, 20, 22, 23 |
Classes teòriques amb suport TIC i discussió col·lectiva | 10 | 0,4 | 1, 2, 5, 8, 10, 11, 12, 15, 16, 18, 20 |
Presentacions en grup o individuals i valoració | 10 | 0,4 | 1, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 15, 16, 18, 22, 23 |
Realització d'exercicis individuals i en grup, tant escrits com orals | 25 | 1 | 1, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 16, 18, 20, 22, 23 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació i correcció de treballs | 10 | 0,4 | 1, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 16, 18, 20, 22, 23 |
Tipus: Autònomes | |||
Enregistraments orals, transcripció i posterior correcció | 15 | 0,6 | 1, 2, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 16, 22, 23 |
Lectura de llibres | 10 | 0,4 | 20, 22, 23 |
Preparació de les proves | 20 | 0,8 | 1, 2, 5, 22, 23 |
Realització d'exercicis individuals i en grup, tant escrits com orals | 35 | 1,4 | 1, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 16, 18, 20, 22, 23 |
L'assignatura de Llengua Francesa II és de caire instrumental i essencialment pràctic. L'èmfasi en les activitats formatives es posarà en la participació activa de l'alumnat per poder assolir les competències previstes en aquesta guia docent.
En termes generals, es dirigirà l'aprenentatge mitjançant el següent conjunt de tècniques i accions:
- Classe magistral amb suport TIC, anàlisi de fenòmens lingüístics i discussió col·lectiva
- Lectura i anàlisis de textos escrits
- Realització d'exercicis i activitats d'expressió escrita individuals i en grup (lectures, redacció de textos…)
- Escolta / visualització i anàlisis de documents orals / audiovisuals
- Realització d'exercicis d'expressió oral individuals i en grup : debats, diàlegs, exposicions sobre un tema concret, jocs de rol
- Proves de gramàtica, d'expressió escrita/oral i de comprensió escrita/oral
- Realització d'activitats autònomes: exercicis, lectures, escoltes, redaccions, preparació de les proves, recerca d'informacions a Internet…
Es treballarà amb documents autèntics en llengua francesa.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen escrit final | 20% | 1,5 | 0,06 | 1, 6, 9, 10, 11 |
Examen escrit parcial | 10% | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 19, 20, 21 |
Examen oral final | 20% | 1 | 0,04 | 1, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 16, 20 |
Examen oral parcial | 10% | 1 | 0,04 | 1, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 16, 17, 20, 21 |
Portfolio d'activitats escrites | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Portfolio d'activitats orals | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 22, 23 |
L'avaluació continuada del curs inclourà tant les diverses proves com els treballs/exercicis/comentaris realitzats durant tot el semestre, tant orals com escrits. Inclourà dos exàmens parcials (un oral i un escrit) i dos exàmens de síntesi final (un oral i un escrit).
Per a cada activitat avaluativa, l'estudiant disposarà d'una setmana per fer la revisió de les qualificacions a partir del moment de publicació dels resultats de l'avaluació. Per aprovar l'assignatura, caldrà haver aprovat tant la part oral com la part escrita.
AVALUACIÓ ÚNICA:
- Examen oral final (30%)
- Examen escrit final (30%)
- Treball oral i escrit (40%)
RECUPERACIÓ:
Per participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total (AVALUACIÓ CONTINUADA) o bé lliurar totes les proves previstes (AVALUACIÓ ÚNICA).
Només tenen dret a la recuperació els/les alumnes que, havent suspès, tinguin almenys una nota mitjana final de 3,5. Les tasques relacionades amb l'activitat docent diària queden excloses de la recuperació . La recuperació consistirà en un examen de síntesi de la part recuperable de la reavaluació (oral i/o escrita). S’aplicarà el mateix sistema de recuperació per a L'AVALUACIÓ ÚNICA que per l’avaluació continuada.
NO-AVALUABLE:
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d’avaluació.
PLAGI:
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari ques’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
CASOS PARTICULARS:
Els estudiants francòfons hauran de complir les mateixescondicions d'avaluació que la resta d'estudiants. La responsabilitat del seguiment de les activitats formatives i d'avaluació recau exclusivament en l'estudiant.
BIBLIOGRAPHIE DE BASE:
Bourmayan, Anouch; Cros, Isabelle; Heu-Boulhat, Élodie; Kothlman, Julien; Lecardonnel Baudet, Marion; Mercer, Jessica; Molinaro, Mylène; Rabin, Marie; Rambert, Jérôme; Risueño, Magali (2018). Édito C1. Livre de l'élève. Didier.
Bourmayan, Anouch; Cros, Isabelle; Heu-Boulhat, Élodie; Kothlman, Julien; Lecardonnel Baudet, Marion; Mercer, Jessica; Molinaro, Mylène; Rabin, Marie; Rambert, Jérôme; Risueño, Magali (2018). Édito C1. Cahier d'exercices. Didier.
Grégoire, Maïa et Kostucki, Alina (2018). Grammaire Progressive du Français. Perfectionnement. B2-C2. CLE International.
SITOGRAPHIE:
DICTIONNAIRES EN LIGNE :
Monolingues:
Bilingues: https://www.lexilogos.com/traduction_multilingue.htm
Synonymes : https://www.cnrtl.fr/synonymie/,
Antonymes : https://www.cnrtl.fr/antonymie/
Collocations et combinatoire :
Concordances:
CONJUGUEURS ET CORRECTEURS :
Conjugueur : https://m.bescherelle.com/conjugueur.php
Correcteurs
Cap.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Francès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Francès | primer quadrimestre | matí-mixt |