Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504392 Intel·ligència Artificial / Artificial Intelligence | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha requisits previs oficials però es recomana haver cursat les assignatures de Fonaments de Programació I i II, Enginyeria de Dades, Resolució de Problemes, Ètica i Fonaments de l'aprenentatge automàtic.
L'objectiu de l'assignatura és desenvolupar un projecte en grup que requereixi aplicar els coneixements adquirits en la resta d'assignatures al disseny i implementació d'una solució a un repte real de l'aplicació de la intel·ligència artificial. Per a això, s'abordaran les diferents fases en el desenvolupament d'un projecte, incloent l'anàlisi del repte, el disseny de la solució, la selecció de la metodologia i les eines necessàries, la implementació de la solució, l'anàlisi dels resultats. i les conclusions. Introduirem tècniques de gestió de projectes i organització del treball en equip, així com habilitats comunicatives per exposar, argumentar i mostrar el resultat del projecte. També es consideraran les possibles implicacions ètiques de la solució proposada.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Desenvolupament del projecte | 111 | 4,44 | 2, 3, 16, 17, 15, 19, 20 |
Sessions de seguiment del projecte | 10 | 0,4 | 1, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 18, 5, 11 |
Sessions de teoria | 15 | 0,6 | 6, 7, 9, 12, 18, 5 |
El curs s'organitzarà al voltant del desenvolupament d'un projecte pràctic basat en un repte real. Els estudiants treballaran en petits grups de 4-6 membres en el disseny i desenvolupament d'una solució a un dels reptes proposats. Durant el desenvolupament del projecte, introduirem conceptes de gestió de projectes, auditoria ètica i habilitats comunicatives.
Les activitats de classe s'organitzaran en dos tipus de sessions:
- Sessions pràctiques: en aquestes sessions el grup classe es dividirà en dos grups més reduïts. Aquestes sessions es dedicaran a treballs pràctics sobre el desenvolupament del projecte: anàlisi del problema, disseny de la solució, seguiment del treball, exposicions orals,...
- Sessions teòriques en les quals introduirem alguns conceptes que seran necessaris per completar el projecte sobre gestió de projectes, design thinking, aspectes ètics i comunicació.
Els alumnes hauran d'ampliar el treball realitzat a les sessions de classe amb el seu propi treball a casa per poder completar el projecte. El cos principal del treball necessari per al desenvolupament del projecte s'haurà de fer de manera autònoma, a banda de les hores de classe.
Tota la informació de l'assignatura i els documents relacionats que necessitin els estudiants estarà disponible al campus virtual (cv.uab.cat).
Dins l'horari marcat pel centre o titulació, es reservaran 15 minuts d'una classe perquè els estudiants avaluïn els seus professors i els seus cursos o mòduls mitjançant qüestionaris.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe del projecte | 10% | 10 | 0,4 | 12, 16, 17 |
Presentacions orals | 15% | 2 | 0,08 | 3, 12, 15 |
Seguiment del projecte | 20% | 2 | 0,08 | 2, 1, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 18, 5, 16, 11, 19, 20 |
La nota del projecte es calcula ponderant les evidències recollides en cadascuna de les activitats següents:
- Sessions de seguiment (20%): es faran algunes sessions de classe per fer el seguiment i valoració del progrés del treball realitzat pels alumnes.
- Informe escrit (10%): els estudiants hauran d'elaborar un informe final on es descrigui la seva solució i presenti i discuteixin els principals resultats.
- Exposició oral (15%): els alumnes hauran de fer una exposició oral final exposant el treball realitzat durant el curs.
- Qualitat tècnica de la solució implementada (50%): aquesta evidència correspondrà a la valoració del disseny, implementació i prova de la solució proposada.
- Assistència a classe i a les sessions de seguiment (5%)
En algunes d'aquestes evidències (sessions de seguiment i exposició oral) hi haurà una nota grupal, però també una nota individual en funció de l'aportació de cada alumne.
Per a l'obtenció de la qualificació final de l'assignatura, la nota del projecte calculada segons els criteris anteriors es ponderarà amb una nota de la contribució individual de cada alumne al projecte.
Nota final = Avaluació individual * Nota del projecte
L'avaluació individual de cada alumne s'obtindrà mitjançant un procés d'avaluació intragrup on cada membre del grup valorarà la contribució de la resta de membres del grup.
Com que el desenvolupament del projecte és un procés continu durant tot el semestre, no hi ha opció de recuperació en cas que la nota final no arribi al mínim de 5.
No hi ha bibliografia específica recomenada. Dependrà del repte desenvolupat.
No hi ha software específic recomenat. Dependrà del repte desenvolupat i de les tècniques aplicades.
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.