Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504392 Intel·ligència Artificial / Artificial Intelligence | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es requereix cap requisit previ.
Aquest curs pretén explorar com l'estudi dels Processos Cognitius (PPCC) pot informar i millorar la Intel·ligència Artificial (IA). L'estudiant revisarà el processament cognitius en processos com la percepció i l'atenció, l'aprenentatge i la memòria, el processament del llenguatge, el pensament i el raonament i l'emoció. Es posarà èmfasi en el paper d'aquests processos en IA.
1. Cognició humana (1 setmana)
Introducció a la cognició humana
Definicions bàsiques, psicologia, psicologia cognitiva, neurociència
Els principals processos cognitius: atenció, percepció, memòria, aprenentatge, pensament, raonament, motivació, emoció i llenguatge.
2. Percepció i atenció (2,5 setmanes)
Processament bàsic: processos de dalt a baix i de baix a dalt, percepció visual, organització perceptiva
Reconeixement d'objectes i cares Reconeixement de patrons, reconeixement de cares, imatges
Percepció del moviment: percepció del moviment humà, acció guiada visualment
Atenció i rendiment: percepció multimodal, atenció dividida, processament automàtic
3. Aprenentatge i memòria (2 setmanes)
Processos bàsics d'aprenentatge: Tipus de condicionament, aprenentatge associatiu, aprenentatge contingent
Memòria a curt termini vs a llarg termini
Memòria declarativa, episòdica i semàntica, nivells de processament, aprenentatge implícit, oblit
Memòria de treball
Sistemes de memòria, funcions executives en memòria de treball
Memòria a la vida real: Memòria autobiogràfica, testimoni, memòria prospectiva
4. Processament lingüístic (2,5 setmanes)
Percepció de la parla: Tractament prelèxic, reconeixement de paraules, models teòrics
Anàlisi i pragmàtica: anàlisi i predicció, pragmàtica, comprensió del discurs
Producció lingüística: planificació de la parla, errors de parla, escriptura
5. Pensament i raonament(2,5 setmanes)
Resolució de problemes: experiència en resolució de problemes, coneixement i experiència, raonament i resolució de problemes analògics
Judici i presa de decisions: Teories del judici, presa de decisions: risc, emoció i factors socials
Raonament deductiu: prova d'hipòtesis, raonament deductiu, raonament informal o irracional
6. Motivació, Cognició i Emoció (2 setmanes)
Valoració: Motivació i emoció, processos d'afrontament, biaixos cognitius
Regulació de les emocions: Regulació, reavaluació i distracció deliberada i implícita
Consciència: experiència conscient, consciència unitària
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Magistrals | 26 | 1,04 | 1, 8, 6, 5, 9, 7, 10, 4 |
Seminaris | 24 | 0,96 | 1, 3, 5, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories (individuals i en grup) | 20 | 0,8 | 12, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi Inidividual | 44 | 1,76 | 1, 2, 8, 6, 5, 9, 7, 10, 4 |
Treball en equip | 20 | 0,8 | 3, 12, 13 |
La metodologia docent es basa en diferents activitats formatives. Durant les 12,5 setmanes del curs es programaran classes magistrals, seminaris, tallers, activitats dirigides i autònomes.
Tipus: Dirigit (50 hores)
Classes magistrals:
Seminaris (PAUL)
Avaluació
Tipus: supervisat (20 hores)
Tutoria (grupal i individual)
Tipus: Autònom (55 hores)
Estudiar
Treball en equip
Preparació de la presentació pública
Dins l'horari marcat pel centre o titulació, es reservaran 15 minuts d'una classe perquè els estudiants avaluïn els seus professors i els seus cursos o mòduls mitjançant qüestionaris.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats de seguiment | 30% | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 8, 6, 5, 9, 7, 10, 12, 11, 4 |
Examen Parcial 2 | 35% | 2 | 0,08 | 8, 6, 9, 7, 10, 13 |
Examen Primer Parcial | 35% | 2 | 0,08 | 1, 2, 5, 4, 13 |
L'avaluació d'aquesta assignatura és continua. L'avaluació té una funció formativa clara.
Les competències d'aquesta assignatura s'avaluaran mitjançant les activitats, les presentacions i els informes, així com els exàmens.
Les evidències d'aprenentatge que l'estudiant ha de demostrar es basen en les teories i les pràctiques de classes, i en les competències de treball en les pràctiques.
El sistema d'avaluació està organitzat en 3 evidències, cadascuna de les quals s'assigna a un determinat pes relatiu a la nota final:
Evidència 1: Projecte de grup (30%) Activitats de seguiment, informe i presentació pública d'un disseny de joc de taula elaborat pels propis estudiants.
Evidència 2: Examen 1 meitat de semestre (35%) Cognició humana, atenció i percepció, aprenentatge i memòria
Evidència 3: Examen 2 final de semestre (35%) Processament del llenguatge, Pensament i raonament, Motivació, Cognició i Emoció.
Assignatura aprovada:
L‟assignatura s‟aprova quan l'estudiant obté una nota global superior a 5 i té almenys 2 de les 3 evidències presentades.
Perquè no compleixin aquests criteris (no haver aprovat dues de les 3 evidències) la nota màxima que se n'obté és 4 punts.
Recuperació:
Es pot recuperar una evidència i obtenir la mateixa nota d'1 a 10 en cas que no s'hagi pogut fer al seu moment per causa documentalment justificada.
Quan l'evidència s'ha fet i no s'ha superat, la màxima nota que es pot obtenir a la recuperació és aprovada (5).
La recuperació consisteix en la prova que permeti demostrar els coneixements mínims necessaris per aprovar lassignatura.
L'assignatura no ésavaluable: Quan l'estudiant ha presentat menys del (40%) de les evidències.
Aquesta assignatura no ofereix prova de síntesi per a segones matricules o posteriors.
CÒPIES, Plagis, etc.: sens perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'entenguin adequades la nota en cas de detectar-ne còpia o plagi és de zero (0).
Más información sobre este texto de origenPara obtener más información sobre la traducción, se necesita el texto de origen
Enviar comentarios
Paneles laterales
Eysenck, M.W. & Keane, M.T. (2020). Cognitive Psychology. A Student’s Handbook. Routledge.
Eysenk, M.W. & Groome, D. (2015). Cognitive Psychology: Revisiting the classic studies.
Harley, T. A. (2014). The Psychology of Language: From Data to Theory. 4th Edition. Routledge
Hawkins, J., & Blakeslee, S. (2004) On Intelligence. Times Books.
Kahneman, D. (2011). Thinking fast and slow. Penguin Books.
No es necessita cap programari específic
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 711 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 71 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |