Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504392 Intel·ligència Artificial / Artificial Intelligence | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n’hi ha.
L’objectiu bàsic de l’assignatura és el d’introduir el conjunt de coneixements, tècniques i habilitats necessàries per a dissenyar i planificar el desenvolupament de projectes a nivell professional en els àmbits de les empreses i organitzacions i en particular els relacionats amb la Intel·ligència Artificial.
En acabar el curs, els i les estudiants hauran de ser capaces de:
Així mateix, hauran de poder treballar en equip en la planificació d'un projecte específic, i transmetre informació als membres de l’equip i a l’organització, tant en forma de presentacions orals com d’informes escrits, en les diferents etapes de planificació del mateix.
Tema 0. El camp de la IA i la gestió de projectes
Tema 1. Elements bàsics de la gestió de projectes: característiques bàsiques, cicle de desenvolupament d’un projecte, els diversos enfocaments de la gestió de projectes.
Tema 2. La fase inicial d’un projecte
Tema 3. Planificació temporal de projectes: l’estructura analítica d’un projecte i el WBS. Xarxes PERT i CPM per a l’especificació temporal d’un projecte. Camí crític, durada total i marges temporals per a tasques no crítiques. El tractament de la incertesa temporal de les tasques. Diagrames de planificació i programació de tasques: el diagrama de Gantt. Programari específic per a la planificació temporal de projectes
Tema 4. Gestió dels costos i sostenibilitat: estimacions de cost per a la realització de projectes. Dels costos monetaris als costos intangibles.
Tema 5. Gestió de la qualitat i gestió del risc el els projectes: identificació dels criteris de qualitat rellevants i elaboració del pla de qualitat del projecte. Identificació i mesura de possibles fonts de rics i planificació de respostes de prevenció i actuació.
Tema 6. El control del projecte: metodologies per a revisar el seguiment i compliment de les previsions efectuades a la planificació del projecte (abast, temps, recursos, costos, qualitat): de l’establiment de milestones a l’ús de programaris informàtics ad-hoc estàndards.
En el desenvolupament de l’assignatura es tindran en compte i es treballaran tècniques diverses de desenvolupament àgil de projectes (entre els quals Scrum, Kanban o Lean) així com diverses eines per a la ideació (canvas, design thinking, prototipatge) i informàtiques per a la l’assegurament del treball col·laboratiu i en la gestió i control de projectes.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
A. Classes teòriques | 18 | 0,72 | 5, 4, 2, 3 |
C. Pràctiques de laboratori | 12 | 0,48 | 7, 2, 3, 8 |
D. Presentacions orals i discussió de casos | 8 | 0,32 | 1, 7, 6, 8 |
b. Classes pràctiques | 12 | 0,48 | 5, 7, 2, 3 |
Tipus: Supervisades | |||
E. Tutories i sessions tutoritzades durant el semestre | 12 | 0,48 | 1, 4, 6, 2 |
Tipus: Autònomes | |||
F. Lectures i estudi independent | 20 | 0,8 | 5, 2, 9 |
G. Disseny, preparació i desenvolupament dels projectes treballats durant el curs | 65 | 2,6 | 1, 5, 7, 6, 3, 8, 9 |
Es combinen diverses tècniques per afavorir l’aprenentatge formatiu:
El desenvolupament de l’assignatura combina les activitats d’aprenentatge individual amb la pràctica col·laborativa, un element clau en la consolidació dels aprenentatges durant el curs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
a. Presentació individual d'exercicis i casos pràctics | 15% | 0 | 0 | 2, 9 |
b. Presentació d'informes relatius al projecte desenvolupat | 10% | 0 | 0 | 1, 6, 8 |
c. Memòria final tècnica del projecte treballat durant el curs | 35% | 0 | 0 | 5, 4, 7, 2, 3, 8 |
d. Examen final | 40% | 3 | 0,12 | 1, 5, 4, 6, 2 |
L’avaluació de l’assignatura es farà de forma progressiva i continuada durant tot el semestre. El sistema d’avaluació es basa en les següents evidències d’aprenentatge:
• Presentació d’exercicis i resolució individual de casos proposats i treballats a les sessions presencials del curs o formant part de l’activitat d’aprenentatge autònom.
• Presentació d’informes, per escrit i oralment, relatius a les diferents fases del procés de realització del projecte específic que desenvolupà cada equip (petit grup) d’estudiants durant el curs.
• Presentació de la memòria final (tècnica), a final de curs, del projecte específic desenvolupat per cada equip.
• Examen final, en les darreres setmanes del semestre, per afavorir la consolidació individual del conjunt del material treballat durant el curs.
La qualificació final de l’assignatura s’obtindrà a partir de la suma ponderada de les valoracions de les diferents evidències, tenint en compte que cada una de les components citades té un pes específic diferent:
N = 15% (activitat individual durant el curs) + 10% (presentacions informes parcials projecte treballat en equip) + 35% (memòria final del projecte) + 40% (examen final)
Serà condició necessària per poder efectuar aquesta suma ponderada que: (1) cadascuna de les components tingui una puntuació positiva, (2) la qualificació obtinguda a la memòria final del projecte sigui igual o superior a 4.5, i (3) la qualificació obtinguda a l’examen final sigui igual o superior a 4.
Cal tenir en compte que les qualificacions obtingudes dels treballs en equip realitzats durant el curs, i per tant també la memòria final del projecte sempre seran a nivell individual, i no necessàriament coincidiran amb la qualificació del treball en sí, ja que es tindran en compte aspectes individuals como ara la participació en la resolució i la defensa dels mateixos.
Notes importants:
Prova de recuperació
Consistirà en la realització d'una prova el dia assenyalat pel Centre. En cas de superar-la, la qualificació final de l'assignatura serà de 5.0.
Programari lliure a definir en funció dels interessos dels equips d'estudiants.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 1 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 2 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |