Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500797 Educació Infantil | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Competència comunicativa i interactiva no inferior al nivell B1.2 del MECR.
Aquesta és una assignatura optativa que proporciona una introducció a l’ensenyament/aprenentatge de la llengua estrangera a l’educació infantil, clau per a aquelles persones que estiguin interessades en impartir docència en anglès en aquesta etapa educativa.
Els objectius fonamentals de l’assignatura són proporcionar coneixements bàsics, eines, recursos i estratègies que ajudin als futurs mestres a familiaritzar-se amb els requeriments d’una docència efectiva de la llengua anglesa a l’educació infantil, i promoure la reflexió sobre la tasca educativa en anglès en aquesta etapa.
1. El currículum de l'etapa d’educació infantil i el disseny d'activitats per afavorir el desenvolupament de les capacitats de parla i de comunicació.
2. El llenguatge verbal i no verbal en la comunicació. El joc i la creativitat en l’aprenentatge de les llengües estrangeres en l’educació infantil.
3. Recursos didàctics: les tècniques dramàtiques, les cançons, els contes i la poesia com a eines de suport per a l'aprenentatge d’una llengua estrangera a l'educació infantil.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 45 | 1,8 | 2, 10, 11, 12, 5, 8, 1, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories supervisades | 30 | 1,2 | 2, 4, 5, 8, 1 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs i activitats directament relacionades amb els continguts de l'assignatura | 75 | 3 | 2, 9, 11, 4, 5, 1, 6 |
En aquesta assignatura adquirirem els coneixements teòrics necessaris per poder desenvolupar docència en anglès a l'educació infantil a Catalunya. Paral·lelament s'analitzaran exemples reals d'aula, es compartiran estratègies, es categoritzaran recursos digitals, s'observaran diferents exemples de material didàctic, es facilitaran eines per poder redactar textos amb el desplegament del curriculum de l'àrea de llengua anglesa a educació primària, etc. Tot això amb la finalitat de poder anar creant diferents situacions i propostes educatives (individualment, en parelles o en grups).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
1 text expositiu i reflexiu basat en les lectures i els temes treballats a classe relacionats amb el desplegament del currículum de l'àrea de llengua anglesa a educació primària. (Treball individual) | 30% | 0 | 0 | 7, 2, 9, 10, 13, 11, 8, 1 |
Assistència i participació activa (individual) | 10% | 0 | 0 | 9, 13, 1 |
Disseny i presentació d'una seqüència didàctica. (Treball en grup) | 30% | 0 | 0 | 7, 2, 3, 13, 11, 12, 4, 5, 6 |
Disseny i presentació de quatre activitats per a ensenyar l'anglès a l'educació infantil. (Treball en parelles) | 20% | 0 | 0 | 13, 12, 4, 5, 6 |
Selecció i narració d'un conte a classe. Fitxa del conte (treball individual) | 10% | 0 | 0 | 12, 4, 6 |
Tots els treballs són OBLIGATORIS, també ho és l'assistència al 80% de les classes. Si no es compleixen aquestes dues premisses l'alumne no podrà ser avaluat.
Els alumnes rebran un retorn i la qualificació de les tasques, com a màxim, 20 dies hàbils després del lliurament o presentació de la tasca.
AVALUACIÓ CONTINUADA
La nota final de l'assignatura s'obté fent la mitjana de les 5 tasques d'avaluació que s'esmenten en l'apartat anterior. La nota mínima de cada tasca per fer mitjana amb la resta és de 5.
CALENDARI DE LLIURAMENT DE TASQUES
Data de recuperació: Divendres 27 de juny de 2025 de 8h a 10:30h.
Només els estudiants que hagin superat 4 de les 5 tasques d’avaluació podran participar a la sessió de recuperació. L'assistència i participació activa a classe ha de ser una d'elles.
A la sessió de recuperació, els estudiants només poden obtenir una nota màxima de 5 sobre 10 en la tasca a recuperar.
AVALUACIÓ ÚNICA
En el cas d'acollir-se a l'avaluació única s'hauran de lliurar o implementar, el dia 20 de juny de 2025 de 8h a 10:30h les següents tasques:
1) Text expositiu basat en tres lectures 30% cal lliurar-lo el dia de la prova.
2) Disseny d'una seqüència didàctica 40% cal lliurar-lo el dia de la prova, durant la prova s'implementarà oralment.
3) Presentació d'una activitat basada en una d'aquestes opcions: TPR, Music, Classroom Routines o Arts and Crafts 10% a realitzar oralment el dia de la prova.
4) Selecció, justificació i narració d'un conte 20% a realitzar oralment i per escrit el dia de la prova.
Data de recuperació: Divendres 27 de juny de 2025 de 8h a 10:30h.
Només els estudiants que hagin superat 3 de les 4 tasques d’avaluació podran participar a la sessió de recuperació.
A la sessió de recuperació, els estudiants només poden obtenir una nota màxima de 5 sobre 10 en la tasca a recuperar.
Aspectes que cal tenir en compte per aprovar l'assignatura:
1) Es tindrà en compte el nivell d'anglès en la correcció dels treballs orals i escrits.
2) El plagi, total o parcial, o l'ús de l'intel·ligència artificial en un dels treballs comporta automàticament l'anul·lació de tots els treballs presentats i la qualificació final de SUSPÈS (0) en aquesta assignatura.
3) És obligatori que en els treballs les referències bibliogràfiques es citin correctament fent servir les directrius APA.
4) La participació activa a l'aula i la contribució als debats d'aula incidirà en la nota de la tasca anomenada "Assistència i Participació activa".
Álvarez, Yolanda (2022). Improving skills by playing: Trabajar las habilidades mediante actividades lúdicas. Castelló: Sar Alejadría Ediciones.
Brewster, Jean, Ellis, Gail, i Girad, Denis (New Ed. 2012). The primary English teacher’s guide. Harlow: Penguin English Guides.
Cameron, Lynne (2001). Teaching languages to young learners. Cambridge: Cambridge University Press. Available at: https://didactics-a.wikispaces.com/file/view/lynne+cameron.pdf
Dooly, Melinda, i Masats, Dolors (2015). A critical appraisal of foreign language research in CLIL, YLL and TELL in Spain (2003-2012). Language Teaching: Surveys and Studies, 48(3), 1-30.
Giannikas, Christina, McLaughlin, Lou, Fanning, Gemma, i Deutsch, Nellie (Eds.). (2015). Children learning English: From research to practice. Reading: Garnet Education.
Lightbown, Patsy M. i Spada, Nina (New Ed. 2013). How Languages are Learned. Oxford: Oxford University Press.
Masats, Dolors (2016). Recursos y materiales para aprender lenguas. In D. Masats & L. Nussbaum (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria (pp. 225-251). Madrid: Síntesis.
Mitchaell-Schuitevoerder, Rosemary, i Mourao, Sandie (Eds). (2006). Teachers and young learners: Research in our Classrooms. Canterbury: IATEFL.
Mont, Maria, i Gonzalez-Acevedo, Nathaly (2019). Coding toys while learning English: Programming with very younglearners. A Dolors Masats, Maria Mont i Nathaly Gonzalez-Acevedo (Eds). Joint efforts for innovation: Working together to improve foreign language teaching in the 21st century (pp. 59-65). Rothersthorpe: Paragon Publishing. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3064130
Mont, Maria, i Masats, Dolors (2018). Tips and suggestions to implement telecollaborative projects with young learners. In Melinda Dooly & Robert O’Dowd (Dirs.) In this together: Teachers’ experiences with transnational, telecollaborativelanguage learning projects (pp. 92-122). New York/Bern: Peter Lang. Gold open access.
Moon, Jayne (2000). Children Learning English. Oxford: Macmillan Heinemann.
Otto, Ana, i Corina-Pérez, Beatriz (Eds.). (2023). Handbook of CLIL in pre-primary education. Berlin: Springer.
Paran, Amos, i Watts, Eleanor (Eds). (2003). Storytelling in ELT. Whitstable: IATEFL.
Pinter, Annamaria (2017). Teaching Young Language Learners. Oxford: Oxford University Press.
Reilly, Vanessa, i Ward, Sheila M. (1997). Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.
Roth, Genevieve (1998). Teaching very young children. Pre-school and early primary. London: Richmond Santillana.
Schwartz, Mila (2018). Preschool bilingual education: Agency in interaction between children, teachers, and parents. Berlin: Springer.
Shin, Joan, i Crandall, Joann (2013). Teaching young learners English. Heinle & Heinle.
Torras Vila, Berta (2021). Music as a tool for foreign language learning in early childhood education and primary education. Proposing innovative CLIL music teaching approaches. CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, 4(1), 35- 47. https://revistes.uab.cat/clil/article/view/v4-n1-torras-vila/60-pdf-en
No cal adquirir cap programari especial per cursar aquesta assignatura.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |