Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana tenir coneixements bàsics de romanès.
La funció d'aquesta assignatura és consolidar el desenvolupament de les competències comunicatives bàsiques de l'estudiant en Idioma D per preparar-lo per a la traducció directa. També es proposa apropar l’alumnat a diversos aspectes socioculturals de Romania.
Continguts gramaticals:
- Models de conjugació verbal
- El subjuntiu present
- El futur
- El condicional present
- L’imperatiu
- El substantiu en datiu i genitiu
- El pronom personal en acusatiu i datiu
- El pronom reflexiu
- Els possessius
Continguts lèxics:
- El cos humà, aliments, objectes i activitats quotidianes, el temps laboral, les vacances, etc.
A aquests s'afegiran continguts fonètics i ortogràfics, continguts comunicatius (demanar i donar informacions, exemplificacions, justificacions, etc.) i de caire sociocultural (tradicions, mùsica, cine, etc.)
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats de comprensió oral | 7 | 0,28 | 4, 1, 5, 6, 2, 7, 3, 8, 31 |
Activitats d´expressió escrita | 7 | 0,28 | 4, 1, 5, 6, 2, 7, 3, 20, 24, 23, 22, 21, 16, 19, 12, 11, 9, 10, 13, 8 |
Exercicis de comprensió escrita | 14 | 0,56 | 4, 1, 5, 6, 2, 7, 3, 20, 24, 23, 22, 21, 12, 11, 9, 10, 13, 8 |
Exercicis de gramàtica i vocabulari | 16 | 0,64 | 4, 1, 6, 7, 20, 21, 12, 11, 9, 10, 13, 8 |
Exercicis de producció oral | 8 | 0,32 | 4, 1, 5, 6, 2, 7, 3, 31 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisió i revisió de les activitats orals i escrites | 8,5 | 0,34 | 4, 1, 5, 6, 7, 3, 20, 21, 15, 16, 17, 18, 14, 19, 12, 11, 9, 10, 13, 8, 30, 27, 25, 28, 29, 26, 31 |
Supervisió i revisó d´exercicis | 8 | 0,32 | 4, 1, 5, 6, 2, 7, 3, 20, 24, 23, 22, 21, 15, 16, 17, 18, 14, 19, 12, 11, 9, 10, 13, 8, 30, 27, 25, 28, 29, 26, 31 |
Tutories programades | 14 | 0,56 | |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació de les activitats de comprensió lectiva | 20 | 0,8 | 4, 1, 5, 6, 2, 7, 3, 20, 24, 23, 22, 21, 16, 17, 18, 14, 19, 12, 11, 9, 10, 13, 8 |
Preparació de les activitats d´expressió escrita | 20 | 0,8 | 4, 1, 5, 6, 2, 7, 3, 15, 16, 17, 18, 14, 19, 8, 30, 27, 25, 28, 29, 26, 31 |
Resolució d´exercicis | 20 | 0,8 | 4, 1, 5, 6, 2, 7, 3, 20, 24, 23, 22, 21, 16, 19, 12, 11, 9, 10, 13, 8 |
Les activitats formatives privilegiaran la participació activa de l'alumnat per poder assolir les competències previstes.
La metodologia docent combinarà diversos tipus de tècniques i accions, com per exemple la classe expositiva, les situacions simulades, l'aprenentatge cooperatiu, els debats etc.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Primera prova de comprensió de lectura, gramàtica i vocabulari | 25% | 2 | 0,08 | 4, 1, 5, 6, 2, 7, 3, 20, 24, 23, 22, 21, 12, 11, 9, 10, 13, 8 |
Prova d'expressió escrita | 25% | 1,5 | 0,06 | 4, 1, 5, 6, 2, 7, 3, 20, 24, 23, 22, 21, 15, 16, 17, 18, 14, 19, 12, 11, 9, 10, 13, 8, 30, 27, 25, 28, 29, 26, 31 |
Segona prova de comprensió de lectura, gramàtica i vocabulari | 25% | 2 | 0,08 | 4, 1, 5, 6, 2, 7, 3, 20, 24, 23, 22, 21, 12, 11, 9, 10, 13, 8 |
Tasques de comprensió i producció oral | 25% | 2 | 0,08 | 4, 1, 5, 6, 2, 7, 3, 31 |
Avaluació continuada
L’alumnat ha de demostrar el seu progrés fent diverses activitats d’avaluació. Aquestes activitats apareixen detallades a la taula del final d’aquesta secció de la Guia Docent.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podrà accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més. En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una únicaactivitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació. L’alumnat que superi la recuperació aprovarà l'assignatura amb una nota màxima de 5.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Aquesta assignatura preveu l’avaluació única en els termes establerts per la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI.
L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la Facultat i enviar-ne una còpia a la persona responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. La Gestió Acadèmica publicarà la data i hora a la web de la Facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI o passaport).
Activitats d’avaluació única
La qualificació final de l’assignatura s’establirà d’acord amb elssegüentspercentatges:
Prova de comprensió i producció oral: 25%
Dues proves de comprensió de lectura, gramàtica i vocabulari: 25% i 25%
Prova d'expressió escrita: 25%
Els processos de revisió de les qualificacions i de recuperació de l’assignatura són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada. Vegeu-los més amunt en aquesta guia docent.
Avram, Mioara. Sala, Marius (2013), Les presentamos la lengua rumana. Alicante: Universidad de Alicante.
Dorobăţ, Ana. Fotea, Mircea (1999), Româna de bază, vol 1 și 2. Iasi: Institutul European.
González-Barro, José Damián (2015), Esquemas de rumano: Gramática y usos lingüísticos. Madrid: Centro de Lingüística Aplicada Atenea.
Kohn, Daniela (2009), Puls. Manual de limba română pentru străini. Iasi: Polirom.
Platon, Elena et alii (2012), Manual de limba română ca limba străină(RLS): A1-A2. Cluj-Napoca: Casa Cărții de Știință.
Moldoveanu Pologea, Mona (2016), Learn Romanian. Bucuresti: Rolang Publishing House.
Teyssier, Paul (2004), Comprendre les langues romanes. Paris: Chandeigne.
Cap.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |