Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No.
- L’alfabet. Precedents. Pronúncia de les lletres. Diftongs i grups consonàntics.
- Morfosintaxi nominal bàsica. Flexió (els casos). Gènere i nombre. L’article.
- L’adjectiu. L’adverbi.
- Morfisintaxi verbal bàsica. Present actiu i passiu. Futur i subjuntiu.
- Vocabulari bàsic
- Cultura : breu historia recent de Grècia; literatura i música; paisatge i gastronomia
- L’alfabet. Precedents. Pronúncia de les lletres. Diftongs i grups consonàntics.
- Morfosintaxi nominal bàsica. Flexió (els casos). Gènere i nombre. L’article.
- L’adjectiu. L’adverbi.
- Morfisintaxi verbal bàsica. Present actiu i passiu. Futur i subjuntiu.
- Vocabulari bàsic
- Cultura : breu historia recent de Grècia; literatura i música; paisatge i gastronomia
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Introducció a la gramàtica bàsica | 46,75 | 1,87 | 4, 1, 5, 6, 2, 7, 3, 31 |
Tipus: Supervisades | |||
Audiovisuals | 29 | 1,16 | 4, 1, 5, 6, 2, 7, 3, 31 |
Expressió escrita i comprensió lectora | 30 | 1,2 | 4, 5, 2, 3, 20, 24, 23, 22, 21, 15, 16, 17, 18, 14, 19, 12, 11, 9, 10, 13, 8, 30, 27, 25, 28, 29, 26 |
Expressió oral | 20 | 0,8 | 4, 1, 5, 6, 2, 7, 3 |
Lèxic | 20 | 0,8 | 4, 1, 5, 6, 2, 7, 3, 16, 19, 12, 11, 9, 10, 13, 8 |
Aquest curs vol ser una introducció en l’aprenentatge de la llengua grega moderna sense requeriment de coneixements previs. Basat en l’adquisició d’una gramàtica de base i d’un vocabulari fonamental, té com a finalitat fornir l’alumne de les eines necessàries per tal que assoleixi un vocabulari bàsic i uns coneixements de gramàtica suficients que li permetin un posterior aprofundiment en la llengua grega moderna, al temps que se l'introdueix a la seva cultura. Es potenciarà especialment la vessant oral, per tractar-se d’una llengua ‘viva’, atès que l’ús viu de la llengua facilita l’aprenentatge de vocabulari, que ajudarà també, i de manera particular, aquells estudiants que cursin assignatures de grec clàssic.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats de classe | 15% | 1 | 0,04 | 4, 1, 5, 2, 7, 3, 20, 24, 23, 14, 19, 12, 11, 9, 10, 13, 8, 30, 27, 25, 28, 29, 26, 31 |
Examen parcial 1 | 30% | 1,5 | 0,06 | 4, 6, 20, 10, 8, 30, 25, 26, 31 |
Examen parcial 2 | 35% | 1,5 | 0,06 | 4, 1, 5, 6, 2, 3, 20, 24, 23, 22, 21, 15, 16, 17, 18, 14, 19, 12, 11, 9, 10, 13, 8, 30, 27, 25, 28, 29, 26, 31 |
Prova oral | 20% | 0,25 | 0,01 | 4, 1, 5, 6, 2, 7, 3, 31 |
Avaluació continuada
Es faran dos exàmens parcials. El primer a finals d'octubre amb la meitat de la matèria del curs. El segon a principis de gener amb la segona meitat de la matèria. El segon examen també tindrà valor de reavaluació del primer. El primer examen tindrà un valor del 30%, el segon del 35%. A més hi haurà una prova oral del 20% i un 15% d'activitats i participiació regulars.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Avaluació única
Aquesta assignatura preveu avaluació única en els termes establerts en la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI.
L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la facultat i enviar-ne una còpia al docent responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà presencialment en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. La Gestió acadèmica publicarà la data i hora a la web de la facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI/NIE o passaport).
Activitats d’avaluació única
L’avaluació única inclourà un mínim de tres activitats d’avaluació d’almenys dues tipologies diferents, segons indica la normativa.
Els processos de revisió de les qualificacions i de recuperació de l’assignatura (segons escaigui) són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada. Vegeu més amunt en aquesta guia docent.
Arvanitakis (2002) Epikinoniste Elliniká I. Thessaloniki.
Makridis-Olalla (2005) El Nuevo Diccionario Griego-Español.
Atenas Iordanídou (1992). Ta rímata tis Neas Ellinikís.
.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Grec | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | tarda |