Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500239 Història de l'Art | OT | 3 |
2500239 Història de l'Art | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es requereixen coneixements previs relacionats amb l'art asiàtic. No obstant això, es recomana que l'estudiantat sigui capaç de llegir i entendre l'anglès, ja que la major part de lectures obligatòries i vídeos es proveiran en aquesta llengua.
- Assolir uns coneixements sobre les manifestacions artístiques d'Índia i Xina.
- Conèixer els recursos bibliogràfics propis de la disciplina per tal de poder aprofundir en aspectes específics
de l'art asiàtic.
- Dominar la terminologia historicoartística adequada.
1. Conceptes generals. Orientalisme, colonialisme i decolonització del discurs de la història de l'art.
2. Introducció a l'hinduisme, budisme, confucianisme i daoisme. Vocabulari específic i altres aspectes culturals.
3. Índia: de les primeres evidències arqueològiques a les manifestacions del món contemporani.
4. Xina: de les primeres evidències arqueològiques a les manifestacions del món contemporani.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 40 | 1,6 | 3, 1, 2, 5 |
Seminari | 20 | 0,8 | 8, 9, 4, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Lectures i altres | 10 | 0,4 | 1, 2, 12, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi autònom | 80 | 3,2 | 3, 2, 5, 11 |
El curs està dividit en sessions teòriques impartides per la professora que comptaran amb el suport de les lectures obligatòries. Aquestes es discutiran en les dates indicades a l'inici de curs en el marc de les sessions teòriques. També es realitzaran seminaris a classe i activitats via Campus Virtual, entre d'altres. Així mateix, es realitzaran sessions pràctiques amb la possibilitat de fer-les fora de l'espai de la classe.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats escrites, individuals o en grup, presentacions orals | 35% | 0 | 0 | 6, 5, 8, 9, 4 |
Participació en seminaris i lectures obligatòries i altres activitats | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 10, 4, 11 |
Una o més proves escrites | 35% | 0 | 0 | 3, 5, 12, 7, 8, 4 |
- Exercici 1: 35%
- Exercici 2: 35%
- Activitat: 30%
La nota final és el resultat de la suma de les qualificacions obtingudes a totes tres evidències. L'alumnat haurà d'obtenir un 3,5 sobre 10 en cadascuna de les activitats per a poder fer mitja.
Si l'estudiant només s'ha presentat a alguns dels exercicis obligatoris (evidències 1, 2 o 3) i els ha superat, obtindrà un "no avaluable" quan la suma global no arribi a l'aprovat o a una qualificació superior. En cas
contrari, li constarà la nota que hagi tret. En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l'alumnat (Campus Virtual) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Només té dret a una recuperació - a la data fixada per la Gestió Acadèmica de la Facultat - l'alumnat suspès que s'hagi presentat a totes les evidències obligatòries (1, 2 i 3). La nota màxima a aconseguir a la recuperació
és 5.
Avaluació única:
L'avaluació continuada consisteix en 2 proves:
- Projecte individual: 40% de la qualificació final.
- Prova escrita: 60% de la qualificació final.
Procediment de recuperació de l’avaluació única:
Per participar a la recuperació l’alumnat ha d’haver lliurat totes les proves previstes. Per poder participar al procés de recuperació l’estudiant ha d’haver obtingut una qualificació mitjana final de 3,5.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés
disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s'adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d'exercicis a través de Teams, etc. La professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Índia
Ahuja, Naman P. 2018. India. Art and Archaeology. Earliest times to the sixth century. Oxford: Ashmolean Museum.
Clunas, Craig; Harrison-Hall, Jessica. 2014. Ming. 50 years that changed China. Londres: The British Museum.
Crill, Rosemary (ed.).2016. The Fabric of India. Londres: V&A Publishing.
Dalmia, Yashodhara. 2001. The Making of Modern Indian Art: the Progressives. Nova Delhi, Oxford: Oxford University Press.
Dalrymple, William. 2019. Forgotten Masters :Indian Painting for the East India Company. Londres: The Wallace collection.
Eaton, Richard M. 2020. India in the Persianate Age: 1000 - 1765. Londres: Penguin.
English, Elizabeth. 2002. Vajrayogini: Her Visualisations, Rituals and Forms. Boston: Wisdom Publications.
Jongeward, David. 2019. Buddhist Art of Gandhara in the Ashmolean Museum. Oxford: Ashmolean Museum.
Lal, Vinay. 2022. Insurgency and the Artist. The Art of the Freedom Struggle in India. Nova Delhi: Roli Books.
Shimada, Akira and Willis, Michael. 2016. Amaravati: the art of an early Buddhist monument in context. London: British Museum Press.
Sinha, Gayatri (ed.). 2009. Art and Visual Culture in India 1857-2007. Mumbai: Marg Publications.
Topsfield, Andrew. 2012. Visions of Mughal India. The Collection of Howard Hodgkin. Oxford: Ashmolean Museum.
Topsfield, Andrew. 2021. Art of India and Beyond. Oxford: Ashmolean Museum.
Topsfield, Andrew (ed.).2014. In the Realms of Gods and Kings. The Art of India Philip Wilson Publishers.
Xina
Bartholomew, T. 2006. Hidden Meanings in Chinese Art. San Francisco: Asian Art Museum.
Cao Yin (ed). 2016. Tang: Treasures from the Silk Road Capital. Sydney: Art Gallery of New South Wales.
Clunas, Craig. 2017. Chinese Painting and Its Audiences. Princeton: Princeton University Press.
Eckfeld, T. 2005. Imperial Tombs in Tang China 618-907: The Politics of Paradise. Londres: Routledge Curzon.
Fang, Lily. 2023. The history of Chinese ceràmics. Singapur: Springer Nature Singapore.
Gasparini, Mariachiara. 2020. Transcending Patterns. Honolulu: University of Hawaii Press.
Huang, Shih-shan. 2012. Picturing the True Form. Cambridge, Mass.: Harvard University Press.
Kuhn, D. ed. 2014. Chinese Silks. New Haven: Yale University Press.
Lee, Hui-shu. 2001. Exquisite Moments: West Lake and Southern Song Art. Nova York: China Institute.
Li, Wendan. 2009. Chinese Writing and Calligraphy. Honolulu: University of Hawaii Press.
Linduff, K. and Yan Sun (eds.) 2004. Gender and Chinese Archaeology. Walnut Creek, Ca.: Altamira Press.
Lok Man Yan, J. B. 2024. The Four Gods Figurines As Tomb Guardians Their Function, Circulation, and Disappearance in Tang China (618-907 AD). Berlín i Heidelberg: Metzler'sche Verlagsbuchhandlung & Carl Ernst Poeschel GmbH.
McCausland, S. 2014. The Mongol Century: Visual Cultures of Yuan China. Honolulu: University of Hawaii Press.
Pierson, S. 2013. From object to concept: global consumption and the transformation of Ming porcelain. Hong Kong: Hong Kong University Press.
Qingzhu Liu i Jing He. 2024. A History of Un-fractured Chinese Civilization in Archaeological Interpretation. Singapur: Springer Verlag Singapore
Steinhardt, N. ed. 2002. Chinese Architecture. New Haven: Yale University Press.
Sturman, P. and S. Tai (eds.). 2012. The Artful Recluse: Painting, Poetry and Politics in Seventeenth-Century China. Prestel, Munich, Londres i Nova York: Delmonico Books.
Si cal un programari específic s'anunciarà oportunament.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |