Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500239 Història de l'Art | OT | 3 |
2500239 Història de l'Art | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana tenir comprensió lectora en diverses llengües modernes, principalment l'anglès, a part del català i l'espanyol.
- Conèixer una panoràmica general i introductòria a la diversitat artística del món focalitzant la mirada en diversos exemples d'Àfrica, d'Oceania i de l'Àsia Oriental.
- Conèixer els recursos bibliogràfics propis de la disciplina.
- Adquirir una certa familiaritat amb l'art japonès com a exemple.
- Dominar la terminologia historicoartística adequada.
ACOTACIONS PRÈVIES. A l'entorn de la coherència del títol i els continguts de l'assignatura.
1. ARTS D'ÀFRICA. Introducció a la història de les arts dels pobles de l'Àfrica subsahariana, principalment d'àrees corresponents les actuals Nigèria, Mali, Guinea Equatorial, Gabon i la República Democràtica del Congo.
2. ARTS D'OCEANIA. Introducció a les formes artístiques del Pacífic, principalment d'Austràlia, Nova Guinea i la Polinèsia.
3. ART JAPONÈS: Introducció a l'art japonès, des de la prehistòria fins al segle XX.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Dirigida | 130 | 5,2 | 6, 3, 1, 2, 5, 12, 7, 10, 8, 9, 4, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisada | 10 | 0,4 | 6, 3, 1, 2, 5, 12, 7, 8, 9, 4, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Autònoma | 10 | 0,4 | 6, 3, 1, 2, 5, 12, 7, 10, 8, 9, 4, 11 |
Classes presencials (activitat dirigida):
- Classes teòriques.
- Eventuals conferències.
Tutories (activitat supervisada)
- Resolució de dubtes relacionats amb l'assignatura. Campus Virtual
- Determinats materials, calendari i dates de lliurament.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evidencia 1. Comentari escrit | 20% | 0 | 0 | 6, 3, 1, 2, 5, 12, 7, 10, 8, 9, 4, 11 |
Evidència 2: Examen consistent en la identificació/comentari d'obres d'Àfrica i Oceania | 40% | 0 | 0 | 6, 3, 1, 2, 5, 12, 8, 9, 4, 11 |
Evidència 3: Examen consistent en el comentari d'una obra d'art japonès | 40% | 0 | 0 | 6, 3, 1, 2, 5, 12, 7, 8, 9, 4, 11 |
Evidència 1: Comentari escrit (20%)
Evidència 2: Examen consistent en la identificació/comentari d'obres d'Àfrica i Oceania(40%).
Evidència 3: Examen consistent en el comentari d'una obra d'art japonès (40%).
La nota final de l'assignatura serà el resultat de la suma dels percentatges de les tasques avaluatives i, per aprovar l'assignatura, cal que l'alumnat presenti totes les tasques.
L’estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
Només tenen dret a una reavaluació – a la data fixada per la Gestió Acadèmica– els estudiants suspesos que s'hagin presentat a tots tres exercicis escrits amb una nota final inferior a 5. En aquest cas, la nota màxima a aconseguir a la reavaluació serà un 5.
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
Àfrica
Frank Willet, Arte africano: una introducción, Barcelona, Destino, 2000.
África: mágia i poder. 2500 anys d'art a Nigèria, Fundacio La Caixa, Barcelona, 1998.
William Fagg, Yoruba. Sculpture of West Africa, Pace editions, New York, 1982.
Louis Perrois, L'art fang de la Guinea Equatorial, Barcelona, Fundación Folch, 1991.
Carl Einstein, La escultura negra y otros escritos, Barcelona, Gustavo Gili, 2002.
William Rubin, Primitivism in 20th century art, New York, MoMA, 1987.
Oceania
Nicholas Thomas, Oceanic art, Nova York, Thames & Hudson, 1995.
Peter Brunt i Nicholas Thomas, Art in Oceania: a new history. Londres, Thames & Hudson, 2012.
Peter Brunt, Nicholas Thomas et alii, Oceania. Londres, Royal Academy of Art, 2018.
Eric Kjellgren, Oceania: Art of the Pacific Islands in the Metropolitan Museum of Art, Nova York, Metropolitan Museum of Art, 2007.
Eric Kjellgren, How to read Oceanic art, Nova York, Metropolitan Museum of Art, 2014.
Steven Hooper, Pacific encounters. Art & Divinity in Polynesia 1760-1860, University of East Anglia, 2006.
Japó
Joan Stanley-Baker, Arte japonés, Barcelona, Destino, 2000.
Ivan Morris, El mundo del príncipe resplandeciente, Girona, Atalanta, 2007.
Daisetz T. Suzuki, El zen y la cultura japonesa, Barcelona, Paidos, 1996.
Christine Guth, El arte en el Japón Edo: el artista y la ciudad, 1615-1868, Madrid, Tres Cantos, 2009.
Amaury A. García Rodríguez, Cultura popular y grabado en Japón. Siglos XVII a XIX, México, El Colegio de México, 2005.
Hiroyuki Suzuki, Antiquarians of Nineteenth-Century Japan. The Archaeology of Things in he Late Tokugawa and Early Meiji periods, Getty publications, 2022.
Si calgués un programari específic s’indicaria oportunament.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |