Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504211 Llengua i Literatura Espanyoles | OB | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Filologia espanyola: recerca, professió i transferència és una troncal de quart curs, que busca introduir a l'alumnat del grau, que ja ha realitzat la formació bàsica i el gruix de l'obligatòria, en les sortides professionals de la filologia espanyola, tant en llengua com en literatura.
Es tracta d'una assignatura de continguts transversals i de dimensió aplicada, on els continguts teoricopràctics apresos durant els tres cursos anteriors es posaran en relació amb les diferents sortides professionals de la filologia, a través de l'anàlisi de diferents treballs de cas.
OBJECTIUS
- Aprofundir i ampliar la dimensió aplicada les eines teòric-crítiques de la filologia espanyola.
-Conèixer el mapa de sortides laborals de la filologia espanyola i els seus fonaments.
-Desenvolupar les competències d'escriptura i anàlisi crítica mijantçant de l'elaboració d'informes, assajos, ressenyes etc.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats d'avaluació | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació de classes i treballs, estudi | 76 | 3,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
L'aprenentatge d'aquesta assignatura per part de l'alumne es distribueix de la manera següent:
· Activitats dirigides. Aquestes activitats es divideixen en classes magistrals i en seminaris i pràctiques dirigits pel professor, en què es combinarà l'explicació teòrica amb la discussió dels textos.
· Activitats supervisades. Es tracta de tutories programades pel professor, dedicades a la correcció i comentari de problemes en els diferents nivells d'anàlisi literària.
· Activitats autònomes. Aquestes activitats inclouen tant el temps dedicat a l'estudi personal com a la realització de treballs i comentaris analítics.
· Activitats d'avaluació. L'avaluació de l'assignatura es durà a terme mitjançant proves escrites.
Es dedicarán 15m d'una classe a repondre a les enquestes de l'assignatura
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercici I | 33% | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Exercici II | 33% | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Exercici III | 33% | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
L'avaluació continuada consistirà en l'elaboració de 3 exercicis a triar entre els cinc blocs de l'assignatura. Cadascun d'ells tindrà el valor d'un terç de la nota. L'equip docent proporcionarà instruccions detallades per a l'elaboració de cada prova a través del campus virtual, així com dels terminis de lliurament.
Les dates de lliurament de les proves es facilitaran durant les dues primeres setmanes del curs.
-Recerca en literatura espanyola i hispanoamericana
A partir d'un llistat temàtic facilitat per la professora, el/la estudiant redactarà un breu article científic (d'unes 8 pàgines aproximadament), on tingui en compte els diferents passos del procés de recerca en literatura estudiats en les sessions.
-Recerca en llengua espanyola
A partir d'un llistat temàtic facilitat per la professora, el/la estudiant redactarà un breu article científic (d'unes 8 pàgines aproximadament), on tingui en compte els diferents passos del procés de recerca en literatura estudiats en les sessions.
-L'ensenyament de l'espanyol com a llengua estrangera
Els alumnes hauran de dissenyar una activitat l'objectiu de la qual sigui ensenyar un aspecte de la gramàtica de l'espanyol, establert per la professora, a un grup d'estudiants estrangers. Aquest disseny haurà d'estar degudament justificat utilitzant (és a dir, citant) les fonts bibliogràfiques proporcionades durant les classes.
-La llengua i la literatura espanyoles en el currículum de l'educació secundària
Breu treball sobre la relació entre la formació de l'estudiantat del grau en Llengua i Literatura Espanyoles i la seva funció com a possible futur docent en l'educació secundària centrat en un aspecte concret prèviament acordat amb la professora.
-El món editorial
Disseny d'una fitxa de lectura
Després del lliurament de les notes de cada exercici, l'equip docent proposarà a l'alumnat una data per a la revisió de les proves/notes.
Per a aprovar l'assignatura s'ha d'obtenir un 5 de mitjana entre els tres exercicis presentats. Si el/la estudiant no presenta els tres exercicis requerits rebrà la qualificació de no avaluable. Si la mitjana de les tres proves és inferior a 5 el/la estudiant tindrà dret a optar a la recuperació de les parts suspeses.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
***Es lliurarà bibliografia complementària al llarg del curs
Cassany, Daniel (2021). El arte de dar clase (según un lingüista). Barcelona: Anagrama (Argumentos).
Chicote,Gloria; Rodríguez Temperley, Mercedes; Gabrieloni, Ana Lía; Nofal, Rossana; Gerbaudo, Analía; Dalmaroni Miguel (2020). La investigación literaria: problemas iniciales de una práctica. Buenos Aires: Universidad Nacional del Litoral.
Ferrús, Beatriz, Poch, Dolors (2014), El español entre dos mundos, Madrid, Iberoamericana.
Foucault Michel (2012). La arqueología del saber. México: Siglo XXI Editores.
Méndez Santos, Carmen (2022), 101 preguntas para ser profe de ELE. Introducción a la lingüística aplicada para la enseñanza del español, Madrid, Edinumen.
Miquel, Lourdes Ruíz Campillo, J. Plácido- Martínez Gila, Pablo- Castañeda, Alejandro- Ortega Olivares, Jenaro- Alonso Raya, Rosario, (2020) Gramática Básica Del Estudiante De Español (Nueva Edición Revisada), Madrid, Difusión.
Pöckl, Wolfgang, Franz Rainer y Bernhard Pöll (2004). Introducción a la lingüística románica. Madrid: Gredos.
Queralt Estévez, Sheila (coord.) (2023). Lingüistas de hoy. Profesiones para el siglo XXI. Madrid: Síntesis.
Teixidor, Emili (2007). La lectura y la vida. Barcelona: Ariel.
Moodel, Teams
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |