Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504211 Llengua i Literatura Espanyoles | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Atès que l'estudiant ha demostrat, mitjançant l'obtenció dels crèdits corresponents a les assignatures de formació bàsica i les obligatòries, haver adquirit les competències bàsiques, haurà de ser capaç d'expressar-se amb correcció oralment i per escrit. Per aquesta raó, els eventuals errors ortogràfics i d'expressió que poguera fer comportaran un descens de la puntuació en la qualificació final.
Les activitats, pràctiques i treballs presentats a l'assignatura hauran de ser originals i no s'admetrà, sota cap circumstància, el plagi total o parcial de materials aliens publicats en qualsevol soport.
L'eventual presentació de material no original, sense indicar adequadament la seva font, comportarà automàticament el suspens (O). Així mateix es considera que l'estudaint coneix les normes generals de presentació d'un treball acadèmic. Tanmateix, podrà aplicar les normes específiques que pot indicar-li el professor de l'assignatura, si així ho creu necessari.
Són objectius específics i formatius de l'assignatura:
1. Introducció i Generalitats
2. El teatre prelopesco
3. El text i l'espectacle teatral al segle xvii
4. El teatre del segle XVII: lope de vega i la comèdia nova
5. L'prosa de ficció
6. Introducció a la poesia del XVII: difusió, nous gèneres i generacions
7. Poesia del XVII. Classicisme aragonés i andalús
8. Lope i Góngora en els seus inicis poètics
9. Góngora: la seva nova poesia i les polèmiques al voltant de ella
10. Francisco de Quevedo
11. L'prosa d'idees
12. Calderón de la Barca
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals y sessions de seminaris | 46 | 1,84 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació d'un treball escrit sobre literatura del Segle d'Or | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació d'una prova de comentari d'un text del Segle d'Or | 28 | 1,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Preparació de prova escrita de caràcter teòric | 28 | 1,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
L'aprenentatge d'aquesta assignatura per part de l'estudiant es distribueix de la manera següent:
· Activitats dirigides. Aquestes activitats es divideix en classes magistrals i en pràctiques i seminaris dirigits pel professor, en què es combinarà l'explicació teòrica amb La Discussió de tot tipus de textos.
· Activitats supervisades. Es tracta de tutories programades pel professor, dedicades a la correcció i comentari de problemes en els diferents nivells d'anàlisi literària i l'Elaboració d'un treball final de curs.
· Activitats autònomes. Aquestes activitats inclouen tant el temps dedicat a l'estudi personal com a la realització de ressenyes, treballs i comentaris analítics, així com a la preparació de presentacions orals en els seminaris dalt esmentats
· Activitats d'Avaluació. L'avaluació de l'assignatura es durà a terme mitjançant presentacions orals i proves escrites.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova escrita de comentari de text | 25 | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Treball de curs sobre algun aspecte relacionat amb l'assignatura | 50 | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
una prova per avaluar l'assimilació de continguts teòrics | 25 | 1 | 0,04 | 1, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17 |
L'avaluació de l'assignatura s'efectuarà a partir de la realització d'una sèrie d'activitats en què es valoraran els següents aspectes:
- L'assimilació de continguts teòrics,
- l'aplicació pràctica dels continguts i
Per a l'avaluació es realitzaran:
- una prova per avaluar l'assimilació de continguts teòrics (25%),
- un control de l'aplicació pràctica en comentaris de textos (25%) i
- un treball final (50%).
LECTURES OBLIGATÒRIES I OPTATIVES*
Miguel de Cervantes:
Novelas ejemplares, ed. Jorge García López, Crítica, Barcelona, 2001.
Miguel de Cervantes:
Novelas ejemplares, ed. Jorge García López, RAE-Galaxia Gutemberg-Círculo de lectores, Barcelona, 2013.
Lope de Vega:
-El perro del hortelano, ed. Mauro Armiño, Cátedra, Madrid, 2001.
-El caballero de Olmedo, ed. Francisco Rico, Cátedra, Madrid, 1983.
-El castigo sin venganza, ed. Alejandro García Reidy, Crítica, Barcelona, 2010.
Andrés Fernández de Andrada, Epístola moral a Fabio, ed. D. Alonso, estudio preliminar Juan F. Alcina y Francisco Rico, Editorial Crítica (Biblioteca Clásica, 58), Barcelona, 1993. Reedición en RAE-Galaxia Gutemberg-Círculo de lectores, Barcelona, 2014.
Luis de Góngora:
Micó, José María, El Polifemo de Luis de Góngora. Ensayo de crítica e historia literaria, Península, Barcelona, 2001.
Alonso, Dámaso, Góngora y el Polifemo, Gredos, 1967, Madrid, 3 vols. Reed. 1974. [El tercer volumen incluye la edición ampliamente comentada del Polifemo]
Góngora, Luis de. Fábula de Polifemo y Galatea, ed. de Jesús Ponce Cárdenas, Cátedra, Madrid, 2010.
Francisco de Quevedo:
All the texts included in the student's book are mandatory readings, but the following editions of Quevedo are advisable:
"Un Héraclito cristiano", "Canta sola a Lisi" y otros poemas, ed. de Lía Schwartz e Ignacio Arellano, Crítica, Barcelona, 1998.
Arellano, Ignacio, Poesía satírico burlesca, EUNSA, Pamplona, 1984. Reed. revisada en Iberoamericana-Vervuert, Madrid-Frankfurt am Main, 2003.
Quevedo, Los sueños, ed. I. Arellano, Cátedra, Madrid, 2010. Pedro Calderón de la Barca: La vida es sueño (hay varias ediciones de calidad): - Ed. Ciríaco Morón, Cátedra, Madrid, 1978.
- Ed. Evangelina Rodríguez Cuadros, Espasa-Calpe, Madrid, 1990.
- Ed. José M. Ruano de la Haza, Castalia, Madrid, 1994.
- Ed. Enrique Rodríguez Cepeda, Akal, Madrid, 1999.
El gran teatro del mundo*, ed. John Allen y D. Ynduráin, estudio preliminar D. Ynduráin, Crítica, Barcelona, 1997. (También puede utilizarse la ed. de Ynduráin en Alhambra, Madrid, 1981).
Libro del alumno.
All literary texts and complementary materials included in it are mandatory readings.
MANUALS DE REFERÈNCIA
Jones, R. O., Historia de la literatura española, 2, Siglo de Oro: prosa y poesía, Ariel, Barcelona, 1974.
Rico, Francisco, dir., Historia y Crítica de la literatura española, Crítica, Barcelona, 1980-
----, vol. II: Francisco López Estrada. Siglos de Oro: Renacimiento (y Primer suplemento, 1991);
----, Vol. III: Bruce W. Wardropper. Siglos de Oro: Barroco (y Primer suplemento, editado por Aurora Egido, 1992).
Ruiz Pérez, Pedro, Manual de estudios literarios de los Siglos de Oro, Castalia, Madrid, 2003.
Wilson, E. M., y D. Moir, Historia de la literatura española, 3: Siglo de Oro: teatro, Ariel, Barcelona, 1974.
MANUALS ESPECIALMENT RELEVANTS
Arellano, Ignacio, Historia del teatro español del siglo XVII, Cátedra, Madrid, 1995.
Huerta Calvo, Javier, dir., Historia del teatro español, vol. I, Gredos, Madrid, 2003.
López Bueno, Begoña, La poética cultista de Herrera aGóngora, Alfar, Sevilla, 1987. Reed. 2000.
López Bueno, Begoña, coord., La renovación poética del Renacimento al Barroco, Síntesis, Madrid, 1996.
Pedraza Jiménez, Felipe B., Manual de Literatura Española: Vol. 3, El Barroco: Introducción, Prosa, Poesía, Cénlit Ediciones, Navarra, 1998.
Pedraza Jiménez, Felipe B., Manual de Literatura Española: Vol. 4, El Barroco: Teatro, Cénlit Ediciones, Navarra, 1981.
Ruiz Pérez, Pedro, Historia de la literatura española, dir. J.C. Mainer, vol. 3: El siglo del arte nuevo (1598-1691), Crítica, Barcelona, 2010.
BIBLIOGRAFIA INSTRUMENTAL
-SOBRE EL PERIODE HISTÒRIC
Elliott, John H., España y su mundo, Madrid, Alianza Editorial, 1990. Reed. Madrid, Taurus, 2007. García Cárcel, R., Historia de España, siglos XVI y XVII: La España de los Austrias, Madrid, Cátedra, 2003. Lynch, J., Edad moderna: crisis y recuperación, 1598-1808, Barcelona, Crítica, 2005.
-PEL COMENTARI DE TEXTOS
Azaustre, Antonio, y J. Casas Rigall, Manual de retórica española, Madrid, Ariel, 1997. Baehr, Rudolf, Manual de versificación española, Madrid, Gredos, 1969. Reed. 1973. Díez Borque, J. Ma, Comentarios de textos literarios (teoría y prácticas), Madrid, Playor, 1977.
[Per a la bibliografia específica de cada un dels temes, consulteu la proporcionada a l'apartat corresponent de cada unitat didàctica en el Llibre de l'alumne]
www.bne.es
www.rae.es
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |