Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | OT | 3 |
2504212 Estudis Anglesos | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Objectius formatius: formació bàsica en la descripció i ús de l'idioma alemany.
L'aprenentatge es concentra en l'exercici de les quatre destreses bàsiques: comunicació oral, comunicació
escrita, comprensió auditiva i comprensió lectora.
PROGRAMA
Gramàtica:
- El datiu
- Pronoms personals en datiu, repetició dels pronoms personals en acusatiu
- Comparatiu i superlatiu
- Dates, anys (números ordinals)
- El genitiu
- Preposicions amb acusatiu
- Mesures: grandària, llargada, alçada...
- Comparació d'igualtat
- Declinació de l'adjectiu: article + adjectiu + nom
- Determinants: dieser, mancher, jeder, alle
- Opinar: Das stimmt. Da bin ich anderer Meinung.
- Subordinades causals amb i condicionals ambweil wenn
- Präteritum dels verbs modals
- Complements temporals
Situacions i temes:
- Parlar de regals (aniversari i altres festes), formular desitjos
- Anar a comprar, comparar preus i productes
- Escriure invitacions
- Cultura alemanya: biografies de personatges il·lustres i geografia
- Demanar com arribar als llocs
- Descriure persones per la seva aparença
- Discutir, expressar opinió
- Escola, universitat, feina: dir què s'ha fet i expressar desitjos i preferències respecte al món laboral i
acadèmic
- CV, buscar feina, entrevistes de treball.
- Petits projectes (treball en grup)
- Simulacions (àmbit del treball)
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació: exàmens parcials i final | 15 | 0,6 | 1, 3, 2 |
Classes amb participació activa | 40 | 1,6 | 1, 3, 2 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctica oral, situacions simulades | 25 | 1 | 1, 3, 2 |
Tipus: Autònomes | |||
Redacció de textos, exercicis gramaticals, consulta de manuals | 40 | 1,6 | 1, 3, 2 |
L'alumne/a adquireix els coneixements teòrics de la gramàtica bàsica de l'alemany i reforça aquests coneixements amb
exercicis pràctics a classe i a casa (treball autònom) en una progressió tutoritzada pels professors:
La comunicació oral es practica, sobre la base de la gramàtica teòrica, a través de situacions de comunicació senzilles
que van assolint progressivament un grau major de dificultat.
La comprensió auditiva es pràctica a classe a través de la lectura de textos adequats al nivell per part del professor i de
gravacions.
Per a l'exercici de la comprensió lectora es treballen a classe estratègies de lectura sobre textos escrits del nivell
corresponent.
L'exercici de la comunicació escrita es fa a través de redaccions, diàlegs escrits, etc. que l'alumne/a haurà d'elaborar
regularment a casa, per indicació del professor, i que aquest corregirà.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
2 exàmens parcials | 10+15% | 3 | 0,12 | 1, 3, 2 |
2 textos escrits a casa + 1 a classe | 10% | 4 | 0,16 | 1, 3, 2 |
Examen final de diferents destreses | 50% | 3 | 0,12 | 1, 3, 2 |
Participació activa | 5% | 10 | 0,4 | 1, 3, 2 |
Vocabulari (Quizlet) | 10% | 10 | 0,4 | 1, 3, 2 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
I.) Avaluació continuada (= 50% de la nota final):
a) L'avaluació continuada consta de les següents parts: vocabulari, exàmens parcials, redaccions i participació
activa.
b) Es fan dos exàmens parcials, després de les lliçons 2 i 4, que consten de les següents parts: comprensió
oral, comprensió escrita, gramàtica i vocabulari. S'han de aprovar els dos exàmens orals amb una nota
mínima de 5 sobre 10.
c) És obligatori haver fet, al final de cada lliçó, els exercicis del Quizlet corresponents, com a mínim el 70%.
Els resultats es valoraran amb una nota del 7 al 10.
d) S'haurà de fer tres redaccions, dues a casa i una a classe.
e) La nota de l'avaluació continuada consta de les següents parts: 1r examen parcial - 20%, 2n examen parcial
- 30%, redaccions - 20% (5+5+10), vocabulari 20% (Quizlet), participació activa 10%. És obligatori fer totes les parts de l'avaluación continuada.
II.) Examen final (= 50% de la nota final):
1) S'avaluaran totes les destreses en llengua alemanya: gramàtica, comprensió oral i escrita, expressió oral i
4
1) S'avaluaran totes les destreses en llengua alemanya: gramàtica, comprensió oral i escrita, expressió oral i
escrita.
2) Per aprovar l'examen final caldrà aprovar, per separat, cadascuna de les parts de què es composa
l'examen final.
3) Cal aprovar l'examen final amb una nota mínima de 5 sobre 10.
4) L'assignatura s'aprova amb un 5 sobre 10 a la nota final, composta per la suma de les notes de l'examen
final i l'avaluació continuada.
5) Només poden anar a la recuperació aquells i aquelles estudiants que hagin superat com a mínim el 60% de
les tasques i que tinguinuna nota mínima de 3,5 sobre 10 a l'examen final i l'avaluació continuada.
6) La recuperació esfarà, doncs, de les parts suspeses fins a un màxim del 40% de les tasques de l'avaluació
continuada i l'examen final.
7) L'estudiantat rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat totes les activitats d'avaluació.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s'adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació)
a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es
realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d'exercicis a través de Teams o altres plataformes,
assegurant que tot l'estudiantat hi pot accedir.
Procés de revisió de les qualificacions
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l'alumnat
(Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
PLAGI
En cas que l'estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la
qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés
disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació
d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Llibre de classe:
Dengler, Stefanie et al ,. Netzwerk neu A2.1: Deutsch als Fremdsprache. Kurs- und Übungsbuch mit Audios
, Klett, Stuttgart, 2020 (ISBN 978-3-12-607162-8).und Videos
Diccionaris:
5
Wörterbuch Deutsch-Spanisch ("Diccionario Moderno", 1 vol.), Langenscheidt.
Diccionari Alemany-Català, 1 vol., Fundació Enciclopèdia Catalana.
https://de.pons.com/übersetzung/deutsch-spanisch
https://es.langenscheidt.com/aleman-espanol/
http://www.multilingue.cat
Llibres de consulta i de reforç d'exercicis gramaticals (a la Biblioteca d'Humanitats):
Reimann, Monika, , Hueber, Ismaning, 2000.Grundstufen-Grammatik für DaF
Castell, Andreu, , Idiomas, Madrid, 2002.Gramática de la lengua alemana
Enllaços web:
http://www.langenscheidt.de
http://www.hueber.de
https://www.goethe.de/ins/es/ca/sta/bcn/kur.html
https://www.goethe.de/de/spr/ueb.html
https://www.dw.com/de/deutsch-lernen/deutsch-xxl/s-12376
http://www.deutsch-lernen.com/learn-german-online/exercises/dc-ue03_1.php
http://www.curso-de-aleman.de/
http://www.homepage.bnv-bamberg.de/deutsch-interaktiv/
http://deutsch.lingo4u.de/
https://www.aufgaben.schubert-verlag.de/
https://www.grammatiktraining.de/uebungen.html
http://www.tivi.de/fernsehen/logo/start/index.html
https://www.deutsch-perfekt.com/deutsch-ueben
Sense
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Alemany | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Alemany | primer quadrimestre | matí-mixt |