Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | OT | 3 |
2504212 Estudis Anglesos | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No calen coneixements previs de la llengua, literatura, cultura o historia alemanyes
1.) L'home del Neandertal, la revolució Neolítica, el disc celeste de Nebra
2.) El calendari julià i la festa de Nadal
3.) Brevíssima història de la llengua alemanya
4.) Noms bíblics, cristians i germànics, cognoms, noms jueus
5.) Zuckmayer: El general del diable: Sobre una raça alemanya
6.) L'Imperi Romà i la Germania libera, la batalla al bosc de Teutoburg, els alemanys i el bosc
7.) La migració dels pobles (invasió dels bàrbars), els francs i Carlemany
8.) Èpoques europees: El Romànic a Alemanya i Europa
9.) Els començaments d'Alemanya: els saxons i otons.
10.) L'Alta Edat Mitjana alemanya: Els Staufer
11.) L'Alta Edat Mitjana alemanya: La cultura de la cort, la Minne, Tristán i Isolda
12.) Grans dones a l'Edat Mitjana: Hildegard von Bingen, Elisabeth von Thüringen, Mechthild von Magdeburg, (Abelard &) Heloise, Leonora d'Aquitània
13.) L'Hansa
14.) Èpoques europees: L'arquitectura gòtica a Alemanya i Europa
15.) Guillem Tell i la independència de Suïssa
16.) La caiguda de Constantinoble, la invenció de la pólvora i com les armes de foc van canviar la guerra
17.) Èpoques europees: El renaixement a Itàlia i Europa
18.) Erasme de Rotterdam
19.) Gutenberg, l'invent de la premsa i les conseqüències
20.) Luter i la Reforma i les seues conseqüències: La tesi del naixement del capitalisme des de l'esperit protestant
21.) Luter i la Reforma i les seves conseqüències: La universitat, la mentalitat protestant, la música, Bach
22.) Dürer
23.) Lucas Cranach (el més gran)
24.) La Contrareforma i el Barroc a Alemanya i Europa
25.) Èpoques europees: La Il·lustració, Kant:Què és la il·lustració?
26.) El Classicisme de Weimar: Goethe i Schiller, Goethe: El Faust
27.) Les relacions entre la Il·lustració i el Romanticisme
28.) El Romanticisme, textos de Novalis, Schlegel, Eichendorff, l'art de Caspar David Friedrich
29.) Beethoven, Schiller i l'himne europeu –
30.) Hoffmann von Fallersleben i l'himne alemany – l'invent del nacionalisme
31.) Comentari de textos de Heinrich Heine
32.) Un capítol de la Història dels sentiments: Empatia
33.) Un capítol de la història de la filosofia i les mentalitats: La mort de Déu (Hegel, Feuerbach, Marx, Nietzsche, Freud)
34.) El subjecte autònom i les reformes a Prússia
35.) La revolució de 1848/49
36.) Bismarck i la unificació d'Alemanya
37.) Bismarck i l'estat social: 1883 Assegurança de malaltia / 1884 Assegurança d'accidents / 1890 Assegurança d'invalidesa i assegurança de jubilació
38.) L'obra de Richard Wagner
39.) Nietzsche
40.) La colònia d'artistes de Dachau i de de Worpswede
41.) Les dones a l'art i la música del segle XIX
42.) La monarquia dels Habsburg a la fi de segle: Viena, Praga i Budapest
43.) La monarquia dels Habsburg: Johann Strauss i Gustav Mahler
44.) La Wiener Moderne: els pintors Gustav Klimt, Oskar Kokoschka, Egon Schiele
45.) La Wiener Moderne: els intel·lectuals (Arthur Schnitzler, Joseph Roth, Stefan Zweig, Robert Musil, Hugo von Hofmannsthal)
46.) Siegmund Freud
47.) Els grups d'artistes: Die Brücke (El pont) i Der blaue Reiter (El genet blau)
48.) Història del cinema expresionista – Siegfried Kracauer: De Caligari a Hitler
49.) El Bauhaus
50.) El cinema de la Postguerra (anys 40 i 50) i el nou cinema alemany (anys 70 i 80)
51.)La música dels anys 70, 80 i 90 - la música electrònica - La Neue Deutsche Welle - la música des dels anys 90
52.) La caiguda del mur de Berlín i la fi de la Guerra Freda
53.) L'Alemanya reunificada / Alemanya tradicional i folklòrica / Alemanya moderna, científica i industrial / Alemanya multicultural
No s'hi aborden tots els temes.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
classes magistrals | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Fer una exposició | 10 | 0,4 | 2, 7, 3 |
Resumir classes magistrals i reflexionar sobre els resultats d'aprenentatge propis | 9 | 0,36 | 1, 2, 3 |
fer 3 cartes culturals per a un Joc de Memòria | 2 | 0,08 | 1, 9 |
redactar un text | 3 | 0,12 | 5, 3, 4, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Legir llibres | 60 | 2,4 | 8, 9 |
Visualització d'una pel·lícula | 10 | 0,4 | 8, 9 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Un assaig sobre el llibre de Stefan Zweig: Castellio contra Calvino | 20% | 0 | 0 | 5, 3, 4, 10 |
Fer una exposició o un podcast | 20% | 3 | 0,12 | 2, 7, 3 |
Redactar un text de respostes a les preguntes del professor sobre el llibre de Rüdiger Safranski: El Romanticisme | 20% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3 |
Resumir classes magistrals i reflexionar sobre els resultats d'aprenentatge propis | 30% | 3 | 0,12 | 1, 2, 8, 3 |
fer 3 cartes culturals per a un Joc de Memòria | 10% | 2 | 0,08 | 1, 6, 9 |
Avaluació continuada:
1. Un assaig sobre el llibre de Stefan Zweig: Castellio contra Calvino 25%
2. Una exposició (20 min.) & doc. Word amb 3 preguntes sobre el contingut 25 %
3. Un text de respostes a les preguntes del professor sobre el llibre de Rüdiger Safranski: El Romanticisme (8-10 pàg.) 20 %
4. Respostes a les preguntes sobre les classes presencials 30%
Avaluació única:
1. Un examen amb 30 preguntes sobre el temari fet a classe. 30%
2. Lliurament d'una exposició a un Powerpoint amb àudios sobre un tema prèviament acordat 20%
3. Lliurament de les respostes a les preguntes del professor sobre el llibre de Rüdiger Safranski: El Romanticisme (8-10 pàg.) 20%
4. Lliurament d'un assaig sobre el llibre de Stefan Zweig: Castellio contra Calvino segons les instruccions del professor 20%
5. Lliurament de 3 cartes culturals per a un Joc de Memòria 10%
Molt important! L’ús d’aparells electrònics (mòbils, portàtils i d’altres) en classe no està permès! Els apunts es fan sobre paper. És obligatori portar els textos (acabats de llegir) a classe tots els dies que la seva lectura és tema de la classe segons la programació actualitzada.
La participació activa en classe és obligatòria. Si la presencia física no fos possible, l’alumne té la responsabilitat de procurar de manera autònoma el material que el professor ha presentat en classe i té la obligació de demostrar amb treballs escrits i sota la supervisió i el control del professor que ha treballat la matèria en qüestió de manera autònoma. La absència en classe de mes d’un 20% de les classes (o de mes d’un 20% dels treballs escrits sobre les classes amb absència) s’ha de compensar amb un treball extra sobre un tema de la historia o la literatura alemanya d’una extensió d’unes 5 pàgines. Amb una absència de mes d’un 40% de les classes (o els treballs respectives) ja no es donen les condicions per a una avaluació del alumne / de la alumna i la nota serà “no avaluable” o es pasa a la avaluació única.
Cadascuna de les parts d'avaluació s’han de superar amb una nota mínima d’un 5 (sobre 10). Al no aconseguir aquest requeriment mínim la proba s’ha de repetir a les setmanes de recuperació. Les proves es fan a la data indicada o a les setmanes de recuperació.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Cal presentar les exposicions el dia previst a la programació actualitzada (¡s’actualitza constantment!), no es poden presentar exposicions fora del context històric o cultural. En el cas de no presentar la exposició el dia previst, s’ha de recuperar aquesta part de la avaluació mediant un text de 15 pàgines sobre el mateix tema en les setmanes de recuperació.
Per tenir dret a la recuperació cal tenir una nota mitjana del 3,5 i, a més, cal haver aprovat amb una nota mínima d’un 5 (sobre 10) el 60% de les activitats avaluatives. Si el percentatge de les parts suspeses supera el 40%, la assignatura és suspesa. A la recuperació, també, s’han de superar cadascuna de les parts d'avaluació amb una nota mínima d’un 5 (sobre 10), en cas contrari la assignatura és suspesa.
Cal presentar les exposicions el dia previst a la programació actualitzada (s'actualitza constantment!), no es poden presentar exposicions fora del context històric o cultural. L'exposició ha de durar uns 15-20 minuts; en cas de ser un tema per a dues persones, la seva durada és de 30-40 minuts.
En cas de no presentar l'exposició aquell dia, l'exposició compta com a no feta i s'ha de recuperar aquesta part de l'avaluació mitjançant un text de 10 pàgines sobre el mateix tema a les setmanes de recuperació.
Cal acompanyar l‟exposició d‟un document Word amb 3 preguntes claus sobre el contingut, el qual forma part de la nota de l‟exposició. Aquest document ha de portar el títol i la data de lexposició i el nom del seu autor/a. Cal enviar-lo al professor en format Word el dia anterior al dia previst a la programació actualitzada perquè pugui penjar-lo al Campus Virtual.
Cal ajuntar tots els fitxers Word amb preguntes sobre les classes lectives i les exposicions en un únic fitxer Word, ordenat per data i temàtica i no cal oblidar posar el nom i cognom a la capçalera del fitxer.
Cal fer i lliurar i aprovar totes les parts de l'avaluació, tant a l'avaluació continuada com a l'avaluació única.
Les llengües de classe són el castellà i el català.
Les llengües de les exposicions són el castellà, el català i l’anglès.
Les llengües delstreballs escrits poden ser: alemany, català, castellà, anglès, francès, italià.
MOLT IMPORTANT:
El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat. Si es repeteix la situació, es suspendrà l’assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I DE INTELLIGÈNCIA ARTIFICIAL I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COMA PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams o altres plataformes, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Extractes de textos recopilats en un Dossier:
J.Huizinga: El Otoño de la Edad Media +
J.Burckhardt: El Renacimiento en Italia.
A comprar:
Stefan Zweig: Castelo contra Calvino (El acantilado)
Rüdiger Safranski: El Romanticismo. Una odisea del espíritu alemán (Tusquets)
Stefan Zweig: El món d'ahir (El acantilado)
1.) L'home del Neandertal, la revolució Neolítica, el disc celeste de Nebra
2.) El calendari julià i la festa de Nadal
3.) Brevíssima història de la llengua alemanya
4.) Noms bíblics, cristians i germànics, cognoms, noms jueus
5.) Zuckmayer: El general del diable: Sobre una raça alemanya
6.) L'Imperi Romà i la Germania libera, la batalla al bosc de Teutoburg, els alemanys i el bosc
7.) La migració dels pobles (invasió dels bàrbars), els francs i Carlemany
8.) Èpoques europees: El Romànic a Alemanya i Europa
9.) Els començaments d'Alemanya: els saxons i otons.
10.) L'Alta Edat Mitjana alemanya: Els Staufer
11.) L'Alta Edat Mitjana alemanya: La cultura de la cort, la Minne, Tristán i Isolda
12.) Grans dones a l'Edat Mitjana: Hildegard von Bingen, Elisabeth von Thüringen, Mechthild von Magdeburg, (Abelard &) Heloise, Leonora d'Aquitània
13.) L'Hansa
14.) Èpoques europees: L'arquitectura gòtica a Alemanya i Europa
15.) Guillem Tell i la independència de Suïssa
16.) La caiguda de Constantinoble, la invenció de la pólvora i com les armes de foc van canviar la guerra
17.) Èpoques europees: El renaixement a Itàlia i Europa
18.) Erasme de Rotterdam
19.) Gutenberg, l'invent de la premsa i les conseqüències
20.) Luter i la Reforma i les seues conseqüències: La tesi del naixement del capitalisme des de l'esperit protestant
21.) Luter i la Reforma i les seves conseqüències: La universitat, la mentalitat protestant, la música, Bach
22.) Dürer
23.) Lucas Cranach (el més gran)
24.) La Contrareforma i el Barroc a Alemanya i Europa
25.) Èpoques europees: La Il·lustració, Kant:Què és la il·lustració?
26.) El Classicisme de Weimar: Goethe i Schiller, Goethe: El Faust
27.) Les relacions entre la Il·lustració i el Romanticisme
28.) El Romanticisme, textos de Novalis, Schlegel, Eichendorff, l'art de Caspar David Friedrich
29.) Beethoven, Schiller i l'himne europeu –
30.) Hoffmann von Fallersleben i l'himne alemany – l'invent del nacionalisme
31.) Comentari de textos de Heinrich Heine
32.) Un capítol de la Història dels sentiments: Empatia
33.) Un capítol de la història de la filosofia i les mentalitats: La mort de Déu (Hegel, Feuerbach, Marx, Nietzsche, Freud)
34.) El subjecte autònom i les reformes a Prússia
35.) La revolució de 1848/49
36.) Bismarck i la unificació d'Alemanya
37.) Bismarck i l'estat social: 1883 Assegurança de malaltia / 1884 Assegurança d'accidents / 1890 Assegurança d'invalidesa i assegurança de jubilació
38.) L'obra de Richard Wagner
39.) Nietzsche
40.) La colònia d'artistes de Dachau i de de Worpswede
41.) Les dones a l'art i la música del segle XIX
42.) La monarquia dels Habsburg a la fi de segle: Viena, Praga i Budapest
43.) La monarquia dels Habsburg: Johann Strauss i Gustav Mahler
44.) La Wiener Moderne: els pintors Gustav Klimt, Oskar Kokoschka, Egon Schiele
45.) La Wiener Moderne: els intel·lectuals (Arthur Schnitzler, Joseph Roth, Stefan Zweig, Robert Musil, Hugo von Hofmannsthal)
46.) Siegmund Freud
47.) Els grups d'artistes: Die Brücke (El pont) i Der blaue Reiter (El genet blau)
48.) Història del cinema expresionista – Siegfried Kracauer: De Caligari a Hitler
49.) El Bauhaus
50.) El cinema de la Postguerra (anys 40 i 50) i el nou cinema alemany (anys 70 i 80)
51.)La música dels anys 70, 80 i 90 - la música electrònica - La Neue Deutsche Welle - la música des dels anys 90
52.) La caiguda del mur de Berlín i la fi de la Guerra Freda
53.) L'Alemanya reunificada / Alemanya tradicional i folklòrica / Alemanya moderna, científica i industrial / Alemanya multicultural
No s'hi aborden tots els temes.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |