Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | OT | 3 |
2504212 Estudis Anglesos | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Grans autors de la literatura en anglès és una assignatura que ofereix una visió monogràfica sobre un autor o autora d'importància central a la literatura en aquest idioma. L'assignatura del curs 2024-2025 estudia de manera detallada i intensiva la vida i obra de la James Baldwin (1924-1987).
Cal un nivell d’anglès de C2 (Proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment.
Amb C2 l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.
Seran especialment rellevants els coneixements adquirits a les assignatures Història i Cultura dels Estats Units, Literatura dels Estats Units 1: Segle XIX, Literatura dels Estats Units 2: Del Modernisme a la primera meitat del segle XX, Literatura dels Estats Units 3: de la segona meitat del segle XX fins l'actualitat, a banda d'altres assignatures obligatòries de literatura al llarg del grau.
Aquesta assignatura proporciona una aproximació a la vida i obra de James Baldwin, la cultura literària americana de la seva època, i al corpus de crítica literària més rellevant sobre aquest autor.
L’objectiu bàsic del curs és arribar a una comprensió més completa d’aspectes de la vida i de l'obra de Baldwin, tant des de la seva faceta com a novel·lista com d'assajista. El curs farà una lectura crítica d'algunes de les seves grans novel·les i assajos (la seva influència dins la literatura nord-americana; les arrels literàries i històriques d'aquestes obres; la seva contribució tècnica i artística a la novel·la americana), així com de la seva vida i ''postvida'' en la literatura i altres mitjans.
Unit 1 - Introduction, Social and Cultural Background; Historical Context
Unit 2 - Autobiography and Religion: Go Tell it on the Mountain (*)
Unit 3 - Love is Love: Another Country (*)
Unit 4 - Institutionalized Racism: If Beale Street Could Talk (*)
Unit 5 - Activism and Civil Rights: selection of essays
Unit 6 - Baldwin's Legacy and Influence
Els/les estudiants s'han de comprar els tres llibres marcats amb un asterisc (*).
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 30 | 1,2 | 4, 9, 12, 7, 3 |
Lectura i debat dels textos a l'aula | 20 | 0,8 | 4, 9, 12, 15, 7, 3 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctica de l'ús de recursos bibliogràfics | 10 | 0,4 | 4, 13, 12, 7, 3 |
Redacció de comentaris | 20 | 0,8 | 4, 9, 11, 12, 14, 15, 7, 3 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 20 | 0,8 | 4, 13, 11, 12, 14, 15, 7, 3 |
Lectura de textos individual autònoma | 25 | 1 | 4, 13, 12, 7, 3 |
1 crèdit ECTS = 25 hores de formació > 6 crèdits = 150 hores.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assaig escrit a classe | 35% | 8 | 0,32 | 1, 4, 5, 9, 13, 11, 12, 14, 15, 2, 7, 3 |
Assistència i participació als debats a clase | 10% | 4 | 0,16 | 4, 9, 13, 11, 12, 14, 15, 7, 3 |
Examen | 40% | 8 | 0,32 | 1, 4, 5, 9, 13, 11, 12, 14, 15, 2, 7, 6, 3, 8 |
Video book review | 15% | 5 | 0,2 | 4, 9, 10, 7, 6, 3, 8 |
L’estudiantat rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 2/3 de les activitats d’avaluació.
Condicions de recuperació
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procésdisciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
Avaluació única:
L’alumnat que opti per aquesta modalitat haurà de realitzar les següents proves en una única data d'avaluació:
S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.
Procediment de revisió de les qualificacions
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
James Baldwin: Textos Obligatoris
Baldwin, James. Go Tell it on the Mountain (ISBN: 9780141185910) *
______________. Another Country (ISBN: 9780141186375) *
______________. If Beale Street Could Talk (ISBN: 9780140187977) *
______________. Seleeció d'assajos
Els/Les estudiants s'han de comprar els llibres marcats amb un asterisc (*)
James Baldwin: Context i obra
(Durant el curs es donarà bibliografía més específica sobre cada obra que s’estudiarà)
Baldwin, James. The Last Interview and Other Conversations. Melville House, 2014.
Brim, Matt. James Baldwin and the Queer Imagination. The University of Michigan Press, 2014.
Dudley, Marc K. Understanding James Baldwin. The University of South Carolina Press, 2019.
Elam, Michele. The Cambridge Companion to James Baldwin. Cambridge University Press, 2015, https://doi.org/10.1017/CCO9781107337725.
Field, Douglas (ed.). A Historical Guide to James Baldwin. Oxford University Press, 2009.
Field, Douglas. All Those Strangers: The Art and Lives of James Baldwin. Oxford University Press, 2015.
Leeming, David A., James Baldwin: A Biography. Henry Holt & Co., 1995.
Miller, D. Quentin (ed.). James Baldwin in Context. 1st ed., Cambridge University Press, 2019.
Moodle/Campus virtual de la UAB
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |