Logo UAB

Anàlisi Sintàctica Avançada de l'Anglès

Codi: 106315 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2504212 Estudis Anglesos OT 3
2504212 Estudis Anglesos OT 4

Professor/a de contacte

Nom:
Susagna Tubau Muntaña
Correu electrònic:
susagna.tubau@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Es requereix un nivell de C2 d'anglès. Amb el C2 l'alumnat pot entendre pràcticament tot allò que llegeix i sent, resumir informació de diferents fonts orals i escrites, reconstruir fets i arguments i presentar-los de manera coherent, expressant-se amb naturalitat i fluïdesa, distingint significats implícits fins i tot en les situacions més complexes. Els continguts sintàctics bàsics de l'assignatura 'Anàlisi Sintàctica de l'Anglès' es donen per sabuts.


Objectius

Adquirir un coneixement avançat de l'estructura de les oracions en anglès i dels elements gramaticals que les formen.

Reconèixer les operacions i processos que motiven certes construccions característiques de l'anglès com ara diferents tipus de pregunta, clàusules no finites, oracions amb elements expletius, etc.

Ser capaç d'avaluar diferents propostes d'anàlisi sintàctica per construccions específiques.

 


Competències

    Estudis Anglesos
  • Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
  • Comprendre i produir textos acadèmics escrits i orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
  • Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats.
  • Descriure i analitzar sincrònicament i de manera comparada les principals propietats fonètiques, fonològiques, morfològiques, sintàctiques, semàntiques i pragmàtiques de l'anglès i la seva evolució històrica.
  • Distingir i contrastar els diferents paradigmes i metodologies aplicats a l'estudi de l'anglès.
  • Elaborar argumentacions aplicables als àmbits de la literatura, de la cultura i de la lingüística i avaluar-ne la rellevància acadèmica.
  • Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
  • Utilitzar l'anglès escrit i oral per a fins acadèmics i professionals relacionats amb l'estudi de la lingüística, la filosofia del llenguatge, la història, la cultura i la literatura angleses.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i organització d'informació.
  • Valorar de manera crítica la producció lingüística, literària i cultural en anglès.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar dades i interpretar-les partint de models o teories lingüístiques.
  2. Comprendre textos acadèmics especialitzats sobre recerca en sintaxi, fonètica i fonologia, història de la llengua i models d'anàlisi lingüística.
  3. Descriure i analitzar sincrònicament les principals propietats fonètiques, fonològiques, morfològiques, sintàctiques i semàntiques de l'anglès i la seva evolució històrica a nivell avançat.
  4. Elaborar argumentacions aplicables a l'anàlisi sintàctica, fonètica, fonològica i diacrònica de l'anglès a un nivell avançat.
  5. Expressar-se en anglès oralment i per escrit en un registre acadèmic i utilitzant la terminologia apropiada en relació amb l'estudi de la sintaxi, la fonètica i la fonologia i l'evolució històrica de la llengua.
  6. Identificar i comprendre diferents models per a l'anàlisi lingüística sincrònica i diacrònica de l'anglès i aplicar-los als diferents nivells d'anàlisi fonètica, fonològica, morfològica, sintàctica i semàntica a nivell avançat.
  7. Incorporar idees i conceptes de fonts publicades als treballs citant i referenciant de manera adequada.
  8. Localitzar informació especialitzada i acadèmica i seleccionar-la segons la rellevància.
  9. Organitzar amb eficàcia la part autònoma de l'aprenentatge.
  10. Planificar la feina de manera efectiva individualment o en grup per a la consecució dels objectius plantejats.
  11. Produir textos acadèmics escrits i orals a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2) sobre els conceptes i competències rellevants per a l'estudi avançat de la sintaxi, la fonètica i la fonologia, l'evolució històrica de la llengua i els models d'anàlisi lingüística.
  12. Reunir i interpretar dades rellevants per emetre judicis crítics sobre temes socials, científics o ètics rellevants.
  13. Utilitzar tècniques actuals d'anàlisi lingüística per donar suport empíricament als models actuals.
  14. Valorar críticament la producció lingüística en anglès des d'una perspectiva tant sincrònica com diacrònica.

Continguts

1. Introducció: Conceptes clau
2. Subjectes i objectes
3. El Sintagma Determinant (SD)
4. El Sintagma Complementitzador (SC)
5. Moviment-qu i localitat


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes magistrals i discussions en grup 50 2 1, 3, 4, 5, 6, 7, 11, 12, 13
Tipus: Supervisades      
Exercicis de classe, tutories individuals i avaluació 25 1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 13, 14
Tipus: Autònomes      
Lectures, estudi, exercicis i projectes, us del Campus Virtual 50 2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13

Activitats dirigides: Classes magistrals i discussions en grup.

Activitats supervisades: Exercicis i projectes, tutories de reforç per ajudar a la realització d'exercicis i projectes

Activitats autònomes: Lectura de manuals i capítols de llibre; elaboració d'esquemes, resums i textos; exercicis pràctics (individuals i en grup); projectes (individuals i en grup).

Us del Campus Virtual.

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Dossier de classe (exercicis) 10% 2 0,08 1, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 13
Parcial 1 35% 7,5 0,3 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 13
Parcial 2 35% 7,5 0,3 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 11, 13, 14
Treball en grup 20% 8 0,32 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14

Aquesta assignatura s'avalua segon quatre parts: dos exàmens parcials (35% i 35%), un treball en grup (20%) i una sèrie d'exercicis de classe per incentivar l'assistència a classe que s'hauran de lliurar com a carpeta de classe (10%).

Després de cada activitat d'avaluació, s'informarà l'alumnat (al Moodle) del procediment de revisió per a les qualificacions obtingudes així com també de la data de dita revisió.

 

AVALUACIÓ ÚNICA

Aquesta assignatura permet l'avaluació única. En el dia i hora assenyalats per la professora, l'alumnat haurà de realitzar les següents activitats d'avaluació:

Examen teòric (40%)

Examen pràctic (40%)

Entrega d'un 'assignment' preparat de manera autònoma (20%)

 

RECUPERACIÓ

L'alumnat amb una nota final de 3,5/10 que hagi fet els dos exàmens parcials i entregat el treball en grup pot anar a recuperació.

La recuperació consistirà en un examen escrit, en un dia i hora assignats per la Facultat, que sintetitzarà tots els continguts del curs.

L'alumnat obtindrà un *No avaluable com a nota final de curs si han completat només fins a un 35% de l'avaluació del curs com a màxim.

En cas que l'alumne/a cometit qualsevol irregularitat que condueixi a una alteració significativa de la nota de l'activitat d'avaluació, l'alumne/a rebrà un zero per l'activitat, independentment de qualsevol procés disciplinar que pugui activar-se. En cas de vàries irregularitats en les activitats d'avaluació, l'alumne/a rebrà un zero de l'assignatura.

MOLT IMPORTANT: El plagi en qualsevol dels exercicis automàticament comportarà un SUSPENS (0/10) i l'exercici plagiat no podrà ser recuperat. Si l'alumne/a plagia una segona vegada, suspendrà l'assignatura. PLAGIAR significa copiar un text (i això inclou fins i tot una sola frase) de fonts no identificades fent-lo passar com a producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGAMENTS D'INTERNET SENSE FER-HI CANVIS I PRESENTAR-LOS COM SI FOSSIN DE COLLITA PRÒPIA) i és una falta acadèmica greu. L'alumnat ha d'aprendre arespectar la propietat intel·lectual dels altres i a identificar sempre les fonts emprades. És absolutament necessari que l'alumnat sigui completament responsable de l'originalitat i l'autenticitat dels seus textos.

 

 


Bibliografia

LLIBRES DE CONSULTA BÀSICA:
Adger, David. 2003. Core Syntax. A Minimalist Approach. Oxford: Oxford University Press.

Edelstein, Elspeth. 2020. English Syntax. A Minimalist Account of Structure and Variation. Edinburgh: Edinburgh University Press.

Koeneman, Olaf & Hedde Zeijlstra. 2017. Introducing Syntax. New York: Cambridge University Press.


ALTRES REFERÈNCIES:
Aarts, Bas. 1997. English Syntax and Argumentation. London: MacMillan.

Haegeman , Liliane & Jaqueline Guéron. 1999. English Grammar. A Generative Perspective. Oxford:Blackwell.

Radford, Andrew. 2004. Minimalist Syntax. Exploring the Structure of English. Cambridge: Cambridge University Press.

Roberts, Ian. 1997. Comparative Syntax. London: Arnold.


Programari

No aplicable.


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PAUL) Pràctiques d'aula 1 Anglès primer quadrimestre matí-mixt
(TE) Teoria 1 Anglès primer quadrimestre matí-mixt