Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | OT | 3 |
2504212 Estudis Anglesos | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L’assignatura de Sociolingüística té com a objectiu transmetre coneixements sobre la variació social i els usos i pràctiques de la llengua anglesa des d'una perspectiva qualitativa i etnogràfica amb un enfocament sincrònica. El contingut que es tracta al curs complementa les perspectives descriptives a l’estudi de l’anglès com a sistema fixe o estàndard i com a pràctica social. S’adopta un enfocament eminentment pràctic on l’alumne tindrà oportunitat de analitzar diferent tipus de dades sociolingüístics i reflexionar conjuntament amb la resta de la classe sobre el significat social de la comunicació dins de la nostra societat actual. El coneixement adquirit és podrà aplicar a l'anàlisi de les desigualtats socials basades en practiques lingüístiques i a entendre situacions comunicatives i interculturals del món actual.
1. Una aproximació conceptual a la sociolingüística
2. Sociolingüística quantitativa: variació dins del sistema
3. Variables de llenguatge, classe social, ètnicitat, i estil
4. Sociolingüística qualitativa: el llenguatge com a acció social
5. Llengua i cultura
6. Posicionament i ideologies lingüístiques
7. Llengua i identitat
8. Llengua i gènere des d’una perspectiva qualitativa
9. Llengua i economia. El paper de l’anglès
10. Societats multilingües
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Comentari crític i debat sobre lectures assignades | 8 | 0,32 | |
Correcció i comentari d'exercicis pràctics | 10 | 0,4 | |
Presentació de conceptes, nocions teòriques | 12 | 0,48 | |
Tipus: Supervisades | |||
Treball individual i exercicis | 30 | 1,2 | |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració d'exercicis individuals setmanals | 28 | 1,12 | |
Estudi personal i lectures | 10 | 0,4 | |
Realització d'exercicis en grup | 10 | 0,4 |
La metodologia docent es basa en:
Activitats dirigides (màxim 25%)
Activitats supervisades (màxim 15%)
Activitats autònomes (mínim 50%)
Activitats d’avaluació (màxim 10%)
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final (Final de semestre) | 35% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10 |
Examen parcial (a mig d'octubre) | 35% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10 |
Exercicis, presentacions i deures (durant tot el semestre) | 10% | 16 | 0,64 | 1, 6, 7, 9 |
Participació activa a classe | 5% | 3 | 0,12 | 2, 3, 4, 9, 10 |
Treball individual (començament de gener 2020) | 15% | 19 | 0,76 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10 |
El 50% de la nota final es calcularà a través de la realització de 2 proves (25% cadascuna) al final de les temes de sociolinguistica quantitativa i un altre al acabar les temes de sociolinguitsica qualitativa.
El 30% provindrà de la realització de un treball individual que els alumnes duran a terme fora de les hores de classe.
El 15% provindrà dels exercicis en grup i individuals basats en exemples i preguntes relacionades amb les lectures, presentacions.
El 5% provindrà de la participació activa a classe
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
Cal tenir en compte:
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
AVALUACIÓ ÚNICA
Hi ha la possibilitat de sol·licitar avaluació única d'aquesta assignatura. Per més i formació es pot accedir al enllaç: https://www.uab.cat/web/estudis/grau/informacio-academica/avaluacio/avaluacio-unica-1345885008033.html
L'avaluació única consisteix en:
S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.
La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada
Cal tenir presents les dates per a demanar aquesta forma d'avaluació que està estipulada per la Facultat de Filosofia i Lletres.
Aquestes lectures son llibres introductoris a l'area de sociolinguistica anglesa i proporcionen a l'alumnat informació i contingut addicional i exemples dels temes tractats durant el cur.
Ahearn, Laura M. 2012. Living Langauge. An Introduction to Linguistic Anthropology. Oxford: Wiley Blackwell. UAB Library online resource: https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb2080302__Sahearn%2C%20laura__Orightresult__U__X4?lang=cat&suite=def
Bayley, Robert, Richard Cameron, and Ceil Lucas (eds.). 2013. The Oxford Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Oxford University Press.
Bell, Alan. 2014. The Guidebook to Sociolinguistics. Oxford: Wiley Blackwell.
Blommaert, Jan. 2005. Discourse. Cambridge: Cambridge University Press. UAB library online resource:https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb1747595__Sblommaert%20Discourse__Orightresult__U__X2?lang=cat&suite=def
Bonvillain, Nancy. 2008. Language Culture and Communication. The Meaning of Messages. London: Pearson Education. UAB online library resource https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb1963179__Sbonvillain__Orightresult__U__X4?lang=cat&suite=def
Coupland, Nikolas and Jaworski, Adam. 2009. The New Sociolinguistics Reader. New York: Palgrave. UAB online library resource https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb1963192__Scoupland%20and%20jaworski__Orightresult__U__X2?lang=cat&suite=def
Coupland, Nikolas, Srikant Sarangi and Christopher N. Candlin (eds.). 2001. Sociolinguistics and Social Theory. London: Pearson Longman. UAB online library resource https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb1622682__Scoupland%2C%20sarangi%20and%20candlin__Orightresult__U__X2?lang=cat&suite=def
Coupland, Nikolas. 2007. Style. Language Variation and Identity. Cambridge: CUP. UAB online library resource https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb1802570__SCoupland%2C%20Nikolas.%202007.%20__Orightresult__U__X1?lang=cat&suite=def
Duranti, Alessandro. 1997. Linguistic Anthropology. Cambridge: CUP.
Fasold, Ralph. 1990. Sociolinguistics of Language. Oxford: Blackwell.
Gay y Blasco, Paloma and Wardle, Huon 2007. How to Read Ethnography. London: Routledge.
Heller, Monica. 2007. Bilingualism. A Social Approach. London: Palgrave.
Hill, Jane. 2008. The Everyday Language of White Racism. Malden, MA: Wiley-Blackwell.
Holmes, Janet and Meyerhoff, Miriam. 2003. Language and gender. Oxford: Blackwell.
Lippi‐Green, Rosina. 1997. English with an accent. London: Routledge.
Mesthrie, Rajend, Joan Swann, Ana Deumert, & William L. Leap (eds.). 2000. Introducing Sociolinguistics. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Meyerhoff, Miriam. 2006. Introducing Sociolinguistics. London: Routledge.
Milroy, Lesley and Gordon, Matthew. 2003. Sociolinguistics. Oxford: Blackwell.
Romaine, Suzanne. 1994. Language in Society. An Introduction to Sociolinguistics. Oxford: OUP.
Saville‐Troike, Muriel. 1982. The Ethnography of Communication. Oxford:Blackwell.
Wardhaugh, Ronald and Fuller, Janet M. 2015. An Introduction to Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. UAB online resource: https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb2094240__Swardhaugh__Orightresult__U__X4?lang=cat&suite=def
Wolfram, Walt and Natalie Schilling‐Estes. 1998. American English. Oxford: Blackwell.
Al començament de curs es repartirà un programa detallat de lectures per setmana.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |