Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | OB | 3 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 |
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 3 |
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 4 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 0 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 3 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 4 |
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 3 |
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta és una assignatura obligatòria de tercer curs. S'espera que l'alumnat hagi aprovat WRAP and SLAP II (C2) per poder cursar l'assignatura amb èxit.
Aquest curs és una introducció als principals paradigmes i autors que, des de finals dels anys 1970, han intentat teoritzar la naturalesa i el paper de l'anglès com a principal llengua franca internacional. El curs pretén, sobretot, obrir espais de reflexió perquè els i les alumnes, en tant que majoritàriament parlants d'anglès L2 i, molts d'ells, futurs docents de llengua, problematitzin nocions sovint assumides dins el camp de l'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera i qüestionin visions prescriptivistes i reduccionistes sobre la llengua anglesa. L'assignatura tindrà un acostament eminentment aplicat i sociolingüístic. La segona part de l'assignatura considerarà les aplicacions pedagògiques de les idees exposades en la primera part.
Bloc 1. Conceptes i paradigmes I – Visions històriques i sociopolítiques
1.1 Introducció a conceptes teòrics bàsics: ideologies lingüístiques; estàndards i estandardització; accent; identitat lingüística/com a docent, etc.
1.2 Conceptualització i racionalització de la petja global de l’anglès: metàfores, ideologies i discursos
1.3 Visions polítiques sobre la “difusió” de la llengua: l’imperialisme lingüístic
1.4 Les polítiques científiques de l’anglès: el naixement de la lingüística aplicada
Bloc 2: Conceptes i paradigmes II – Un model per a l’anglès com a llengua global
2.1 El qüestionament de l’estàndard monocèntric: El paradigma dels World Englishes
2.2 Englishes i desigualtat: El paradigma dels Unequal Englishes
2.3 Més enllà dels estàndards: El paradigma de l’English as a Lingua Franca (ELF)
2.4 L’anglès com a llengua global i la justícia lingüística
Bloc 3: Implicacions per al món de l’ensenyament
3.1 D’aprenents a parlants
3.2 Professorat nadiu vs no nadiu
3.3 Disseny de materials i noves pedagogies
3.4 ELF i la certificació lingüística
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Comentari de material pedagògic sobre el tema | 25 | 1 | 24, 2, 23, 9, 22, 21, 4, 6, 7, 8, 5 |
Presentació de conceptes teòrics | 25 | 1 | 1, 26, 10, 12, 14, 25, 6, 7, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories individuals o en grup | 25 | 1 | 16, 17, 19, 20 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treball | 20 | 0,8 | 23, 9, 15, 16, 18, 19, 20 |
Estudi personal | 17 | 0,68 | 13, 18, 4, 6, 7, 5 |
Realització d'exercicis setmanals | 20 | 0,8 | 18, 22, 6, 7, 8 |
La metodologia del curs serà fonamentalment dialògica. Cada sessió estarà estructurada al voltant d'una breu presentació teòrica seguida d'un comentari d'imatges, vídeos, textos o exercicis. S'espera que l'alumnat participi activament a les classes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Contribució significativa als debats a classe i realització d'activitats a l'aula | 10% | 5 | 0,2 | 24, 2, 9, 12, 13, 17 |
Examen 1 | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 26, 9, 10, 11, 14, 22, 21, 25, 4, 6, 7, 8, 5 |
Examen 2 | 35% | 1,5 | 0,06 | 23, 9, 10, 11, 13, 22, 21, 4, 6, 7, 8, 5 |
Treball | 25% | 10 | 0,4 | 23, 9, 13, 15, 16, 18, 19, 20, 22, 21, 4, 6, 7, 8, 5 |
Totes les activitats d'avaluació son obligatòries. Si l'alumne/a no lliura una tasca, obtindrà un 0.
L'alumnat podrà rebre un no avaluable si no ha lliurat més d'1 dels ítems d'avaluació.
Per aprovar el curs, l'alumnat haurà d'obtenir un 5 de mitjana. Només es calcularà la mitjana, si la nota de cada ítem d'avaluació és, com a mínim, de 4/10. Si no, haurà de recuperar els ítems que tinguin una nota inferior a 4.
Es tindrà en compte el nivell d'anglès a l'hora d'avaluar el treball escrit. Si el nivell és inferior a un C2, es descomptarà fins a un 40% de la nota final.
MOLT IMPORTANT: PLAGI - El cas que l'estudiant cometi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un = aquest acte, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà de 0. Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria o un ús indegut de la IA, com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa de IA. Aquestes activitats d'avaluació no són recuperables.
S'ha d'usar llenguatge inclusiu i no discriminatori en les contribucions a l'aula i les produccions escrites. Es recomana consultar les instruccions de la Linguistic Society of America (LSA) - https://www.linguisticsociety.org/resource/lsa-guidelines-nonsexist-usage.
RECUPERACiÓ
La recuperació d'aquesta assignatura es farà item per ítem seguint les següents condicions:
L'alumnat ha d'haver obtingut una mitjana superior a 3,5.
S'ha d'haver lliurat el treball i fet els dos exàmens, i aprovat (amb un 5) com a mínim un dels 3 items.
La nota màxima per a qualsevol ítem reavaluat és de 6/10.
Si els estudiants han de recuperar els dos exàmens, ho faran a través d'un sol examen final.
No es pot recuperar el 5% de participació activa a classe.
RECUPERACIÓ:
En el moment de realitzar cada activitat avaluativa, el/la professor/a informarà l'alumnat (Moodle) del prcediment i la data de revisió de les qualificacions.
AVALUACIÖ ÚNICA:
L'alumnat haurà de lliurar el treball (20%) i fer un examen amb tot el contingut de l'assignatura (80%).
RECUPERACIÓ DE L'AVALUACIÒ ÚNICA:
L'alumnat ha d'aprovar una de les dues proves i tenir un mínim de 3,5 a l'examen.
Al principi de cada bloc es proporcionarà bibliografia més específica.
Canagarajah, Suresh (2007). Lingua Franca English, Multilingual Communities, and Language Acquisition. Modern Language Journal, 91, 923–939.
Codó, Eva (2021). Non-localizable vs localizable English: New linguistic hierarchies in “democratizing” English in Spanish education. In R. Tupas, R. Rubdy, & M. Saraceni (Eds.), Bloomsbury World English Volume 2: Ideologies. (pp. 233–252). Bloomsbury.
Codó, Eva and Riera-Gil, Elvira (2022) The value(s) of English as global linguistic capital: A dialogue between linguistic justice and sociolinguistic approaches. International Journal of the Sociology of Language, 277, 95-119.
Cogo, Alessia & Dewey, Martin (2012) Analysing English as a Lingua Franca: A Corpus Driven Investigation. Continuum.
Crystal, David (2003). English as a Global Language (2nd Edition). Cambridge: Cambridge University Press.
Garrido, Maria Rosa & Codó, Eva (2017). Deskilling and delanguaging African migrants in Barcelona: Pathways of labor market incorporation and the value of ‘global’ English. Globalisation, Societies and Education, 15(1), 29–49.
Holliday, Adrian (2006). Native-speakerism. ELT Journal, 60(4), 385–387.
Jenkins, Jennifer (2002) A sociolinguistically based, empirically researched pronunciation syllabus for English as an international language. Applied Linguistics 23(1): 83-103.
Jenkins, Jennifer (2020) Where are we with ELF and language testing? An opinion piece. ELT Journal 74(4), 473-479.
Jenkins, Jennifer, Baker, Will and Dewey, Martin (Eds.) (2018) The Routledge Handbook of English as a Lingua Franca. Routledge.
Kahru, B. (1976) Models of English for the third world: white man’s linguistic burden or language pragmatics? TESOL Quarterly 10(2), 221-239.
Lippi-Green, Rosina (2012, 2nd ed.) Englishwith an Accent: Language, Ideology and Discrimination in the United States. Routledge.
Llurda, Enric (2005) Non-Native Language Teachers: Perceptions, Challenges and Contributions to the Profession. Springer.
Llurda, Enric & Calvet-Terré, Júlia (2022) Native-speakerism and non-native second language teachers: A research agenda. Language Teaching (published online first). DOI: https://doi.org/10.1017/S0261444822000271.
Modiano, Marko (2001) Ideology and the ELT practitioner. International Journal of Applied Linguistics, 11(2), 159-173.
O’Regan, John (2021) Global English and Political Economy. Routledge.
Pennycook, Alastair (2017, 3rd ed) The Cultural Politics of English as an International Language. Routledge. Routledge.
Phillipson, Robert (1992) Linguistic Imperialism. Oxford University Press.
Saraceni, Mario (2015) World Englishes: A Critical Analysis. Bloomsbury.
Seidlhofer, Barbara (2011) Understanding English as a Lingua Franca. Oxford University Press.
Sunyol, Andrea (2021). “A breathtaking English”: Negotiating what counts as distinctive linguistic capital at an elite international school near Barcelona. In J. E. Petrovic & B. Yazan (Eds.), The Commodification of Language: Conceptual Concerns and Empirical Manifestations (pp. 89–107). Routledge.
Tupas, Ruanni (Ed.) (2015) Unequal Englishes: The Politics of Englishes Today. Springer.
Tupas, Ruanni (Ed.) (2024) Investigating Unequal Englishes: Understanding, Researching and Analysing Inequalities of the Englishes of the World. Routledge.
Van Parijs, Philippe (2011) Linguistic Justice for Europe and for the World. Oxford University Press.
Revistes acadèmiques sobre el tema:
Journal of English as a Lingua Franca – De Gruyter (UAB subscription)
World Englishes – Wiley (UAB subscription)
English Today – Cambridge University Press
English World-Wide: A Journal of Varieties of English – John Benjamins
“Global English and Social Justice” (special issue of Nordic Journal of English Studies)
https://njes-journal.com/49/volume/19/issue/3 (open access)
No es necessita programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |