Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | OT | 3 |
2504212 Estudis Anglesos | OT | 4 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 0 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 3 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OT | 4 |
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 3 |
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per cursar aquesta assignatura cal haver superat l’assignatura de Fonètica i Fonologia Anglesa 1 (i Fonètica i Fonologia Anglesa 2 pel Grau d’Anglès, o similar, si disponible, per Graus Combinats). Cal un nivell inicial d’anglès de C2 (proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages.
Aquesta assignatura es cursa el tercer o quart any del Grau, després d’haver cursat almenys l’assignatura de Fonètica i Fonologia Angleses I (vegeu Prerequisits). S’estudia la importància i el paper de la pronunciació en l’ensenyament i l’aprenentatge de llengües estrangeres, i en particular de l’anglès, s’examinen els factors (individuals, lingüístics, ortografia) que poden afectar aquest aprenentatge, es revisen els enfocaments i teories més rellevants i les tècniques i estratègies d’aprenentatge i d’ensenyament de la pronunciació més habituals i efectives, des d’una vessant teòrica però sobretot pràctica.
1. Conceptes bàsics en l'estudi de l’aprenentatge i ensenyament de llengües estrangeres.
2. Factors clau i teories d’adquisició de llengües rellevants per l’aprenentatge i ensenyament de la pronunciació.
3. Enfocaments i tècniques d’ensenyament dels trets segmentals (vocals i consonants), dels trets suprasegmentals (accent, ritme, entonació) i dels processos de la parla contínua de l’anglès.
4. Diagnosi de pronunciació. Detecció i tipologia d’errors de pronunciació. Estratègies de millora. Noves tecnologies
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i sessions pràctiques | 36 | 1,44 | 1, 2, 6, 7, 11, 8, 9, 10, 12, 13, 3, 4, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació i realització d'assignments | 27 | 1,08 | 1, 2, 6, 7, 11, 8, 9, 3, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Realització d'exercicis, estudi individual i preparació d'examen | 40 | 1,6 | 2, 6, 7, 11, 8, 9, 10, 12, 3, 4 |
Metodologia
Activitats dirigides:
Classes magistrals, sessions pràctiques i demostracions.
Activitats supervisades:
Realització d’exercicis, preparació d'assignments, correcció d'exercicis, discussions en grup.
Activitats autònomes:
Lectures de bibliografia bàsica i recomanada. Realització d'exercicis pràctics, individualment i en grup. Ús del Campus Virtual (entorn Moodle).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assignments | 25 | 12 | 0,48 | 1, 2, 6, 7, 11, 8, 9, 10, 12, 13, 3, 4, 5 |
Examen | 35 | 3 | 0,12 | 1, 2, 6, 7, 8, 3, 4, 5 |
Exercicis fets a classe o a casa i participació | 15 | 32 | 1,28 | 1, 2, 6, 7, 11, 8, 9, 10, 12, 13, 3, 4, 5 |
Revisió: En el moment de realització de cada activitat d’avaluació, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Avaluació única: Aquesta assignatura permet l'avaluació única, que contindrà els següents ítems: 1) Examen (50%), 2) Assignments (lliurats el dia de l'examen; 50%)
Recuperació
La recuperació d’aquesta assignatura consistirà com a màxim en dos ítems d’avaluació (l’exàmen i un assignment o dos assignments), depenent dels ítems pendents d’aprovar. La recuperació tindrà lloc en la data i hora fixada per la Facultat. S’aplicaran les següents condicions:
MOLT IMPORTANT: El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis o ítems d’avaluació es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a recuperació. Si es repeteix la situació, es suspendrà l’assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI),i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi. Aquells actes d’avaluació en què hi hagi hagut irregularitats (còpia, ús no autoritzat de la Intel·ligència Artificial, etc.) no són recuperables.
Bibliografia bàsica
Avery, Peter & Ehrlich, Susan. (1992) Teaching American English Pronunciation. Oxford: Oxford University Press.
Celce-Murcia, Marianne, Donna Brinton, Janet M. Goodwin. (1996). Teaching pronunciation: a reference for teachers of English to speakers of other language. New York: Cambridge University Press.
Derwing, Tracey M. & Munro, Murray J. (2015). Pronunciation Fundamentals: Evidence-based Perspectives for L2 teaching and research. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins.
Kelly, Gerald. 2000. How to teach pronunciation. Harlow : Longman.
Kenworthy, Joanne. (1987) Teaching English Pronunciation. London: Longman.
Levis, John. (2018). Intelligibility, oral communication and the teaching of pronunciation. Cambridge University Press.
Reed, Marnie & Levis, John. (editors). (2015). The Handbook of English Pronunciation. Hoboken, NJ: Wiley Blackwell.
Sardegna, Veronica G. & Jarosz, Anna. (2023). English Pronunciation Teaching. Theory, Practice and Research Findings. Volume 160 in the series Second Language Acquisition. Multilingual Matters.
Bibliografia addicional
Bell, Masha. (2004). Understanding English Spelling. Pegasus Ed.
Carney, Edward. (1997). English spelling. London: Routledge.
Cruttenden, Alan. (2001). Gimson's pronunciation of English [6th edition]. London: Edward Arnold.
Finch, Diane F. & Ortiz Lira, Hector. (1982). A course in English phonetics for Spanish speakers. Heinemann Educational Books.
Gómez González, María de los Ángeles & Sánchez Roura, Teresa. (2016). English Pronunciation for Speakers of Spanish. From Theory to Practice. Mouton de Gruyter.
MacKay, Ian R. A. (2023). Phonetics and Speech Science. Cambridge University Press.
Monroy-Casas, Rafael & Arboleda-Guirao, Inmaculada (eds.) (2014). Readings in English phonetics and phonology. Valencia: Universitat de Valencia.
Llibres de pràctica de la pronunciació
Baker, Ann. (2006). Ship or Sheep? An intermediate pronunciation course. Cambridge: Cambridge University Press.
Brazil, David. (1994). Pronunciation for advanced learners of English. Cambridge: Cambridge University Press.
Dale, Paulette & Poms, Lillian. (2005). English Pronunciation Made Simple. New York: Longman/Pearson.
Dauer, Rebecca. (1993). Accurate English: A complete course on pronunciation. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall Regents.
Estebas, Eva. (2009, or later editions). Teach yourself English pronunciation: An interactive course for Spanish speakers. Netbiblos/UNED.
Gilbert, Judy. (1993) (2nd edition). Clear speech: pronunciation and listening comprehension in American English. New York: Cambridge University Press.
Hancock, Mark. (2003). English Pronunciation in Use. Cambridge: Cambridge University Press.
Harmer, Jeremy & Lethaby, Carol. (2005). Just Speaking and Listening. Marshall Cavendish.
Hewings, Martin & Goldstein, Sharon. (1999). Pronunciation Plus: Practice through interaction. Cambridge: Cambridge University Press.
Hewings, Martin. (2004) PronunciationPractice Activities: A Resource Book for Teaching English Pronunciation. New York: Cambridge University Press. – Introduction.
Hewings, Martin. (2007). English Pronunciation in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press.
Jones, Daniel. (2006). Cambridge English Pronouncing Dictionary. 17thed. Cambridge University Press.
Kenworthy, Joanne. (2000). The pronunciation of English: a workbook. London: Edward Arnold.
Miller, Sue F. (2000). Targeting pronunciation. Boston: Houghton Mifflin
Rogerson, Pamela & Gilbert, Judy. B. (1990). Speaking Clearly. Cambridge University Press.
Teschner, Richard V. & M. Stanley Whitley. (2004) Pronouncing English: a stress-based approach. Washington, D.C.: Georgetown University Press.
Smith, Jonathan & Margolis, Annette. (2007) Pronunciation: A Study Book. Reading: Garnet Education.
Vaughan-Rees, Michael. (2002). Test Your Pronunciation. Pearson Ed. Limited.
Wells, John C. (2000) [1990]. Longman pronunciation dictionary. London: Longman.
Wells, John C. (2006) English Intonation: An Introduction. Cambridge: CUP.
Recursos online
Vegeu la pàgina English phonetics at UAB per una llista extensa i actualitzada de recursos virtuals sobre fonètica general, fonètica anglesa i pronunciació anglesa.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |