Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
1) Per cursar aquesta assignatura és recomanable haver cursat "Literatura dels Estats Units 1" del segon curs i "Literatura dels Estats Units 2" del tercer curs d’Estudis Anglesos.
2) Cal un nivell inicial d’anglès de C2 (Proficiency) del "Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment." Amb C2 l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.
1) L’assignatura "Literatura dels Estats Units 3: de la segona meitat del segle XX a l'actualitat" ofereix una introducció a la prosa, poesia i teatre publicats als Estats Units en aquest període, mitjançant la lectura, l’anàlisi, el debat i la interpretació de textos escrits pels principals autors del mateix.
2) En completar l’assignatura “Literatura dels Estats Units 3”, l’estudiant podrà: demostrar una molt bona comprensió lectora dels textos en anglès dels Estats Units del període estudiat, generar crítica literària bàsica mitjançant assaigs i presentacions, utilitzar els recursos de qualsevol biblioteca universitària en relació a la matèria estudiada, expressar una valoració informada sobre el textos literaris que llegeixi.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques, lectures i debats | 50 | 2 | 1, 3, 4, 5, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Redacció de textos, activitats d'avaluació a l'aula | 25 | 1 | 3, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura i estudi | 50 | 2 | 5, 8, 9, 2 |
Les sessions s’organitzaran a partir de les explicacions del context històric, literari i cultural dels Estats Units del període estudiat, així com amb la discussió a classe (o al Moodle) dels textos en qüestió. És IMPRESCINDIBLE, i per tant, de caràcter OBLIGATORI, que els estudiants hagin llegit els textos amb antel·lació per tal de poder participar en les discussions activament.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe dins del calendari establert pel centre o per la titulació per tal que l'alumnat contesti les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat l d'avaluació de l'assignatura o mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Comentari crític de text (assaig) | 45 | 4 | 0,16 | 1, 5, 6, 8, 9, 2 |
Exàmen | 45 | 4 | 0,16 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 2 |
Participació a classe | 10 | 17 | 0,68 | 3, 4, 5, 7, 2 |
AVALUACIÓ
Les dates exactes de tots els exercisis d'avaluació es confirmaran a l'inici del curs mitjançant un calendari penjat a Moodle.
ATENCIÓ
AVALUACIÓ ÚNICA
RECUPERACIÓ
MOLT IMPORTANT: El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticamentun SUSPENS (0) de l’exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a recuperació. Si es repeteix lasituació, es suspendrà l’assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas quees produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
WILLIAMS, Tennessee. A Streetcar Named Desire.
HANSBERRY, Lorraine. A Raisin in the Sun.
CHEEVER, John. "The Swimmer".
CARVER, Ray. "A Serious Talk".
VONNEGUT, Kurt. Slaughterhouse-Five.
MORRISON, Toni. The Bluest Eye.
OZICK, Cynthia. "The Shawl" and "Rosa".
ERDRICH, Louise. "Fleur".
BALDWIN, James. Giovanni's Room.
VUONG, Ocean. On Earth We're Briefly Gorgeous.
A SELECTION OF POETRY by Allen Ginsberg, Frank O'Hara, Elizabeth Bishop, Denise Levertov, June Jordan, and Gwendolyn Brooks.
*Les edicions recomenades dels textos s'especificaran amb antelació.
No aplicable.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |