Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | OT | 3 |
2504212 Estudis Anglesos | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
En completar l’assignatura, l’estudiant podrà:
UNITAT 1— The Shakespearean Stage
UNITAT 2 – Romeo and Juliet
UNITAT 3 – Twelfth Night
UNITAT 4 – Hamlet
UNITAT 5 – The Tempest
Es recomana llegir les obres en les següents edicions:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
classes pràctiques amb análisi de text i debats | 20 | 0,8 | |
classes teòriques | 30 | 1,2 | |
Tipus: Supervisades | |||
preparació de presentacions orals a classe i anàlisi de produccions escèniques | 25 | 1 | |
Tipus: Autònomes | |||
estudi | 15 | 0,6 | |
lectura | 35 | 1,4 |
La metodologia consta de les següents activitats formatives:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen 1 ("The Shakespearean Stage", Obres I i II) | 40% | 10 | 0,4 | 2, 5, 6, 1, 3 |
Examen 2 (Obres III i IV) | 40% | 10 | 0,4 | 2, 4, 6, 1, 3 |
Participació a classe | 10% | 2,5 | 0,1 | 4, 3 |
Presentació oral | 10% | 2,5 | 0,1 | 5, 3 |
L’AVALUACIÓ d'aquesta assignatura es basa en els següents exercicis:
El primer exàmen es realitzarà en acabar les dues obres primeres del temari; el segon en acabar les dues restants.
Procediment de revisió de les qualificacions: en el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
NO AVALUABLE:
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació, és a dir, no hagi realitzat cap dels dos exàmens.
RECUPERACIÓ: La recuperació es realitzarà ítem per ítem amb les condicions següents
a) per optar a la recuperació caldrà haver superat un dels dos exàmens del curs, amb una nota no inferior a 5 en el cas de l'examen aprovat i noinferior a 3,5 en el de l'examen suspès.
b) l'alumnat que no hagi superat un dels dos exàmens caldrà que el recuperi, fins i tot si la nota mitjana provisional del curs és igual o superior a 5. Els ítems amb una nota inferior a 3,5 no seran recuperables.
c) l'alumnat que opti a la recuperació obtindrà una nota mitjana final de curs d'un 5 com a màxim.
d) no es pot optar a la recuperació per a pujar nota en aquells casos en què s'han superat tots dos exàmens.
d) les presentacions a classe queden excloses de la recuperació, és a dir, no són recuperables i l'alumnat haurà de portar-les a terme el dia establert al calendari acordat a principi de curs.
AVALUACIÓ ÚNICA: l'alumnat que opti per aquesta modalitat serà avaluat segons els criteris següents:
(1) Examen escrit sobre la introducció al període (The Shakespearean Stage) i les obres I i II, realitzat a classe el mateix dia i hora que la resta del grup faci el segon examen. (50% de la nota final)
(2) Treball escrit sobre les obres III i IV que s'entregarà el dia de l'examen. Es publicaran a Moodle les instruccions pertinents sobre el mateix. (40% de la nota final)
(3) Assistència i participació a classe (10% de la nota final)
S’aplicarà elmateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.
PLAGI: En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència delprocés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
1. Contexts
Susan Brigden, New Worlds, Lost Worlds. The Rule of the Tudors 1485-1603, Penguin
Books. (A survey of the Tudor age incorporating the latest findings of sixteenth-century scholarship.)
Julia Briggs, The Stage-Play World: English Literature and its Background, 1580-1625. (A very sound and user-friendly introduction, full of interesting ideas and suggestions.)
Patrick Collinson, The Reformation, Weidenfeld & Nicholson. (A readable assessment of a major turning point in European history by a leading Reformation scholar.)
Jonathan Dollimore, Radical Tragedy: Religion, Ideology and Power in the Drama of Shakespeare and his Contemporaries, Palgrave Macmillan (A famously controversial study of Shakespeare and his contemporaries. It approaches the plays from a cultural materialist perspective.)
Richard, Eldridge, The Oxford Handbook of Philosophy and Literature, Oxford UP. (A useful examination of the major literary genres).
Northrop Frye, Northrop Frye on Shakespeare, Yale UP. (It includes a brilliant chapter on "Romeo and Juliet" and another on "Hamlet".)
Stephen Greenblatt, Renaissance Self-Fashioning. From More to Shakespeare, U of Chicago P. (A critical earthquake that shook Renaissance criticism to its foundations.)
Andrew Gurr, The Shakespearean Stage 1574-1642, CUP. (An authoritative description of the theatrical conditions of Shakespearean drama.)
---------------, Studying Shakespeare. An Introduction, Edward Arnold. (How to tackle the study of a Shakespearean play.)
Frank Kermode, The Age of Shakespeare, Weidenfeld & Nicholson. (An account of Shakespeare’s career by one of England’s most distinguished critics.)
Martin Wiggins, Shakespeare and the Drama of his Time, Oxford Shakespeare Topics, OUP. (A reliable introduction to the Elizabethan and Jacobean dramaturgical traditions.)
2. Criticism
Auden, W.H., The Dyer’s Hand, Vintage, 1989.
Bloom, Harold, Hamlet: Poem Unlimited, Canongate Books, 2003
Bradley, A.C., Shakespearean Tragedy, Penguin Books, 1991.
Dutton, Richard and Jean E. Howard (eds.), A Companion to Shakespeare’s Works: The Tragedies, Blackwell, 2006.
---------------------------------------------------, A Companion to Shakespeare’s Works: The Comedies, Blackwell, 2006.
--------------------------------------------------, A Companion to Shakespeare’s Works: Poems, Problem Comedies, Late Plays, Blackwell, 2005.
Eisaman Maus, Katherine, Inwardness and Theater in the English Renaissance, Chicago UP, 1995.
Everett, Barbara., Young Hamlet. Essays on Shakespeare’s Tragedies, Clarendon Press, 1989.
Goddard, Harold C., The Meaning of Shakespeare, 2 vols., The University of Chicago Press, 1951.
Greenblatt, Stephen, Renaissance Self-Fashioning: From More to Shakespeare, The University of Chicago Press, 1980.
Jackson, Russell (ed.), The Cambridge Companion to Shakespeare on Film, CUP, 2007.
Kermode, Frank, Shakespeare’s Language, Penguin Books, 2000.
Nuttall, A.D., Shakespeare the Thinker, Yale UP, 2007.
Poole, Adrian, Tragedy: A Very Short Introduction, Oxford UP, 2005.
Rackin, Phyllis, Shakespeare and Women, Oxford UP, 2005.
Smitth, Emma, Shakespeare's First Folio, OUP, 2018.
----------------, This is Shakespeare, Random House, 2020.
Tanner, Tony, Prefaces to Shakespeare, Harvard UP, 2010.
Traub, Valerie, The Oxford Handbook of Shakespeare and Embodiment: Gender, Sexuality,and Race, OxfordUP, 2016.
Van Es, Bart, Shakespeare's Comedies: A Very Short Introduction, OUP, 2016.
Wells, Stanley (ed.), Shakespeare: A Bibliographical Guide, Clarendon Press, 1990.
----------------------,Shakespeare's Tragedies: A Very Short Introduction, OUP, 2017.
Aquesta assignatura no utilitza un programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |