Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per cursar aquesta assignatura és recomanable haver cursat les assignatures de literatura de segon curs així com ‘Orígens de la Literatura Anglesa’ (100245) de tercer del Grau Estudis Anglesos. Es recomana tenir presents en tot moment els coneixements adquirits a l’assignatura de primer curs, ‘Història i Cultura de les Illes Britàniques.’ Cal un nivell inicial d’anglès d’entre C1 (Advanced) i C2 (Proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Amb C1 l’estudiant pot comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i en reconeix el sentit implícit, expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostra un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió. Amb C2 l’estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o sent; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.
L’assignatura ‘Literatura Anglesa del Renaixement i de la Il·lustració’ ofereix una introducció als principals gèneres i corrents literàries des del segle XVI fins al segle XVIII centrada en la lectura de textos fonamentals, la seva anàlisi, i el debat sobre la seva interpretació crítica. La formació obtinguda és imprescindible per a completar els coneixements literaris al llarg del grau en tant que el seu objectiu principal és formar l’alumnat com a lectors i lectores crítics.
En completar l’assignatura Literatura Anglesa del Renaixement i de la Il·lustració, l’estudiant podrà demostrar una comprensió lectora sofisticada i contextualitzada històricament dels gèneres de la poesia, l’assaig i novel·la del Renaixement i la Il·lustració en anglès; generar crítica literària bàsica mitjançant assaigs i presentacions; utilitzar els recursos d'una biblioteca universitària en relació a la matèria Literatura del Renaixement i la Il·lustració, així com expressar una valoració informada sobre el textos literaris i de crítica literària que llegeixi.
UNITAT 1 – L'obra de William Shakespeare: a) textos poètics i la tradició petrarquista: els Sonnets (selecció); b) corpus dramàtic i els orígens i desenvolupament del teatre isabelí: "The Merchant of Venice".
UNITAT 2 – Poesia Metafísica: selecció de poemes de John Donne i Andrew Marvell.
UNITAT 3 – John Milton: una selecció de "Paradise Lost" .
UNITAT 4 – Orígens de la novel·la anglesa moderna: "Robinson Crusoe".
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
classes practiques amb lectures i debats | 20 | 0,8 | |
classes teoriques | 30 | 1,2 | |
Tipus: Supervisades | |||
redaccio de textos i altres activitat avaluables | 25 | 1 | |
Tipus: Autònomes | |||
estudi | 35 | 1,4 | |
lectura | 15 | 0,6 |
1 crèdit ECTS = 25 hores de formació > 6 crèdits = 150 hores Activitats dirigides (màxim 35%, fem el 30%, 1.8 cr) Activitats supervisades (màxim 17%, fem el 15%, 0.9 cr) Activitats autònomes (mínim 50%, 3 cr) Activitats d’avaluació (màxim 5%, 0.3 cr)
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Asistència i participació a classe | 10% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Examen | 45% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Treball escrit a classe | 45% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
L’avaluació d'aquesta assignatura es basa en els següents components del curs:
Examen (45%)
Treball escrit a classe (45%)
Assitència i participació a classe (10%)
1) Avaluació continuada.
Tots els exercicis són OBLIGATORIS. El lliurament de qualsevol dels dos exàmens exclou la possibilitat d’obtenir la qualificació de No Avaluable com a nota final del curs. El nivell d’anglès es tindrà en compte en la correcció dels treballs escrits i en l’avaluació final. Serà almenys el 25% de la nota en tots els exercicis, i s’avaluarà com s’especifica al final d’aquesta guia.
2) Revisió.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions. L'alumnat que no hagi acudit a la revisió en la data indicada renuncia a aquesta opció, excepte en casos justificats i comunicats al professor amb anterioritat a la mateixa.
3) Recuperació:
La recuperació es realitzarà ítem per ítem amb les condicions següents
a) per optar a la recuperació caldrà haver superat o bé l'examen o bé el treball escrit, amb una nota no inferior a 5 en el cas del l'exercici aprovat i no inferior a 3,5 en el cas de que s'ha suspès.
b) l'alumnat que no hagi superat un dels dos exercicis principals (examen o treball escrit) caldrà que el recuperi, fins i tot si la nota mitjana provisional del curs és igual o superior a 5. Els ítems amb una nota entre 3,5 i 4,9 no faran, per tant, mitjana.
c) l'alumnat que opti a la recuperació obtindrà una nota mitjana final de curs d'un 5 com a màxim.
d) no es pot optar a la recuperació per a pujar nota en aquells casos en què s'han superat tots dos exercicis.
4) Avaluació única:
L'avaluació única consistirà en les activitats següents:
Un examen escrit els continguts del qual correspondran a l'examen que farà la resta del grup (50 %)
Un treball escrit sobre la segona part del curs, corresponent al treball que la resta del grup escriurà a classe (50 %).
S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que en el cas de l’avaluació continuada.
5) Plagi o irregularitats
El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis comportarà automàticament la penalització indicada en el següent paràgraf. Per "plagi" s'entén principalment copiar de manera literal o amb alguna modificació superficial o canvi d'ordre de fonts sense identificar-ne degudament la procedència, sigui una sèrie d'expressions, una sola frase o un conjunt. AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS AMB NOMÉS ALGUNS RETOCS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que s'han fet servir i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
6) L'estudiant podrà rebre la qualificació de "No Avaluable" sempre que no hagi fet l'examen ni presentat el treball escrit a classe.
BIBLIOGRAFIA MÍNIMA
(Una bibliografia més detallada es proporcionarà a classe.)
UNITAT 1
Lectura de William Shakespeare’s Sonnets (1609) i The Merchant of Venice (1598) de William Shakespeare.
"The Merchant of Venice" (ed. Jay L. Halio, Oxford Shakespeare, OUP, 1993).
Si vols llegir més (OPCIONAL, en ordre de recomanació):
Romeo and Juliet (1595)
Hamlet (1601)
The Tempest (1610-11)
UNITAT 2
Lectura de Poesía Metafísica: John Donne, George Herbert, Andrew Marvell.
Henry Vaughan, Selected poetry (1650s)
Francis Bacon, Essays (1597)
UNITAT 3
Lectura de Paradise Lost (passatges seleccionats) de John Milton (1645).
Si vols llegir més (OPCIONAL, en ordre de recomanació):
Paradise Regained, John Milton
Samson Agonistes, John Milton
UNITAT 4
Lectura de Gulliver Travels (1726) de Jonathan Swift
Si vols llegir més.
Robinson Crusoe, 1719, Daniel Defoe.
Political Writings, 1720, Mary Astell.
Love Letters Between a Nobleman and His Sister (1684), Aphra Behn.
Webs Consultables
- The Shakespeare Resource Centre, http://www.bardweb.net/
- English Literature on the Web: http://www.lang.nagoya-u.ac.jp/~matsuoka/EngLit.html
- The Norton Online: http://www.wwnorton.com/college/english/nael/
IMPORTANT: La Wikipedia i altres webs que ofereixen notes de estudi es poden consultar, però MAI utilitzar per substituir els exercicis dels estudiants. Plagiar (=copiar) es considera una FALTA MOLT GREU que porta a un SUSPENS. Pensa també que a) Wikipedia no és sempre fiable, b)els docentssaben identificar els plagis.
Altres textos recomanats
Bate, Jonathan. "English Literature: A Very Short Introduction". Oxford: Oxford University Press, 2010.
Elledge, Scott (ed.). "Paradise Lost: An Authoritative Texts, Backgrounds, and Sources". New York: Norton, 1993.
Kermode, Frank. "The Age of Shakespeare". London: Orion, 2004.
Levi, Anthony. "Renaissance and Reformation: Intellectual Genesis". New Haven: Yale University Press, 2002.
MacCulloch, Diarmaid. "Reformation: Europe’s House Divided". London: Penguin Books, 2003.
Norbrook, David (ed.) The Penguin Book of Renaissance Verse. London: Penguin, 2005.
Patterson, Annabel. "John Milton". London: Longman, 1991.
Sanders, Julie. "The Cambridge Introduction to Early Modern Drama". Cambridge: Cambridge University Press, 2014.
Smith, Emma. "This is Shakespeare", London: Random House, 2020.
Van Doren, Mark. "Shakespeare", New York: New York Review of Books, 2005.
Zwicker, Steven N. "The Cambridge Companion to English Literature 1650:1740". Cambridge: Cambridge University Press, 1998.
No s'utitlitzarà cap programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |