Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | OB | 2 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català | OB | 3 |
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol | OB | 3 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OB | 3 |
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura té com a objectiu proporcionar als estudiants els coneixements necessaris de fonètica general i les característiques específiques de la fonètica anglesa per a poder analitzar i descriure els sistemes consonàntics i vocàlics de l’anglès, així com les eines necessàries per avaluar les àrees de dificultat de la pronúncia anglesa i treballar en la capacitat de produir i percebre els sons de l’anglès d’una manera acurada.
En completar l’assignatura, l’estudiant podrà:
UNITAT 1. Introducció a la fonètica, la fonologia i la transcripció i presentació de les varietats estàndards de l'anglès.
UNITAT 2. La producció dels sons de la parla, la seva descripció articulatòria i la seva classificació.
UNITAT 3. El sistema consonàntic de l'anglès: fonemes i les seves realitzacions. Anàlisi contrastiva de les consonants de l'anglès i l'espanyol/català.
UNITAT 4. El sistema vocàlic de l'anglès: fonemes i les seves realitzacions. Anàlisi contrastiva de les vocals de l'anglès i l'espanyol /català.
UNITAT 5: Processos de reducció de la parla espontània
UNITAT 6. L'anàlisi i contrast de sistemes fonològics de diferents llengües i diferents varietats d’una llengua.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i sessions pràctiques | 50 | 2 | 4, 5, 7, 10, 3, 1, 2 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació de assignments | 25 | 1 | 4, 11, 6, 8, 9, 10, 3, 1, 2 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual, preparació d'exàmens, realización d'exercicis | 50 | 2 | 11, 7, 6, 8, 9, 10, 3, 1, 2 |
Dirigides
Nocions de fonètica general.
Descripció de l’articulació de les consonants i vocals de l’anglès i la seva classificació.
Correcció a l’aula d’exercicis fets a casa pels estudiants. Pràctiques de pronúncia
Millorar la producció i percepció de sons de l’anglès.
Supervisades
Treballar continguts presentats a classe a través d’estructures i contextos nous.
Identificar les àrees de dificultat de la pronúncia anglesa.
Transcripció fonètica.
Autònomes
Dominar les principals nocions de fonètica i fonologia general i aplicar-les a la llengua anglesa.
Descriure el sistema de fonemes consonàntics i vocàlics de l’anglès i les seves realitzacions.
Practicar de forma autònoma (inclosa l’autocorrecció).
Identificar i treballar les àrees de dificultat en la pronúncia anglesa
Avaluació
Correcció conjunta a l’aula de part dels exercicis avaluats
Entendrei explicar les nocions teòriques de fonètica i fonologia, i la seva aplicació a la fonètica i fonologia anglesa i contrastiva.
Practicar la transcripció fonològica i fonètica.
Produir els sons de l’anglès d’una manera acurada.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
"Assignments" | 15 | 5,5 | 0,22 | 5, 6, 8, 9, 10 |
Deures, exercicis a classe i participació | 10 | 16 | 0,64 | 4, 7, 8, 9, 10, 3, 1, 2 |
Examen final | 30 | 1,5 | 0,06 | 4, 5, 11, 7, 6, 8, 9, 10, 3, 1, 2 |
Examen oral | 25 | 0,5 | 0,02 | 5, 10 |
Examen parcial | 20 | 1,5 | 0,06 | 4, 5, 11, 7, 6, 8, 9, 10, 3, 1, 2 |
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Avaluació
• El 75% de la nota final es calcularà a través de la realització de dos exàmens escrits i un examen oral. Els exàmens escrits consisteixen en un parcial a mitjans del semestre (20%) i un examen final a finals del semestre (30%). L’examen oral serà a finals de semestre (25%). La nota mínima per aprovar els exàmens és 5/10.
• Un 15% de la nota final provindrà de la realització d’assignments que els alumnes duran a terme de manera individual. En principi aquests consistiran en un "mock oral exam" i un altre assignment a determinar.
• El 10% restant es calcularà mitjançant la realització i correcció d’exercicis pràctics, assistència i participació a classe.
Les dates exactes de les activitats d'avaluació s'anunciaran a principi de curs i es publicaran al moodle de l'assignatura.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Cal tenir en compte el següent:
1) Els exàmens, tant els dos escrits com l'oral, i els assignments són obligatoris.
2) Per aprovar l’assignatura, s’han de complir les condicions següents:
- Cal aprovar l’examen final oral i l’examen final escrit.
- Cal que la mitjana de l’assignatura sigui un aprovat (5).
3) L’estudiantat rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més d'un terç de les activitats d’avaluació.
4) El nivell d’anglès es tindrà en compte en la correcció dels treballs escrits i en els exàmens en la mesura que afecten a la comprensió dels continguts que exposa l’estudiant.
5) MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat. En cas que hi hagi reiteració, la qualificació́ final d’aquesta assignatura serà 0. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
6) En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la intel·ligència artificial (IA) com presentar com a original untreball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
7) En cas d’absència justificada en un dia d’examen o de lliurament de treball (per exemple una malaltia), caldrà que l’estudiant justifiqui l’absència amb documentació pertinent per tal d’optar a realitzar la prova un altre dia, prèvia autorització del coordinador/a de l’assignatura.
Procediment de revisió de les qualificacions.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (mitjançant Moodle) del procediment, la data i lloc de revisió de les qualificacions.
Recuperació
Els ítems que es poden recuperar són l’examen oral i/o l’examen escrit final, amb les següents condicions:
- Cal haver realitzat tots els ítems obligatoris d’avaluació (vegeu punt 1 a dalt). Això vol dir que si no s'arriba a la mitjana d'aprovat per no haver completat algun d'aquests ítems, no es tindrà opció a recuperar (per exemple, amb un 5 als exàmens escrits i oral, però un 0 als assignments perquè no s'han fet, la mitjana seria un suspès sense opció a recuperació).
- Cal haver obtingut una nota mínima de curs de 3,5/10.
- L’únic examen escrit que es pot recuperar és l’examen final. Si un estudiant ha aprovat l’examen escrit final però la seva nota mitjana de curs no arriba a un aprovat degut a una nota baixa en l’examen parcial, l’estudiant haurà de tornar a presentar-se a l’examen escrit final a recuperació.
- Si no es presenten almenys el 50% dels deures, la nota corresponent als deures i assistència (10%) serà 0.
- La nota màxima que es pot obtenir en un examen de recuperació és un aprovat (excepte en els casos que la recuperació sigui deguda a una absència justificada el dia de l’examen).
- Les dates de recuperació les fixa la Facultat amb antelació i per tant no es contemplaran dates alternatives.
- El professor/a informarà l’alumnat del dia i lloc de les proves de recuperació per Moodle.
Activitats avaluatives excloses de la recuperació
Les activitats següents no poden ser recuperades: l’examen escrit parcial, els assignments i els deures que es vagin lliurant durant el curs. L’examen escrit parcial es recupera a l’examen final i únic de recuperació (vegeu apartat “Recuperació”).
Lectures:
Bibliografia addicional recomanada i per pràctica de la pronúncia
Recursos d'internet sobre fonètica anglesa i general i transcripció
Recursos d'internet sobre pronunciació anglesa
Programari utilitzat en demostracions fetes a classe (opcional per als estudiants): Praat (www.praat.org), https://www.fon.hum.uva.nl/praat/
Vegeu la pàgina English Phonetics and Pronunciation in Barcelona, que inclou una llista extensa i actualitzada de recursos virtuals sobre fonètica general, fonètica anglesa i pronunciació anglesa.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 3 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 4 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 5 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |