Logo UAB

Seminari d'Expressió Oral i Escrita Avançada en Anglès

Codi: 106290 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2504212 Estudis Anglesos OB 4

Professor/a de contacte

Nom:
Sonia Oliver Del Olmo
Correu electrònic:
sonia.oliver@uab.cat

Equip docent

Julio Miguel Cebrian Puyuelo
Jennifer Rose Ament
Elisabet Pladevall Ballester

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Cal un nivell inicial d'anglès de C2 (proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages. Amb un C2, l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites; reconstruir fets i arguments, i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat, fins i tot en les situacions més complexes. També pot utilitzar la llengua de manera eficaç i correcta per a propòsits socials, acadèmics i professionals.

Cal haver cursat i superat les assignatures Habilitats Acadèmiques Escrites en Anglès I i II i Habilitats Acadèmiques Orals en Anglès I i II.


Objectius

- Treballar les estructures gramaticals i lingüístiques pròpies dels registres formals i acadèmics en llengua anglesa a nivell oral i escrit.

- Aprofundir en les tècniques d'escriptura, citació i edició de textos a nivell avançat.

- Aprofundir el coneixement de cerca bibliogràfica per la realització de treballs acadèmics.

- Analitzar i escriure una revisió de literatura, marc teòric i un resum sobre un tema acadèmic.

- Parlar amb fluïdesa i amb una pronunciació acurada i intel·ligible a nivell segmental i suprasegmental.

- Fer presentacions orals en anglès de manera efectiva dins d’un registre acadèmic (preparació i organització del contingut, elaboració del material visual, ús de tècniques d’expressió oral eficaces, tractament de l’ansietat).

- Aprofundir els coneixements instrumentals i acadèmics per l'elaboració del TFG i la seva presentació oral.

 


Competències

  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics. 
  • Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
  • Comprendre i produir textos acadèmics escrits i orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini funcional efectiu (C1).
  • Comprendre i produir textos acadèmics escrits i orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
  • Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Utilitzar l'anglès escrit i oral per a fins acadèmics i professionals relacionats amb l'estudi de la lingüística, la filosofia del llenguatge, la història, la cultura i la literatura angleses.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i organització d'informació.

Resultats d'aprenentatge

  1. Comprendre discursos acadèmics escrits i orals en l'àmbit de les ciències humanes i socials a nivell avançat (C1) i de domini total (C2).
  2. Comprendre discursos acadèmics escrits i orals en l'àmbit de les ciències humanes i socials a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
  3. Expressar-se de manera fluida, correcta, adequada i eficaç, tant oralment com per escrit, en l'àmbit acadèmic.
  4. Expressar-se en anglès oralment i per escrit en un registre formal i utilitzant la terminologia adequada en relació amb la caracterització del discurs acadèmic.
  5. Incorporar idees i conceptes de fonts publicades als treballs citant i referenciant de manera adequada.
  6. Localitzar informació especialitzada i acadèmica i seleccionar-la segons la rellevància.
  7. Modular el discurs escrit i oral per expressar-se de manera respectuosa i ètica en un context d'interacció acadèmica.
  8. Planificar la feina de manera efectiva individualment o en grup per a la consecució dels objectius plantejats.
  9. Produir discursos acadèmics escrits i orals amb una correcció i fluïdesa pròpies d' un nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2) i adequant-los a les convencions pròpies dels diferents gèneres.
  10. Produir discursos acadèmics escrits i orals amb una correcció i fluïdesa pròpies d'un nivell avançat (C1) i de domini total (C2) i adequant-los a les convencions pròpies dels diferents gèneres.
  11. Utilitzar el metallenguatge adequat per descriure els coneixements adquirits en relació amb la matèria.

Continguts

- Revisió de conceptes clau en l'escriptura i presentació de treballs acadèmics.

- Cerca bibliogràfica.

- Revisió d'estils de citació i biliografia (APA i MLA).

- TFG: estructura, temes, generació d'idees.

- El marc teòric, la revisió de la literatura i l'abstract.

- Fluïdesa i adequació en la comunicació oral i lectura en veu alta (ritme, accentuació i patrons entonatius apropiats).

- Tècniques d'expressió oral eficaces.

- Presentacións orals acadèmiques: contingut, suport visual, respostes.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Seminaris 50 2 3, 4, 7, 9, 10, 2, 1
Tipus: Supervisades      
Tutories 25 1 4, 7, 9, 10, 2, 1, 11
Tipus: Autònomes      
Tasques pràctiques individuals i en grup 50 2 3, 4, 8, 9, 10, 2, 1, 11

La metodologia docent d'aquesta assignatura inclou les següents activitats:

- Activitats pràctiques de producció escrita i oral a l'aula.

- Activitats i projectes de producció escrita i oral individuals i en grup.

- Tutories.

- Lectures especialitzades.

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Marc teòric i revisió de la literatura 35% 9 0,36 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Presentació oral acadèmica 30% 8 0,32 3, 4, 7, 8, 9, 10
Resum 10% 2,5 0,1 4, 7, 9, 10
Tasques orals i escrites a classe 10% 2,5 0,1 3, 4, 9, 10, 2, 1, 11
Test de pronunciació i expressió oral 15% 3 0,12 3, 4, 7, 9, 10

L'avaluació d'aquesta assignatura consisteix en:

- Realització de tasques escrites i orals a classe 10%

- Elaboració d'un marc teòric i revisió de la literatura 35%

- Elaboració d'un abstract acadèmic 10%

- Realització d'un test d'expressió oral i pronunciació 15%

- Elaboració d'una presentació oral acadèmica 30%

 

- En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.

- Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.

- L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.

- En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0. Aquells actes d’avaluació en què hi hagi hagut irregularitats no són recuperables. Les irregularitats inclouen, entre d'altres, l'ús d'IA i el plagi.

- Tots els ítems d'avaluació són obligatoris, així com el 80% de les tasques fetes a classe. Si no es presenta el 80% de les tasques fetes a classe, la nota corresponent a aquestes tasques serà 0 (10%).

- Per aprovar l'assignatura cal aprovar la presentació oral acadèmica i el marc teòric i revisió de la literatura, així com tenir una nota mitjana final de l'assignatura de 5 o superior. La nota mínima per fer mitjana és de 4, amb l'excepció de la presentació oral acadèmica i el marc teòric i revisió de la literatura, que han de tenir un mínim de 5. 

- El nivell d'anglès (C2) es tindrà en compte en la correcció de tots els ítems d'avaluació.

 

RECUPERACIÓ

- Per poder realitzar la recuperació, cal haver obtingut una nota mitjana de curs de 3,5/10. 

- Les tasques orals i escrites a classe no es podran recuperar.

- Caldrà recuperar la presentació oral acadèmica i el marc teòric i revisió de la literatura si tenen una nota inferior a 5, així com el test de pronunciació i expressió oral i el resum si tenen una nota inferior a 4. 

- La nota màxima de l'assignatura que es pot obtenir després de la recuperació és d'un Aprovat.

 

- En cas que l'estudiant realizi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procès dsciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0. 

- Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquests activitats d'avaluació no són recuperables. 


Bibliografia

Burton, Graham. (2013). Presenting. Deliver presentations with confidence. London, UK: Collins.

Estebas, Eva. (2009, or later editions). Teach yourself English pronunciation: An interactive course for Spanish speakers.  Netbiblos/UNED.

Derwing, Tracey M. & Munro, Murray J. (2015) Pronunciation Fundamentals. Evidence-based perspetives for L2 teaching and research. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins.

Gee, James .Paul. (2004). An Introduction to Discourse Analysis: Theory and Method (2nd ed.). London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203005675

Grussendorf, Marion. (2007). English for Presentations. O.U.P.

Hewings, Martin. (2007). English Pronunciation in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press.

Hyland, Ken. (2011). Academic discourse. In Continuum companion to discourse analysis. Hyland, Ken. and Paltridge, Brian. (eds). 171-184

Lillis, Theresa, & Curry, Mary Jane. (2010). Academic writing in a global context. London: Routledge. https://scholar.google.com/scholar?cluster=6341682115486604553&hl=en&as_sdt=0,5

Miller, Sue F. (2000). Targeting pronunciation. Boston: Houghton Mifflin

Nunan, David & Choi, Julie. (2023). Clarity and coherence in academic writing. Routledge. 
 
Oshima, Alice & Hogue, Ann. (2007). Introduction to academic writing. New York: Pearson/Longman. 
 
Parvaskevas, Cornelia & Rosen-Knill, Deborah. (2024). Guidebook to academic writing: Communicating across the disciplines. Routledge. 

Swales, John. M., & Feak, Christine. B. (1994). Academic writing for graduate students. University of Michigan Press.

Sword, Helen. (2012). Stylish academic writing. London: Harvard University Press. 

Wallwork, Adrian. (2016) English for Presentations at International Conferences. Springer.

 

 


Programari

No aplica


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(SEM) Seminaris 1 Anglès primer quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 2 Anglès primer quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 3 Anglès primer quadrimestre matí-mixt