Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | OB | 4 |
Seminari d'Expressió Oral i Escrita Avançada en Anglès
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cal un nivell inicial d'anglès de C2 (proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages. Amb un C2, l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites; reconstruir fets i arguments, i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat, fins i tot en les situacions més complexes. També pot utilitzar la llengua de manera eficaç i correcta per a propòsits socials, acadèmics i professionals.
Cal haver cursat i superat les assignatures Habilitats Acadèmiques Escrites en Anglès I i II i Habilitats Acadèmiques Orals en Anglès I i II.
- Treballar les estructures gramaticals i lingüístiques pròpies dels registres formals i acadèmics en llengua anglesa a nivell oral i escrit.
- Aprofundir en les tècniques d'escriptura, citació i edició de textos a nivell avançat.
- Aprofundir el coneixement de cerca bibliogràfica per la realització de treballs acadèmics.
- Analitzar i escriure una revisió de literatura, marc teòric i un resum sobre un tema acadèmic.
- Parlar amb fluïdesa i amb una pronunciació acurada i intel·ligible a nivell segmental i suprasegmental.
- Fer presentacions orals en anglès de manera efectiva dins d’un registre acadèmic (preparació i organització del contingut, elaboració del material visual, ús de tècniques d’expressió oral eficaces, tractament de l’ansietat).
- Aprofundir els coneixements instrumentals i acadèmics per l'elaboració del TFG i la seva presentació oral.
- Revisió de conceptes clau en l'escriptura i presentació de treballs acadèmics.
- Cerca bibliogràfica.
- Revisió d'estils de citació i biliografia (APA i MLA).
- TFG: estructura, temes, generació d'idees.
- El marc teòric, la revisió de la literatura i l'abstract.
- Fluïdesa i adequació en la comunicació oral i lectura en veu alta (ritme, accentuació i patrons entonatius apropiats).
- Tècniques d'expressió oral eficaces.
- Presentacións orals acadèmiques: contingut, suport visual, respostes.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 50 | 2 | 3, 4, 7, 9, 10, 2, 1 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 25 | 1 | 4, 7, 9, 10, 2, 1, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Tasques pràctiques individuals i en grup | 50 | 2 | 3, 4, 8, 9, 10, 2, 1, 11 |
La metodologia docent d'aquesta assignatura inclou les següents activitats:
- Activitats pràctiques de producció escrita i oral a l'aula.
- Activitats i projectes de producció escrita i oral individuals i en grup.
- Tutories.
- Lectures especialitzades.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Marc teòric i revisió de la literatura | 35% | 9 | 0,36 | 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Presentació oral acadèmica | 30% | 8 | 0,32 | 3, 4, 7, 8, 9, 10 |
Resum | 10% | 2,5 | 0,1 | 4, 7, 9, 10 |
Tasques orals i escrites a classe | 10% | 2,5 | 0,1 | 3, 4, 9, 10, 2, 1, 11 |
Test de pronunciació i expressió oral | 15% | 3 | 0,12 | 3, 4, 7, 9, 10 |
L'avaluació d'aquesta assignatura consisteix en:
- Realització de tasques escrites i orals a classe 10%
- Elaboració d'un marc teòric i revisió de la literatura 35%
- Elaboració d'un abstract acadèmic 10%
- Realització d'un test d'expressió oral i pronunciació 15%
- Elaboració d'una presentació oral acadèmica 30%
- En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
- Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
- L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
- En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0. Aquells actes d’avaluació en què hi hagi hagut irregularitats no són recuperables. Les irregularitats inclouen, entre d'altres, l'ús d'IA i el plagi.
- Tots els ítems d'avaluació són obligatoris, així com el 80% de les tasques fetes a classe. Si no es presenta el 80% de les tasques fetes a classe, la nota corresponent a aquestes tasques serà 0 (10%).
- Per aprovar l'assignatura cal aprovar la presentació oral acadèmica i el marc teòric i revisió de la literatura, així com tenir una nota mitjana final de l'assignatura de 5 o superior. La nota mínima per fer mitjana és de 4, amb l'excepció de la presentació oral acadèmica i el marc teòric i revisió de la literatura, que han de tenir un mínim de 5.
- El nivell d'anglès (C2) es tindrà en compte en la correcció de tots els ítems d'avaluació.
RECUPERACIÓ
- Per poder realitzar la recuperació, cal haver obtingut una nota mitjana de curs de 3,5/10.
- Les tasques orals i escrites a classe no es podran recuperar.
- Caldrà recuperar la presentació oral acadèmica i el marc teòric i revisió de la literatura si tenen una nota inferior a 5, així com el test de pronunciació i expressió oral i el resum si tenen una nota inferior a 4.
- La nota màxima de l'assignatura que es pot obtenir després de la recuperació és d'un Aprovat.
- En cas que l'estudiant realizi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procès dsciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
- Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquests activitats d'avaluació no són recuperables.
Burton, Graham. (2013). Presenting. Deliver presentations with confidence. London, UK: Collins.
Estebas, Eva. (2009, or later editions). Teach yourself English pronunciation: An interactive course for Spanish speakers. Netbiblos/UNED.
Derwing, Tracey M. & Munro, Murray J. (2015) Pronunciation Fundamentals. Evidence-based perspetives for L2 teaching and research. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins.
Gee, James .Paul. (2004). An Introduction to Discourse Analysis: Theory and Method (2nd ed.). London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203005675
Grussendorf, Marion. (2007). English for Presentations. O.U.P.
Hewings, Martin. (2007). English Pronunciation in Use. Advanced. Cambridge: Cambridge University Press.
Hyland, Ken. (2011). Academic discourse. In Continuum companion to discourse analysis. Hyland, Ken. and Paltridge, Brian. (eds). 171-184
Lillis, Theresa, & Curry, Mary Jane. (2010). Academic writing in a global context. London: Routledge. https://scholar.google.com/scholar?cluster=6341682115486604553&hl=en&as_sdt=0,5
Miller, Sue F. (2000). Targeting pronunciation. Boston: Houghton Mifflin
Swales, John. M., & Feak, Christine. B. (1994). Academic writing for graduate students. University of Michigan Press.
Sword, Helen. (2012). Stylish academic writing. London: Harvard University Press.
Wallwork, Adrian. (2016) English for Presentations at International Conferences. Springer.
No aplica
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 2 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 3 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |