Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Habilitats Acadèmiques Escrites en Anglès II

Codi: 106289 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2504212 Estudis Anglesos OB 2
2504380 Estudis d'Anglès i Català OB 2
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol OB 2
2504393 Estudis d'Anglès i Francès OB 2
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques OB 2

Professor/a de contacte

Nom:
Jennifer Rose Ament
Correu electrònic:
jenniferrose.ament@uab.cat

Equip docent

Laura Jane Styles
Gayle Marie Dalton

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

S'espera que tots i totes que es matriculin d'aquesta assignatura hagin superat l'assignatura Habilitats Acadèmiques Escrites en Anglès I.

Cal un nivell inicial d’anglès equivalent a C1.2 (advanced) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment.

Amb el nivell C1.2 l'estudiant pot: comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i en pot reconèixer el sentit implícit; pot expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostra un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió.

També s'espera que els alumnes tinguin un coneixement sòlid del registre acadèmic en anglès.

 


Objectius

“Habilitats acadèmiques escrites en anglès II" forma part de la matèria “Habilitats Acadèmiques de l'Anglès”, juntament amb "Habilitats Acadèmiques Orals en Anglès I", "Habilitats Acadèmiques Orals en Anglès II", "Habilitats Acadèmiques Escrites en Anglès I" i "Seminari d'expressió oral i escrita avançada en anglès"

 Objectius:

  • Millorar l’ús instrumental i acadèmic de la llengua anglesa fins a un nivell C2.1 de competència en llengua, i preparar a l’estudiant per a la matèria nuclear de “Ús de la Llengua”.
  • Entendre textos autèntics especialitzats i no especialitzats.
  • Argumentar sobre un tema no especialitzat sense cometre errors bàsics de gramàtica i amb un vocabulari relativament ampli.
  • Entendre material sobre una varietat de temes especialitzats i no especialitzats.
  • Escriure textos formals de manera ben estructurada i cohesiva, utilitzant una varietat relativament sofisticada de vocabulari i d’estructures gramaticals.

Competències

    Estudis Anglesos
  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics. 
  • Comprendre i produir textos acadèmics escrits i orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Utilitzar l'anglès escrit i oral per a fins acadèmics i professionals relacionats amb l'estudi de la lingüística, la filosofia del llenguatge, la història, la cultura i la literatura angleses.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i organització d'informació.
    Estudis d'Anglès i Català
  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
  • Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Utilitzar correctament l’anglès escrit i oral per a finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i l'organització d'informació.
    Estudis d'Anglès i Espanyol
  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
  • Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
  • Fer servir correctament l’anglès i l’espanyol escrit i oral per finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i l'organització d'informació.
    Estudis d'Anglès i Francès
  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
  • Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
  • Fer servir correctament l’anglès i el francès oral i escrit per finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i l'organització d'informació.
    Estudis d'Anglès i de Clàssiques
  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics. 
  • Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
  • Fer servir correctament l’anglès escrit i oral per finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura angleses.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i l'organització d'informació.

Resultats d'aprenentatge

  1. Comprendre discursos acadèmics escrits i orals en l'àmbit de les ciències humanes i socials a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
  2. Comprendre discursos acadèmics escrits i orals en l'àmbit de les ciències humanes i socials a nivell d'usuari experimentat de domini total (C2).
  3. Expressar-se de manera fluida, correcta, adequada i eficaç, tant oralment com per escrit, en l'àmbit acadèmic.
  4. Expressar-se en anglès oralment i per escrit en un registre formal i utilitzant la terminologia adequada en relació amb la caracterització del discurs acadèmic.
  5. Localitzar informació especialitzada i acadèmica i seleccionar-la segons la rellevància.
  6. Modular el discurs escrit i oral per expressar-se de manera respectuosa i ètica en un context d'interacció acadèmica.
  7. Produir discursos acadèmics escrits i orals amb una correcció i fluïdesa pròpies d' un nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2) i adequant-los a les convencions pròpies dels diferents gèneres.
  8. Produir discursos acadèmics escrits i orals amb una correcció i fluïdesa pròpies d'un nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2) i adequant-los a les convencions pròpies dels diferents gèneres.

Continguts

Gramàtica i vocabulari:

  • Consolidació d’estructures gramaticals avançades de l’anglès.
  • Exercicis de vocabulari basats en textos.
  • Exercicis de correcció d’errors.
  • Desenvolupament de consciència de registre i estilo acadèmic.

Comprensió lectora: 

  • Exercicis de comprensió i de resum basats en textos autèntics sobre diferents temes (interès general, literatura, arts i humanitats, etc.).
  • Presa d’apunts i posterior resum escrit dels punts principals d’un text escrit.
  • Comparació de punts de vista de l'autor.

Producción escrita:

  • Exercicis de reescriptura i d'autocorrecció de textos.
  • Exercicis de cohesió i d'argumentació.
  • Redacció de textos argumentatius (400-500 paraules) i resums (250 paraules).

 

 

 


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques i pràctiques 30 1,2 3, 4, 6, 7, 8, 1, 2
Pràctica a l'aula 15 0,6 3, 4, 6, 7, 8, 1, 2
Tipus: Supervisades      
Tutories de suport 22 0,88
Tipus: Autònomes      
Lectura i estudi - Exercicis i treballs - ús de les TIC 76,5 3,06 5, 1, 2

La metodologia docent es basa en:

  • Activitats dirigides (30%, 1.8 cr)
  • Activitats supervisades (15%, 0.9 cr)
  • Activitats autònomes (50%, 3 cr)
  • Activitats d’avaluació (5%, 0.3 cr)

Activitats dirigides (Classes teòriques i classes pràctiques)

  • Classes magistrals amb suport TIC i discussió col•lectiva.
  • Realització d’exercicis, col•lectivament i en grups reduïts.

 

Activitats autònomes (Estudi personal, realització de exercicis, producció de textos, participació a l’entorn virtual)

  • Estudi de llibres de text i consulta de manuals
  • Exercicis pràctics
  • Redacció de textos argumentatius i d’opinió, informes i ressenyes
  • Ús de les TIC i Campus Virtual

Activitats d’avaluació

  • Redacció de resum d'un text escrit: Précis (feta a classe), examen parcial escrit i examen final escrit.
  • Redacció de un dossier d'aprenentatge.

Nota: Es reservaran 15 minuts d’una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació,  per a la complementació per part de l’alumnat de les enquestes d’avaluació de l’actuació del  professorat i d’avaluació de l’assignatura.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Continuous Assessment 30% 1,5 0,06 3, 4, 5, 6, 7, 8, 1, 2
Examen Parcial 20% 1 0,04 3, 4, 6, 7, 8, 1, 2
Examen final escrit 50% 4 0,16 3, 4, 6, 7, 8, 1, 2

  • Continuous Assessment (30%)
  • Examen parcial (20%) 
  • Examen final escrit (50%) 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMPORTANT PER APROVAR L'ASSIGNATURA:

1)     Per aprovar l’assignatura els estudiants han d'haver assolit un 60% del contingut de l'examen final i la mitjana del curs ha de ser igual o superior a un 60%. 

2)     Per aprovar l’examen final es necessita haver assolit un 60% del contingut de l'examen I haver tingut un mínim de 55% aprovat en cadascuna de les 3 proves (Reading, Use of English and Précis) que configuren l'examen escrit. En cas contrari, caldrà que recuperi una de les parts que sigui inferior al 55%.

3) Només si l'alumne/a aprova l'examen escrit amb el 60% es farà la mitjana prenent en compte les notes d'avaluació continuada i les altres actividades d'avaluació. 

 4) Per la naturalesa pràctica d’aquesta assignatura, cal assistir i participar com a mínim en un 80% de totes les activitats formatives  (comentaris, test, presentacions i debats orals, participació a l'aula, etc.) per tal de poder ser avaluat del 30% de la nota relacionada amb les activitats pràctiques avaluables i que es deriven directament de les tasques que es fan a classe

Procediment de revisió de les qualificacions
 
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.

 

Recuperació

 •   Només poden anarala recuperació aquells estudiants que:

(i) hagin completat íntegrament l'avaluació continuada, l'examen parcial i els exàmens finals, excloent els casos degudament justificats. 

i

(ii) hagin assolit entre un 35% i 59.9% el contingut de l'examen final escrit.

Si es recupera, es podrà obtenir un màxim d'un 5 a SIGMA com a nota final. 

 

No avaluable

L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d’avaluació.  

 

Avaluació única

Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MOLT IMPORTANT: 

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb0 aquest acte  d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la  qualificació final d’aquesta assignatura serà 0. 

Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA compresentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.

 


Bibliografia

Bibliografia obligatòria

  • Malcolm Mann & Steve Taylore-Knowles. Destination C1 & C2. Grammar and Vocabulary. Macmillan. 2007

Llibres de referència recomanats:

  • Michael McCarthy & Felicity O’Dell. English Vocabulary in Use: Advanced (with answers and CD) Third Edition. Cambridge University Press, 2012
  • Work on your Vocabulary. Hundreds of Words to Learn and Remember. Advanced. Collins, 2013.
  • Collins COBUILD English Language Dictionary or Oxford Dictionary English
  • Michael Swan. (2005). Practical English Usage. Oxford University Press, 2005.

Pàgines web:

  • General practice

https://www.eltconcourse.com/learners/exercises/indexpages/grammarc1c2.html

https://agendaweb.org/

  • Reading practice

https://www.flo-joe.co.uk/cpe/students/tests/

  • Writing practice

https://writeandimprove.com/

https://www.grammarly.com/

  • Reference materials

http://www.macmillandictionary.com/ (includes pronunciation files, British English)

http://www.ozdic.com/ (collocations)

https://www.english-corpora.org/bnc/ (corpus)

https://www.sketchengine.eu/skell/ (learner corpus)


Programari


No s'utilitzarà cap programari específic.


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PAUL) Pràctiques d'aula 1 Anglès primer quadrimestre matí-mixt
(PAUL) Pràctiques d'aula 2 Anglès primer quadrimestre matí-mixt
(PAUL) Pràctiques d'aula 3 Anglès primer quadrimestre matí-mixt
(PAUL) Pràctiques d'aula 4 Anglès primer quadrimestre matí-mixt
(PAUL) Pràctiques d'aula 5 Anglès primer quadrimestre matí-mixt