Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | OB | 2 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català | OB | 3 |
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol | OB | 3 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OB | 3 |
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
1) "Història cultural dels Estats Units d'Amèrica" és una assignatura d'anàlisi sociocultural i textual que promou la participació i la reflexió de l'alumnat. Per cursar-la, es recomanable que l'alumnat estigui familiaritzat amb l'assignatura "Història cultural de les Illes Britàniques" (Grau d'Estudis Anglesos). D'igual manera, "Història cultural dels Estats Units d'Amèrica" és també una introducció als fets que han donat forma als EEUU d'avui. És per això que aquesta matèria NO és per als nacionals dels Estats Units.
2) Cal un nivell inicial d’anglès C2 del "Marc Europeu Comú de Referència de Llengües: Aprenentatge, Ensenyament i Avaluació" segons el qual l’estudiant pot: comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos i reconèixer-ne el sentit implícit; expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua anglesa de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostrar un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 30 | 1,2 | 24, 1, 3, 2, 4, 20, 10, 7, 9, 6, 8, 11, 5, 13, 12, 17, 16, 18, 19, 21, 15, 22, 23, 25, 26, 27, 31, 14, 29, 30, 28, 32, 33 |
Debats a l'aula | 20 | 0,8 | 24, 1, 10, 7, 9, 6, 8, 11, 5, 13, 12, 17, 16, 18, 19, 15, 25, 29, 30, 28, 32, 33 |
Tipus: Supervisades | |||
Avaluació | 5 | 0,2 | 1, 10, 7, 9, 6, 11, 13, 12, 17, 16, 18, 19, 21, 15, 30, 28, 33 |
Avaluació a l'aula | 5 | 0,2 | 24, 1, 3, 2, 4, 20, 10, 7, 9, 6, 8, 11, 5, 13, 12, 17, 16, 18, 19, 21, 15, 22, 23, 25, 26, 27, 31, 14, 29, 30, 28, 32, 33 |
Redacció de textos | 15 | 0,6 | 1, 3, 2, 4, 20, 10, 7, 9, 6, 8, 11, 13, 12, 17, 16, 18, 19, 21, 15, 26, 27, 31, 14, 29, 30, 28, 32 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 30 | 1,2 | 1, 3, 2, 4, 20, 9, 6, 13, 12, 15, 22, 23, 26, 27 |
Lectura i recerca | 40 | 1,6 | 10, 7, 21 |
1 crèdit ECTS = 25 hores de formació > 6 crèdits = 150 hores
Activitats dirigides (2 cr., 50 hores)
Activitats supervisades (1 cr., 25 hores)
Activitats autònomes (3 cr., 75 hores)
Les classes combinen teoria i pràctica. És imprescindible que l'alumnat estudiï els textos i els materials audiovisuals predeterminats pel professorat ja que la dinàmica de la classe gira envers la participació activa de l'alumnat a cada sessió.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen 1 (parcial) | 40 | 2 | 0,08 | 24, 1, 3, 2, 4, 20, 10, 7, 9, 6, 8, 11, 5, 13, 12, 17, 16, 18, 19, 21, 15, 22, 23, 25, 26, 27, 31, 14, 29, 30, 28, 32, 33 |
Examen 2 (final) | 40 | 2 | 0,08 | 24, 1, 3, 2, 4, 20, 10, 7, 9, 6, 8, 11, 5, 13, 12, 17, 16, 18, 19, 21, 15, 22, 23, 25, 26, 27, 31, 14, 29, 30, 28, 32, 33 |
Proves curtes (2) | 20 | 1 | 0,04 | 4, 10, 7, 16, 19, 15, 30 |
Percentatges:
Avaluació
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions. Procés de revisió d’exercicis d'avaluació: l’alumnat té el dret a "revisió d'examen" en tutoria personal al despatx del docent dins els terminis anunciats, que seran sempre abans del següent exercici d'avaluació. L’alumnat perd el dret a revisió si no revisa l’exercici retornat dins el termini anunciat pel docent.
Avaluació Única
Recuperació:
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi amb les següents condicions:
MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis d'avaluació és una ofensa greu i es considerarà automàticament com un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a reavaluació. Si es repeteix la situació, se suspendrà l’assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades i fer passar el plagi com a producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA). Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin ferservir. D'igual manera, és imprescindibleresponsabilitzar-se de l’originalitat i de autenticitat del text presentat.
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat quepuguiconduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi puguiinstruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
Lectura obligatòria:
Un dossier de textos curts seleccionats i aportats pel professorat.
Bibliografia recomanada:
Anderson, Carol. White Rage: The Unspoken Truth of Our Racial Divide. Bloomsbury, 2016.
Barney, William (ed). A Companion to 19th Century America. Malden: Blackwell Publishing, 2006.
Boles, John (ed.). A Companion to the American South. Malden: Blackwell Publishing, 2004.
Bronski, Michael. A Queer History of the United States. Beacon Press, 2012.
Ceniza Choy, Catherine. Asian American Histories of the United States. Beacon Press, 2022.
Collins, Patricia. Black Feminist Thought. New York: Routledge, 2000.
Davis, Angela J. (ed.) Policing the Black Man: Arrest, Prosecution and Imprisonment. Pantheon Books, 2017.
Deverell, William. A Companion to the American West. Blackwell, 2006.
Dunbar-Ortiz, Roxanne. An Indigenous Peoples' History of the United States. Beacon Press, 2014.
Foner, Eric. A Short History of Reconstruction. Harper and Row, 1990.
Foner, Eric. The Story of American Freedom. Norton, 1998.
Ford, Lacy (ed.). A Companion to the Civil War and Reconstruction. Blackwell 2005.
Genovese, Eugene. Roll, Jordan, Roll: The World Slaves Made. Vintage Books, 1976.
Greene, Jack. A Companion to the American Revolution. Blackwell Publishing, 2004.
Hewitt, Nancy. A Companion to American Women's History. Blackwell 2002.
Jenkins, Philip. A History of the United States. Palgrave Macmillan, 2017 (5th Edition).
Jones-Rogers, Stephanie E. They Were Her Property: White Women as Slave Owners in the American South. Yale UP, 2019.
King, David C. American History. A Visual Encyclopedia. Penguin Random House, 2019 (3rd Edition).
Kleinberg, S. Jay, Vicki Ruiz & Eileen Boris (eds). The Practice of US Women's History, Rutgers UP, 2008. ebook.
Morgan, Edmund. American Heroes: Profiles of Men and Women Who Shaped Early America. W.W. Norton & Co., 2009.
Nielsen, Kim E. A Disability History of the United States. Beacon Press, 2013.
Ortiz, Paul. An African American and Latinx History of the United States. Beacon Press, 2018.
Vickers, Daniel (ed.). A Companion to Colonial America. Blackwell, 2006.
Vorenberg, Michael. Final Freedom, The Civil War, the Abolition of Slavery, and the Thirteenth Amendment. Cambridge: Cambridge University Press, 2004.
Whitfield, Stephen (ed.). A Companion to 20th-Century America. Blackwell, 2006.
Wood, Gordon. Empire of Liberty: A History of the Early Republic: 1789-1815. Oxford University Press, 2009.
Zinn, Howard. A People’s History of the United States: 1492-Present. Longman, 2010.
Revistas:
Journal of American History. Revista electrònica. https://www.jstor.org/journal/jamericanhistory
The Journal of African American History. Revista electrònica. https://www.jstor.org/journal/jafriamerhist
Pàginas web:
"The American Yawp." http://www.americanyawp.com/
No s'utilitza cap programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 3 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |