Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | FB | 1 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català | OB | 2 |
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol | OB | 2 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | OB | 2 |
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per cursar aquesta assignatura no calen requisits específics relatius als seus continguts
Cal un nivell inicial d’anglès de C1 del Marc Europeu de Referència per les Llengües, segons el qual l’estudiant pot entendre les idees principals de temes concrets i abstractes, incloses les argumentacions tècniques en el seu camp d’especialització (en aquest cas, la història i la cultura).
A més, l’estudiant ha de poder interactuar amb parlants natius amb fluïdesa i espontaneïtat sense gran esforç i produir textos argumentatius clars i detallats on expressi opinions.
L’assignatura Història Cultural de les Illes Britàniques, tal i com indica el seu nom, ofereix una introducció als temes fonamentals de la història i cultures de les illes, amb l’objectiu de apropar els estudiants a uns coneixements essencials per als seus estudis de filologia anglesa.
La formació obtinguda és imprescindible per cursar la resta d’assignatures relacionades amb la literatura anglesa al llarg del grau en tant que el seu objectiu principal és donar una formació bàsica a l’estudiant perquè pugui contextualitzar i gestionar les altres matèries del grau.
En completar l’assignatura Història i Cultura de les Illes Britàniques l’estudiant podrà:
Introducció a:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques, lectura i debat de textos a l'aula, seminaris en grup | 34 | 1,36 | 1, 6, 7, 13, 22, 23 |
Tipus: Supervisades | |||
Participació en debats virtuals, tutories individuals | 15 | 0,6 | 18, 6, 7, 13, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal, lectura individual de texts, ús dels recursos bibliogràfics | 40 | 1,6 | 1, 14, 6, 7, 9, 13, 17, 20, 22, 23 |
La metodologia docent es basa en:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Final | 40% | 10 | 0,4 | 18, 1, 3, 2, 4, 14, 6, 7, 8, 5, 10, 9, 12, 13, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 11, 22, 23 |
Examen Mig-Curs | 40% | 10 | 0,4 | 18, 1, 3, 2, 4, 14, 6, 7, 8, 5, 10, 9, 12, 13, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 11, 22, 23 |
Participació als debats a l'aula Moodle, assistència i participació a classe | 5% | 21 | 0,84 | 18, 1, 14, 6, 9, 13, 17, 22 |
Projecte de grup | 15% | 20 | 0,8 | 1, 14, 6, 7, 9, 13, 17, 20, 23 |
Percentatges:
Avaluació
Avaluació Única
Els estudiants que optin per l'avaluació única en aquest curs hauran de fer tres activitats d'avaluació:
Un treball acadèmic (tipus essay) (40%), el títol del qual es facilitarà el dia de l’avaluació.
Dos exàmens (30% cadascun), el primer abasta la època celta fins al període medieval posterior, i el segon 1500-1945.
Revisió de les qualificacions
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora
informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
No avaluable
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 40% de les activitats d’avaluació.
Recuperació:
La recuperació d’aquesta assignatura esrealitzarà mitjançant una prova de síntesi amb les següents condicions:
MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis d'avaluació és una ofensa greu i es considerarà automàticament com un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a recuperació. Si es repeteix la situació, se suspendrà l’assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades i fer passar el plagi com a producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA). Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir. D'igual manera, és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i de autenticitat del text presentat.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Lectura obligatòria:
Grant, R.G. et al., History of Britain and Ireland. the Definitive Visual Guide. London: Dorling Kindersley, 2013.
Lectures secundàries:
Ackroyd, Peter A History of England - Volumes I-V, London: Pan, 2012-2019.
Black, Jeremy, A History of the British Isles, London: Palgrave, 2012. 3rd edition
Bogdanor, Vernon, Devolution in the United Kingdom, Oxford: OUP, 2001.
Dargie, Richard, A History of Britain. London: Arcturus, 2007
Duffy, Séan et al, Atlas of Irish History, Dublin: Gill & Macmillan, 2000.
Ferguson, Niall, Empire. How Britain Made the Modern World, London: Penguin, 2004.
Gilbert, Martin, The Routledge Atlas of British History, 4th edition, London: Routledge, 2007.
Lacey, Robert, Great Tales from English History, London: Little, Brown, 2003.
Lang, Sean, British History for Dummies, John Wiley & Sons, 2004
Oakland, John, British Civilization , 7th edition, London: Routledge, 2010.
Mulholland, Marc, Northern Ireland: A Very Short Introduction, Oxford UP, 2003.
Paseta,Senia, Modern Ireland: A Very Short Introduction, Oxford Paperbacks,2003.
Strong, Roy, The Story of Britain, Pimlico, 1998.
Podcasts (varius platformes)
The Rest is History
BBC History Extra
Dan Snow's History Hit
BBC In Our Time
Not Just the Tudors
Gone Medieval
Websites:
http://www.islandguide.co.uk/history/nations1.htm
http://www.icons.org.uk/introduction
Documentals
Simon Schama - A History of Britain (BBC)
Andrew Marr - The Making of Modern Britain (BBC)
Feargal Keane - The Story of Ireland (BBC)
Neil Oliver - A History of Scotland (BBC)
Huw Edwards - A History of Wales (BBC)
No es utilitza cap programari especial.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 3 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |