Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per cursar aquesta assignatura, els/les estudiants han de poder parlar i escriure en anglès amb un nivell de C1 segons el MCER.
En aquesta assignatura, els/les estudiants tindran l’oportunitat de conèixer i analitzar la història britànica i irlandesa des de 1945 fins a l’actualitat. L'assignatura tracta d’esdeveniments històrics fonamentals, així com de les relacions i interaccions socials i culturals, inclosa la perspectiva de gènere, al Regne Unit, Irlanda i la Commonwealth. L'assignatura inclou classes magistrals, lectura de textos històrics, debat en classe, redacció de ressenyes i redacció de treballs analítics. Tots els terminis d’activitats avaluables s’indicaran a la programació de l’assignatura i s’hauran de complir estrictament.
1. El declivi de l'Imperi britànic des de la Segona Guerra Mundial
2. Construcció i consolidació depolítiques assistencials: el Welfare State britànic.
3. La reacció conservadora: la Gran Bretanya del Partit Conservador.
4. Dels anys seixanta a la crisi: l'hegemonia de l'laborisme britànic.
5. Descolonització, Commonwealth i neoimperialisme.
6. Una illa, dues Irlandes: la Republic of Ireland (1948) i el conflicte de l'Ulster.
7. La reacció neoliberal: l'era de Margaret Thatcher.
8. El final de la Guerra Freda, la integració europea i el Brexit.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 50 | 2 | 3, 4, 8, 9, 10, 12, 13 |
Estudi personal | 50 | 2 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 13 |
Seminaris i tutories | 25 | 1 | 1, 2, 5, 7, 9, 11, 12 |
La metodologia inclourà:
· Classes magistrals
· Comentari de textos
· Debats
· Elaboració de treballs
· Estudi personal
· Lectura de bibliografia especialitzada
· Presentació oral de treballs
· Seminaris
· Tutories
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Elaboració de treballs escrits | 30% | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Presentació oral | 20% | 5 | 0,2 | 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 13 |
Proves escrites | 50% | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 7, 8, 9 |
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Avaluació contínua
Presentació oral - 20%
Aquesta part de l'avaluació consistirà en la presentació d'un dels textos de lectura obligatòria de la sessió. La presentació tindrà una durada màxima de 15 minuts i haurà d'incloure un Powerpoint amb la finalitat de presentar material gràfic addicional i aprofundir en un o més aspectes de la temàtica.
Esbós d'un treball de recerca - 30%
Aquesta part de l'avaluació dóna als/a les estudiants l'oportunitat d'esbossar l'estructura d'un possible article acadèmic sobre un dels temes coberts en la classe. La proposta ha d'incloure una portada amb el títol, un índex, un text introductori d'aproximadament una pàgina, així com una bibliografia amb al menys deu llibres o articles acadèmics.
Proves escrites - 50%
Hi haurà dues proves escrites, cada una equivalent a 25% de la nota final. En les proves escrites, els/les estudiants hauran de respondre una sèrie de preguntes per demostrar la seva capacitat per explicar i contextualitzar temes històrics i donar la seva opinió qualificada sobre fets passats.
Avaluació única
Els estudiants que optin per aquest tipus d'avaluació hauran de fer les tres proves següents el mateix dia:
- un examen d'anàlisi crítica (40%)
- un esbós detallat d'un treball de recerca (35%)
- una ressenya de text de la llista de lectures obligatòries (25%)
S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació contínua.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els/les estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més. L’estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas es podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota. En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Qualificació de "no avaluable"
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
Beckett, Andy. When the Lights Went Out: Britain in the Seventies. London: Faber and Faber, 2010. https://books.google.es/books?id=-NURERF4hb8C&printsec=frontcover&hl=de&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false.
Deacon, David and Dominic Wring. “The UK Independence Party, Populism and the British News Media: Competition, Collaboration or Containment?” European Journal of Communication 31, no. 2 (2016): 169–184.
Harvey, David. A Brief History of Neoliberalism. New York and Oxford: Oxford University Press, 2005.
Hayton, Richard. “The UK Independence Party and the Politics of Englishness.” Political Studies Review 14, no. 3 (2016): 400–410.
Hobsbawm, Eric. The Age of Extremes, 1914–1991. London: Abacus, 1995.
Judt, Tony. Postwar: A History of Europe since 1945. New York: The Penguin Press, 2005.
Marr, Andrew. A History of Modern Britain. London: Pan Books, 2009.
Pimlott, Ben. The Queen: Elizabeth II and the Monarchy (Diamond Jubilee Edition). London: HarperCollins, 2012. https://books.google.es/books?id=eNHriNq-89QC&printsec=frontcover&hl=de&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false.
Reitan, Earl A. The Thatcher Revolution: Margaret Thatcher, John Major, Tony Blair, and the Transformation of Modern Britain, 1979–2001. Oxford: Rowman & Littlefield, 2003.
Robinson, Emily, Camilla Schofield, Florence Sutcliffe-Braithwaite, Natalie Thomlinson. ‘Telling Stories about Post-war Britain: Popular Individualism and the “Crisis” of the 1970s’. Twentieth Century British History 28, no. 2 (2017): 268–304.
Rycroft, Simon. Swinging City: A Cultural Geography of London 1950–1974. Farnham: Ashgate Publishing, 2012.
Snyder, Joseph M. “The Fabianisation of the British Empire: Post-War Colonial Summer Conferences and Community Development in Kenya, 1948–1956,” Britain and the World 13, no. 1 (2020): 69–89.
Taylor, A. J. P. English History, 1914–1945. London: Penguin Books, 1970. https://books.google.es/books?id=9WuASzFGqsMC&printsec=frontcover&hl=de&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false.
Urvashi, Butalia. The Other Side of Silence: Voices from the Partition of India. London: Hurst & Co., 2000.
Vickers, Rhiannon. The Labour Party and the World, Volume 1: The Evolution of Labour’s Foreign Policy, 1900–51. Manchester: Manchester University Press, 2003.
Accés a internet
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |