Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha, tanmateix:
La majoria de les assignatures s’imparteixen en anglès. Es considera indispensable que els estudiants comptin amb un nivell d’anglès corresponent al B2 del marc de referència europeu, malgrat que per l’accés dels estudiants al grau no es preveu una prova específica de nivell de competència lingüística en anglès.
Introducció: seqüeles de la guerra xinès-japonesa a l'est d'Àsia
Tema 1: El naixement de noves nacions a l'est d'Àsia. La Guerra Civil Xina i Nova República Popular. Divisió Nacional i Guerra de Corea (1945-1953). Japó sota ocupació. Guerra Freda (1947-1991)
Tema 2: Xina sota Mao (1949-1976): Instal·lació de la República Popular de la Xina (1949-1952). El primer pla quinquennal (1953-1957). La Campanya de les Cent Flors (1956-1957). El Gran Salt Endavant (1958-1965). La Revolució Cultural (1965-1976)
Tema 3: Japó i Corea (1952-1989): Desenvolupament econòmic i estabilitat política. Corea de Sud: la dictadura de Park Chung-hee (1962-1979). Corea del Nord: Kim Il-sung (1948-1994).
Tema 4: Vietnam i Taiwan (1955-1988): Guerra del Vietnam (1955-1975). Taiwan: la dictadura de Chiang Kai-shek (1949-1975) i Chiang Jingguo (1975-1988). Des del final de la Guerra Freda a Àsia fins avui (1991-present)
Tema 5: El posmaoísmo de la Xina: Els límits del reformisme de Deng Xiaoping (1979-1997) i els esdeveniments de Tiananmen (1989). La Xina sota Jiang Zemin (1993-2003). Hu Jintao i el llançament de l'economia de mercat socialista (2003-2013).
Tema 6: Corea de Sud i Taiwan dels 90: La crisi econòmica asiàtica (1997). Les lluites al carrer: els processos de democratització a Corea de Sud i Taiwan.
Tema 7: Japó dels 80: La bombolla financera i immobiliària (1980-1990). La llarga recuperació econòmica. Després del desastre del terratrèmol i la crisi nuclear de Fukushima (2011). El renaixement japonès i l'expectativa dels Jocs Olímpics de Tòquio 2020.
Tema 8: El nou somni xinès: Xina sota Xi Jinping (2013-ara). La fàbrica mundial i el seu creixement econòmic Xinjiang, Hong Kong i la reclamació irredentista de la Xina a Taiwan.
Conclusió: Covid-19 a l'Àsia Oriental
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 45 | 1,8 | 8, 13, 14, 22, 18, 9, 10, 6, 5, 16, 17, 7 |
Lectura comprensiva de textos acadèmics | 5 | 0,2 | 1, 15, 4, 13, 14, 9, 10, 6, 5, 16, 17, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Realització de ressenyes, treballs i comentaris analitics | 30 | 1,2 | 1, 2, 15, 4, 8, 11, 12, 20, 13, 14, 22, 18, 19, 21, 23, 24, 26, 25 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual | 38 | 1,52 | 3, 4, 11, 12, 9, 10, 6, 5, 16, 17, 21, 7 |
- Classes teòriques.
- Debats i discussions.
- Lectura comprensiva de textos acadèmics.
- Aprenentatge d’estratègies de recerca d’informació.
- Realització de ressenyes, treballs i comentaris analítics.
- Estudi personal.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exàmens escrits | 40% | 2 | 0,08 | 1, 3, 15, 8, 13, 18, 19, 6, 5, 16, 17, 24, 7 |
Treball grupal | 40% | 15 | 0,6 | 1, 2, 15, 8, 20, 13, 22, 18, 19, 9, 10, 21, 23, 26, 25 |
Treball individual | 20% | 15 | 0,6 | 1, 4, 11, 12, 13, 14, 19, 6, 5, 21, 24, 7 |
Avaluació continuada
L’alumnat ha de demostrar el seu progrés fent diverses activitats d’avaluació. Activitats avaluatives: Proves escrites, 40%; treball integral, 40%; Exercicis de reflexió a la classe, 20%.
Revisió
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professorat informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
Recuperació
Podrà accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació. En cas de recuperació, la nota màxima que pot obtenir l’estudiant és un 5.
Consideració de “no avaluable”
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d’avaluació.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Avaluació única
Aquesta assignatura preveu l’avaluació única en els termes establerts per la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la Facultat de Filosofia i Lletres.
L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la Facultat i enviar-ne una còpia a la persona responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI o passaport).
Activitats d’avaluació única
La qualificació final de l’assignatura s’establirà d’acord amb els següents percentatges: Proves escrites 30%; Prova tipus test: 30%; treball amb exposició: 40%.
Els processos de revisió de les qualificacions i de recuperació de l’assignatura són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada. Vegeu-los més amunt en aquesta guia docent.
Consideració de"No avaluable"
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d’avaluació.
GENERAL
SHIROKAUER, Conrad, and Suzanne Gay. A Brief History of Japanese Civilization. Belmont, CA: Wadsworth, 2012.
SHIROKAUER, Conrad and Brown, Miranda. A Brief History of Chinese Civilization.Belmont, CA: Wadsworth, 2006.
XINA
-BOLINAGA, I. La China de Mao. Del mito a Tiananmen, Anaya, Madrid, 2013.
- DAVIS, D. S. The Consumer Revolution in Urban China. Berkeley, Uni.of California Press, 2000.
-ESTEBAN RODRÍGUEZ, M. China después de Tian’anmen. Nacionalismo y cambio político, Edicions Bellaterra, Barcelona, 2007.
-FISAC, T. y TSANG, S. eds.China en trasición. Sociedad, cultura, política y economía, Edicions Bellaterra, Barcelona, 2000.
- GOLDMAN, M and MACFARQUHAR, R. ed. The Paradox of China’s Post-Mao Reforms.Cambridge, Harvard Univ. Press, 1999.
-GUILLERMAZ, J. Historia de Partido Comunista Chino, Ediciones Península, Barcelona, 1970.
- JOSEPH, W. A., WONG, C P. W and ZWEIG, D. New Perspectives on the Cultural Revolution. Cambridge, The Council on East Asia Studies/Harvard University, 1991.
- LIN Min and GALIKOWSKI, M. The Search for Modernity: Chinese Intellectual and Cultural Discourse in the Post-Mao Era. New York Columbia Univ. Press, 1994.
- LOGAN, J. R. The New Chinese City: Globalization and Market Reform. Oxford, BlackwekkPublishers, 2002.
-MACFARQUHAR, R. y SCHOENHALS, M.: La revolución cultural china, Crítica, Barcelona, 2009.
- OLLÉ, M. Made in China. El despertar social, político y cultural de la China contemporánea, Destino, Barcelona, 2005.
- RÍOS, X. China pide paso. De Hu Jintao a Xi Jinping, Icaria, Barcelona, 2012.
JAPÓ
- BRINTON,M. C. Women and the Economic Miracle: Gender and Work in Postwar Japan.Berkeley, Uni.of California Press, 1994.
- CALDER, K. E. Crisis and Compensation: Public Policy and Political Stability in Japan, 1949-1986. New Jersey: Princeton Univ. Press, 1988.
- COOXA. D. and Peter Duus, ed. The Cambridge History of Japan, vol. 6: The Twentieth Century. Cambridge, Cambridge Univ. Press, 1988.
- CURTIS, G. L. The Japanese Way of Politics, New York Columbia Univ. Press, 1988.
- DOWER, J. W. Embracing Defeat: Japan in the Wake of World War II, New York, W. W. Norton & Company, 1999.
- GORDON, A. A Modern History of Japan. From Tokugawa Time to the Present, Oxford University Press, 2009.
- GOTO-JONES, C. Modern Japan. A very Short Introduction, Oxford University Press, 2009.
- KINGSTON, J. Contemporary Japan. History, Politics and the Social change since the 1980s, Blackwell Publish, 2011.
- MIMURA, J. Planning for Empire. Reform Bureaucrats and the Japanese Wartime State, Cornell University Press, Ithaca and London, 2011.
COREA
- CLARK, D. N. Korea in World History. Ann Arbor. Association for Asian Studies, 2012.
- CUMINGS, B. Korea’s place in the sun. A modern history, Norton, New York y London, 1997.
- MILLET. A. E. The War for Korea. Vol. I, 1945-1950: A House Burning. Lawrence. University of Kansas, 2005.
- MILLET. A. E. The War for Korea. Vol. II, 1950-1951: They came form the North. Lawrence. University of Kansas, 2010.
TAIWAN
- CORCEFF, S. ed. Memories of the Future: National Identity Issues and the Search for a New Taiwan.New York, M. E. Sharpe. 2002.
- ROY, D. Taiwan a political history. New York. Cornell Univ. Press, 2003
-RUBINSTEIN, M. A., ed., Taiwan: A New History. Armonk, N. Y., M.E.Sharpe, 1999.
---
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 50 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 50 | Anglès | segon quadrimestre | tarda |