Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
- La majoria de les assignatures s’imparteixen en anglès. Es considera indispensable que els estudiants comptin amb un nivell d’anglès corresponent al B2 del marc de referència europeu, malgrat que per l’accés dels estudiants al grau no es preveu una prova específica de nivell de competència lingüística en anglès.
El curs té per objetiu familiaritzar els i les estudiants del grau amb les principals aportacions de la sociologia sobre els processos d'estructuració de la desigualtat social contemporanis. Es treballaran les diferents aproximacions teòriques als eixos d'estructuració de la desigualtat (especialment els de classe, gènere, ètnia i edat) i la seva aplicació empírica fent especial atenció als processos actuals d’estructuració. Tant les aproximacions teòriques com el marc històric es circumscriuen, bàsicament, a la formació de les societats capitalistes patriarcals occidentals.
1. Funcions i disfuncions de la desigualtat
2. L'estructura de la desigualtat
3. Les classes dominants, les elits i el poder
4. La pobresa
5. La mobilitat social: Tendències i patrons
6. Educació i reproducció
7. Mercats laborals i desigualtat
8. Xarxes i capital social
9. Raça, ètnia i origen migratori
10. Les desigualtats de gènere
11. Les conseqüències de la desigualtat
12. El futur de la desigualtat
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes i seminaris | 53 | 2,12 | 1, 2, 3, 10, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 4 | 0,16 | 1, 9, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de textos, treball en equip i redacció textos | 91 | 3,64 | 1, 9, 2, 3, 4, 10, 8, 7, 6 |
Classes magistrals
Lectura de textos
Comentaris de textos
Treball d'anàlisi empírica
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exàmen | 50% | 2 | 0,08 | 1, 9, 2, 3, 4, 5, 10, 6 |
Treball en equip | 25% | 0 | 0 | 1, 9, 2, 3, 4, 10, 8, 7 |
Treball individual | 25% | 0 | 0 | 1, 9, 2, 3, 4, 5, 10, 6 |
Tant l'avaluació continuada com l'avaluació única consta del lliurament de 3 evidències, cap de les quals no representa més del 50% de la qualificació final.
L'avaluació continuada consistirà de treballs individuals (25%), treballs en equip (25%) i proves escrites / exàmen (50%).
L’avaluació única consistirà en la redacció de dues ressenyes dels textos de lectura obligatòria (10% cadascuna), un treball escrit sobre un tema específic que s'inscriu en el marc de l'assignatura (30%) i una prova escrita/ exàmen (50%).
Al començament de curs es lliurarà una guia detalla de les activitats a realitzar i els terminis de lliurament corresponents. L’alumnat que accedeixi a l’avaluació única haurà de lliurar totes les evidències el dia de l’examen.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d’avaluació.
Recuperació: La prova de recuperació és una prova de síntesi que en cap cas supleix treballs o exercicis exigits per a l'avaluació continuada o l'avaluació única. La nota mínima per a presentar-se a l'examen de recuperació és de 3,5. Per poder accedir a la recuperació caldrà haver estat prèviament avaluat/da de com a mínim dues terceres parts de l’assignatura. La Facultat de Lletres indicarà a través del seu calendari las dates de recuperació.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Grusky David B, Weisshaar Katherine R. Social stratification : class, race, and gender in sociological perspective . Fourth edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group; 2018.
Grusky David B, Szonja Szelényi. The Inequality Reader : Contemporary and Foundational Readings in Race, Class, and Gender. Boulder, CO:Westview Press, 2011.
León Berna, Javier Carbonell, Javier Soria. La desigualdad en España. Madrid: Lengua de Trapo; 2024.
Requena Miguel, Leire Salazar, Jonas Radl. Estratificación Social. Madrid: Mc Graw Hill; 2013.
Grusky David B. i Weisshaar Katherine R. ens ofereixen una perspectiva sociològica sobre l'estratificació social, incloent-hi les dimensions de classe, raça i gènere. El compendi consta d’una recopilació exhaustiva de més d'un centenar d'articles clàssics i contemporanis. Durant el curs, s'assignaran les lectures obligatòries, que seran avaluades, i també es recomanaran altres treballs i recursos relacionats amb els capítols d'aquest volum. Tant el llibre com les versions en línia estan disponibles a la biblioteca de la UAB, oferint als estudiants accés convenient a aquest recurs essencial.
-
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 50 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 50 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |