Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500891 Infermeria | OT | 4 |
A l’equip docent de l’assignatura, el professor David Giménez Díez (David.Gimenez@uab.cat) substitueix a la professora Nathalia Rodriguez Zunino com a responsable de l’assignatura.
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits, però es recomana haver cursat les assignatures següents: Comunicació Terapèutica
Bases metodològiques d'infermeria
Ciències Psicosocials
Pràcticum I, II, III, IV, V, VI
L'estudiant adquirirà el compromís de preservar la confidencialitat i secret professional de les dades a què pugui tenir accés durant el seu aprenentatge als serveis assistencials. També haurà de mantenir una actitud d’ètica professional en totes les seves accions.
INTRODUCCIÓ
En aquest pràcticum l'alumnat podrà conèixer els diferents dispositius assistencials de l'àmbit de la Salut mental, les característiques de les persones amb trastorns mentals i proporcionar cures infermeres.
OBJECTIU GENERAL
L'alumnat ha d'integrar i aplicar els continguts treballats en les diferents assignatures, sobre tot les de l'àmbit de la Salut Mental, incorporant nous coneixements, habilitats i actituds en la seva pràctica infermera.
OBJECTIUS ESPECÍFICS
- Utilitzar el procés d'atenció d'infermeria com a metodologia científica de resolució de problemes amb un model conceptual d'infermeria o amb els diagnòstic d'infermeria i intervencions d'infermeria de NANDA
- Desenvolupar les dues dimensions del rol professional, el rol de col·laboració i el rol autònom.
- Donar una atenció sanitària adient a les necessitats de salut, garantint unes cures infermeres de qualitat, dirigida a la persona i la família, amb una visió integral que contempli les vessants biològica, psicològica i social de l' individu.
- Utilitzar l'evidencia científica en el camp de la infermeria en salut mental i participar en la programació d'activitats de prevenció, que es realitzin a la població.
- Aprofundir en les habilitats comunicatives amb la persona atesa, la seva família i l'equip de treball
Realitzar i aplicar el procés d’atenció d’infermeria com a metodologia científica de resolució de problemes, en el marc d’un model conceptual d’infermeria i/o patrons funcionals i diagnòstics d’infermeria NANDA, amb la finalitat de desenvolupar el rol de col·laboració i el rol autònom infermer a les persones amb problemes de salut mental.
L'estudiant/a, per dur a terme el procés d'atenció d'infermeria, aplicarà els coneixements i les habilitats de les assignatures del grau, però especialment aquelles relacionades directament amb l'àmbit d'actuació de la salut mental, que són: Intervencions en Salut Mental ; Addiccions i Toxicomanies; Ciències Psicosocials; Metodologia Científica i Bioestadística; Comunicació i TIC; Nutrició; Comunicació Terapèutica; Bases Metodològiques de la Infermeria; Farmacologia; Educació per a la Salut i les Cures en Infermeria en Salut Mental.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris de casos clínics | 4 | 0,16 | 1, 2, 5, 4, 16, 8, 17, 6, 11, 9, 7, 10, 3, 15, 14, 13, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Practiques externes | 280,5 | 11,22 | 1, 2, 5, 4, 16, 8, 17, 6, 11, 9, 7, 10, 3, 15, 14, 13, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de textos/ Treball personal | 7 | 0,28 | 2, 5, 4, 17, 9, 10, 15, 14, 12 |
Les pràctiques clíniques permeten a l'alumnat demostrar la competència en l'àmbit professional: coneixements, habilitats, actituds i valors.
En aquest pràcticum, la competència en l'àmbit de la salut mental.
Les pràctiques es duran a terme a serveis d'hospitalització, d'urgències, consultes de salut mental i d'atenció a les addiccions i toxicomanies.
Les discussions de casos proporcionen a l'alumnat un espai per l'anàlisi i la reflexió sobre la seva pràctica professional.
L'alumnat portarà a terme el procés d'atenció d'infermeria.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació durant les pràctiques al centre assistencial | 80% | 4,5 | 0,18 | 1, 2, 5, 4, 16, 8, 17, 6, 11, 9, 7, 10, 3, 15, 14, 13, 12 |
Procés d'atenció d'infermeria | 10% | 2 | 0,08 | 1, 2, 5, 4, 16, 17, 6, 11, 9, 7, 10, 15, 14, 13, 12 |
Discussió de casos /Sessions cliniques | 10% | 2 | 0,08 | 1, 2, 5, 4, 16, 8, 17, 6, 11, 9, 7, 10, 3, 15, 14, 13, 12 |
Avaluació
Criteris d'avaluació
La qualificació final de l'assignatura correspon al sumatori de la nota de les pràctiques clíniques (PCL) i l 'obtinguda per la discussió de casos i el PAI (Procés d'Atenció d'Infermeria).
Composició de la nota final:
- El 80% de la nota correspon a les pràctiques clíniques
- El 10% de la nota correspon a la discussió de casos: sessions clíniques
- El 10% de la nota al PAI: sessions clíniques
Per aprovar l'assignatura cal tenir aprovades les pràctiques clíniques amb una nota mínima de 5. Pràctiques Clíniques (PRCUM):
Avaluació continuada i formativa al llarg del període. Aproximadament a la meitat del període, el/la professor/a responsable, juntament amb la infermera, farà un resum de la informació obtinguda fins el moment i la comentarà amb l'estudiant. En aquesta avaluació, de caràcter formatiu, es treballarà el nivell d'assoliment dels objectius proposats, els punts forts a destacar i els punts febles a millorar amb les recomanacions pertinents.
Avaluació finalista. En finalitzar el període de pràctiques clíniques, la infermera i el/la professor/a faran per escrit l'avaluació de l'estudiant en el document d'avaluació i farà feedback amb l'estudiant
L'assistència és obligatòria en la totalitat de les hores programades i en el torn i horari assignat. Aquelles faltes d'assistència justificades hauran de recuperar-les dins del període de pràctiques clíniques programades prèvia autorització del professor responsable.
Discussió de casos: Sessions clíniques:
Avaluació continuada i formativa al llarg de les sessions. S'avaluarà la participació, i discussió dels aspectes relacionats amb la pràctica clínica. Es valorarà la fonamentació i les evidències que sustenten les aportacions, la bibliografia utilitzada i l'expressió fluïda, coherent i adient ja sigui de forma oral com escrita. També es tindrà en compte la capacitat de treball en grup, el respecte a la pluralitat de idees, persones i situacions.
Presentació del procés d'atenció d'infermeria a una persona atesa
Avaluació finalista. L'últim dia de pràctiques l'estudiant lliurarà en format electrònic, el PAI.
L'assistència a les sessions de discussió de casos és obligatòria. Es considerarà NO avaluat si l'estudiant no assisteix a més d'una sessió.
La realització del PAI es obligatòria. La no presentació influirà en l'avaluació.
És obligatori realitzar tot el període de pràctica clínica programat al calendari docent, independentment de l'horari en el que es facin les pràctiques.
Es considera una falta justificada les que donen en les següents situacions:
4
Es considera una falta justificada les que donen en les següents situacions: - Defuncions de familiars de primer i segon grau de consanguinitat
- Visita mèdica programada
- Malalties agudes
- Examen de carnet de conduir
- Exàmens oficials universitaris
- Proves oficials d'idiomes
En tots els casos és obligatori el justificant corresponent. S'ha de recuperar les hores. Per cada falta no justificada es restarà de la nota final (de 0 a 10) 0,5 punts.
Els estudiants que hagin realitzat totes les pràctiques i no hagin superat l'assignatura per mitjà de l'avaluació continuada es podran presentar a una prova final de síntesi.
Es considerarà No avaluat, quan l'estudiant No hagi realitzat algun dels tres mòduls previstos en l'avaluació. Obtenció de la qualificació final
Suspens:<5
Aprovat: <7
Notable:<9 Excel.lent:= > 9
Atès que una de les competències generals que es pretén que adquireixi l'estudiant és desenvolupar estratègies per a un aprenentatge autònom, no s'especifica bibliografia. L'estudiant s'ha de fer competent en la cerca i la gestió de la informació.
No es necessari cap programa especial
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SCC) Seminaris de casos clínics | 301 | Català/Espanyol | anual | matí-mixt |